oppdagelser + abstinens

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
bergsprekken
Innlegg: 14
Registrert: 28 des 2009, 13:24
Motorsykkelen din: XT 600 E '2001

oppdagelser + abstinens

Legg inn av bergsprekken »

Gud veit hvor mange timer jeg har brukt på internet i vinter til å lese om ting og tang, deler og utstyr og forskjellig :) Er sikkert ikke aleine om det her?

Fant hvertfall ut at jeg skulle oppgradere XT'n litt med styreforhøyer,varmehåndtak og speilforlenger.
Fått litt abstinenser kanskje for her på onsdag dro jeg "hjemhjem" der mcn står trygt plassert i låven for å kontroll-måle diameter på styret, lengde på gasshåndtak samt prøve å simulere en økt høyde på styret med 35mm, var ikke sikker på om jeg skulle velge 25mm 30 eller 35mm høyere.

Det var klokka 22:30 på kvelden jeg fikk dette innfallet :redface

Bestemor og bestefar hadde lagt seg (nabo til foreldre) men jeg parkerte bilen foran låven og lot den stå å lyse inn siden det var bekmørkt ute. Vel, etter å ha styra på med målinger og fått fylt opp den gule notislappen med masse gode tall og fakta gikk jeg inn en tur for å hilse på bror min. I gangen hang mcjakka og jeg så for meg hvordan det hadde vært å ta første tur.. så kom jeg plutselig på..

Hvor er vognkortet? Ikke i jakka,ikke i toppboksen og ikke på mcn.. xD Enda en quest har åpenbart seg før sesongen kan begynne for fullt :oh

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: oppdagelser + abstinens

Legg inn av ole m. »

Her er tips til styreforhøyere. Med disse får du styret fremover også, mens på vanlige forhøyere kommer styret nærmere deg, noe som normalt ikke er ønskelig når man står og kjører.
http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/ ... cat_id=268" onclick="window.open(this.href);return false;

Nytt vognkort får du om du tar en telefon til "Biltilsynet", som vel heter Trafikkstasjon nå.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

bergsprekken
Innlegg: 14
Registrert: 28 des 2009, 13:24
Motorsykkelen din: XT 600 E '2001

Re: oppdagelser + abstinens

Legg inn av bergsprekken »

Godt å høre at det går an å få nytt.

Var sta prøvde å starte xt'n nå i dag med full ladet batteri men det var ingen tegn til liv. Tror nok den har stått litt vel kaldt i vinter, det var faktisk synlig is/rim utapå sylinderen,bensinkrana og oppover tanken..

Gammelgutt

Re: oppdagelser + abstinens

Legg inn av Gammelgutt »

På Hyosungen er styret festet med fire 8 mm bolter. Jeg har hevet min ved å bruke fire pinnebolter og fire 35 mm langmuttre. Det hjalp en god del ,selv om jeg kan tenke meg enda litt høyere styre.

Gammelgutt

Re: oppdagelser + abstinens

Legg inn av Gammelgutt »

ole m. skrev:Her er tips til styreforhøyere. Med disse får du styret fremover også, mens på vanlige forhøyere kommer styret nærmere deg, noe som normalt ikke er ønskelig når man står og kjører.
http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/ ... cat_id=268" onclick="window.open(this.href);return false;

Nytt vognkort får du om du tar en telefon til "Biltilsynet", som vel heter Trafikkstasjon nå.
Her er linken om styrehever.

Svar