Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Alticity
Innlegg: 4
Registrert: 12 feb 2010, 20:30
Motorsykkelen din: Honda CRF450R

Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av Alticity »

Jeg har en Honda CRF450R -05 modell, og etter sykkelen har stått en stund så ''virker'' ikke clutchen. Altså jeg starter sykkelen klemmer inn clutchen setter den i gir, og pang så kveler jeg den. etter et par forsøk så blir det plutselig og alt virker normalt.
Håper noen skjønte dette og kan noen forklare meg grunnen til dette? Er det noe galt med min sykkel?

Gammelgutt

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av Gammelgutt »

Dette spørmålet har vært tatt opp her på forumet før.

Alticity
Innlegg: 4
Registrert: 12 feb 2010, 20:30
Motorsykkelen din: Honda CRF450R

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av Alticity »

link til tråd?
Finner ikke noe jeg:)

Gammelgutt

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av Gammelgutt »

Har hentet den, se under nye innlegg; clutch som henger.

Brukeravatar
Jim
Innlegg: 7
Registrert: 26 jan 2010, 19:39
Motorsykkelen din: CJ M1M Super,750,196

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av Jim »

Har du tatt opp sidestøtta før du setter den i gir? Vet det kanskje høres dumt ut, men jeg kødda selv med det en gang jeg ikke fattet hvorfor den stoppet hver gang jeg slapp ut clutchen. Eller har jeg en gang hatt problem med mekanismen som drar clutchwieren over. (i enden av clutchwiweren) Alt som skulle til var å vaske den i sprit/aceton og fette den opp igjen. :eh

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av Globe »

Hei Alticity, og velkommen til mcsiden.no :thumleft alltid trivelig med noen nye "fjes" her inne :)

Tråden som gammelgutt refererer til finner du her.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av pelsen »

Alticity skrev:Jeg har en Honda CRF450R -05 modell, og etter sykkelen har stått en stund så ''virker'' ikke clutchen. Altså jeg starter sykkelen klemmer inn clutchen setter den i gir, og pang så kveler jeg den. etter et par forsøk så blir det plutselig og alt virker normalt.
Håper noen skjønte dette og kan noen forklare meg grunnen til dette? Er det noe galt med min sykkel?
det er clutchlamellene som har sugd seg fast i platene, det er helt vanlig.

normal startprosedyre på gammel Triumph er å kicke med clutchen inne et par ganger for å løsne clutchen så man slipper skrapelyden når sykkern settes i gear.
Funker sikkert ikke på Honda å kicke den løs, men kanskje bytte til en annen oljetype kan hjelpe.

Alticity
Innlegg: 4
Registrert: 12 feb 2010, 20:30
Motorsykkelen din: Honda CRF450R

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av Alticity »

Har tatt opp sidestøtta ja, har og prøvd og trille på sykkelen først også:)
Skal prøve og skifte olje og se hva som skjer da!

Takk! Har lett lenge etter et brukbart mc-forum og det ser nesten ut så jeg har funnet det jeg leter etter:)

Skal prøve det gamle triumph trikset!
Skal prøve og bytte til MOTUL 300V 4T 10W40

Nå har den stått siden oktober og så startet jeg den denne uka var problemet der, og når jeg skulle starte den i kveld var problemet tilbake. Men sykkelen har ikke godt seg varm og sånn siden oktober. Kan det bli bedre når sykkeln får gå seg skikkelig varm og får gå litt oftere?

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Clutch ''virker'' ikke etter lagring.

Legg inn av mekkern »

Hvis det er kaldt der du har sykkelen er også olja mye tykkere og suger fast platene mere...test med å stripse inn clutchen en 10 min før start når det er kaldt og start den,sett den i gear....så kan du ta av stripset...funket på en annen sykkel med prob ved vinterkjøring.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar