Først vil jeg takke for all den utrolig gode hjelpen jeg har fått så langt på min reise fra 4-hjul til 2-hjul. Kommer til å skrible litt underveis hvordan dette går.
Kort om meg
Flyttet nylig til Fredrikstad. Jobber som markedssjef i et firma som driver med software til ingeniører og 3D-printing. Har tidligere jobbet som bodyguard og har 15 års erfaring innen forskjellige kampsporter - men her hjemme er det samboer som bestemmer.. Har aldri vært i en slåsskamp på gata - er feig så langt det lar seg gjøre.
Lappen
Jeg solgte RX-8'n min for en liten måned siden - veldig trist. Hadde planer om å kjøpe en Toyota GT-86 til høsten, men så fikk jeg en genial ide. Hva med å ikke kjøpe ny bil? Jeg er livredd for parkeringsbulker, og hater å kjøre fine biler gjennom saltlaken. Jeg bestemte meg derfor for å ta førerkort for klasse A - avgjørelsen ble tatt 11. juni (drøye to uker siden). Jeg kommer med andre ord til å bytte ut bilen med motorsykkel. Samboer har en nyere Toyota som bruker luft og kjærlighet til drivstoff som jeg kan låne gjennom vinteren - i nødstilfeller så kan jeg våge meg med på et tog.
Teorikurs for MC ble gjennomført i går. Utrolig flink kjørelærer. Han ga oss streng beskjed om å ta teorien så fort som mulig, slik at man fikk bestilt oppkjøring. Jeg har i tidsperioden 22. juni - 24. tatt rundt 45 teoriprøver på teoritentamen.no. Etter kjørelæreren sin oppfordring så tok jeg sjansen på å prøve teorien på trafikkstasjonen i dag rundt lunsjtider. 39 av 40 riktige ! Veldig fornøyd, og jeg kan trygt si at spørsmålene på teoritentamen.no var vanskeligere enn de som var på selve teorien (om noen i samme situasjon er nysgjerrig).
Kjøreskolen er informert, så nå venter jeg bare på å få høre hvilken dato for oppkjøring jeg får. Første kjøretime er 1. juli - gleder meg veldig til å starte med kjøringen.
Kjøreutstyr