Har du fått noen leveringsdato?
Spennende og lett sitrende ventetid med mye 'tubeglaning, antar jeg... .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Har avtalt levering i uke 24.
Blir borte noen uker på jobb og den skal ha service først også.
Ja det blir mye "tubing" og jeg gleder meg som en unge til å få hentet den.
Gratulerer med ny sykkel! Kan godt forstå at Ducatien er en mer spennende sykkel enn F800GS. Motoren i F-syklene er ikke akkurat noe ekstraordinært. De virker sikkert bra, men
Fabrikkarbeiderne hos BMW virker da dedikerte i sitt virke. Sikkert mye yrkesstolthet.
Jeg så imidlertid en Michael Moore dokumentar der han besøkte Ducati i Italia. Det var noe litt annerledes enn tysk arbeidsmetodikk og ledelse.
Takker
Motoren i F800GS er jo laget av Rotax og er av god kvalitet.
Men kunne vært litt mer futt i den.
Har sett noen dokumentarer fra Ducatifabrikken og det virker som om de over gjennomsnittet interessert i jobben sin.
De har en ekte stolthet av hva de lager
Hva skjer ? Har vært off et par dager og det ramler inn med Italos
Gratulerer med grom sykkel og det blir spennende å høre hva ni tycks -kan fort bli et alternativ til en Mv - 800 turismo veloce
Litt forandringer i jobbsituasjon gjør at det blir tur til Løvaas i morgen og jeg tar siste turen med BMW og henter Ducatien.
Nå han GS fått "siste salve" og ser presentabel ut og håper været blir bedre enn det er nå.
Uansett blir det hjemtur med Ducati, uansett vær.
Gratulerer!
Jeg oppfattet også 1200 MST som litt for brutal og med for mye sport i deg til å høre hjemme i adv segmentet. Det røska og sleit, og ble feil synes jeg. Tror du har gjort et godt valg.
Ja da er byttet gjennomført.
Kjørte BMW til Løvaas og Ducati hjem igjen.
Førsteinntrykket er kun positivt. Aller først, setehøyde, Multistrada er 4 cm lavere enn på GS. Dette gir meg mye bedre kontroll på sykkelen. Sete er av en helt annen verden enn BMW. Hardere men mye mer behagelig.
Clutchen er superlett, girkassa mer behagelig, motor går silkemykt og tilnærmet vibrasjonsfri sammenlignet med GS.
Den er lynrask i forhold til GS, går som ett lokomotiv i svingene, mer stabil og lettsvingt. Og den har BREMSER, noe som jeg syntes var elendig på GS.
BMW F800GS og Multistrada er egentlig ikke sammenlignbare på noen områder, skulle tro det var 25 års forskjell på disse to. Det eneste som ikke Multistrada er minst dobbelt eller trippelt bedre på er forbruk. Ducatien ligger på ca 0,5 l pr mil, mens BMW fikk jeg ned på 0,35. Tipper jeg får den lenger ned, men må først få kjørt litt mere med den, ble litt mye gassing i dag, bare for å høre på brølet fra motoren når du passerer 5000 omdr.
Artig å lese...
Du legger ikke mye i mellom når det gjelder GS'en... .
Det er vel egentlig slik at du aldri skulle "rotet" deg borti BMW...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Nei AJ, hadde jeg vist det jeg lærte i dag hadde det aldri stått noen GS i garagen min.
Ikke det at GS er dårlig sykkel kvalitetsmessig men håpløs gammeldags, traust og kjedelig sammenlignet med det jeg har hjemme dag. Rart at det skal være så stor forskjell på to sykler i samme segmentet. GS er rett og slett gått ut på dato, med mange tiår
F800GS er kanskje ikke fryktelig mye for pengene med andre ord? Jeg liker den ikke noe særlig, det hele ser veldig spett ut. At motoren i Ducatien er noe helt annet overrasker meg ikke. Den Rotaxen er ikke akkurat spennende.
... nei, enig, slapp motor , og lite vindbedkyttelse. Lånte en slik ifjor høst mens min var på verkstedet til Speed for å få den oppdaterte starterkabelen og rele. Var veldig trekkfull og kjølig i forhold til 1300S'n min ja.