FredrikE24 skrev: 24 mai 2019, 20:47
F800GS er kanskje ikke fryktelig mye for pengene med andre ord? Jeg liker den ikke noe særlig, det hele ser veldig spett ut. At motoren i Ducatien er noe helt annet overrasker meg ikke. Den Rotaxen er ikke akkurat spennende.
Mye sykkel for penga? Tja, den er jo ikke veldig dyr, heller ikke den nye 850. Men hvis 850 er samme sykkel, bare med 50 kubikk mer, noen få hk og kinesisk motor, vil ikke JEG anbefale den til noen.
Men det som overasker meg mest er hvor populære de er, det er faktisk ikke mange på Finn og de som kommer inn går veldig fort.
Men sikkert mange som trodde som meg at siden dette er BMW, og at de er veldig populære, at dette er en ypperlig sykkel. Jeg gikk rett fra Ducati 1098 til GS og regnet med at det var sånn Adventuresykler var, men ekstrem turbulens, lite beskyttelse, råtne bremser osv.
Men etter å ha hentet den nye Ducatien skjønner jeg at det bare er BMW som ikke har fulgt med i timen, sikkert fordi de selger som hakka møkk.
Tror nok at 1200 og 1250 er bedre på mange ting enn 800, men jeg tror de ikke når opp til andre som KTM, Ducati, Triumph der heller. Nå har ikke jeg kjørt stor GS, men det kommer nok heller ikke til å skje.
PS, det ligger en på Finn nå, som Løvaas har til salgs
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=148279956
Det tok ikke lang tid før de la den ut.