Prøver meg på min første tråd her

Har opplevd flere ganger at det av og til kommer noen smell/småeksplosjon fra under tanken- Vet ikke helt uttrykket på norsk, men dette skjer ved throttle blipping ved nedgiring. I det jeg vrir gassen så er det null respons i dette øyeblikket, så kommer smellet også alt fint igjen. Alt dette skjer i løpet av et kort sekund, og langt ifra hver gang. Det skjer vel også aldri under høyere turtall. Her om dagen kjente jeg antydning til dette uten noe nedgiring, da jeg skulle kjøre en tur og jeg må kjøre en litt lenger bratt nedoverbakke før jeg kommer til veien. Sykkelen var kald, og rullet nedover i 2.gir og i det jeg skulle til å gi på litt forsiktig så kjente at det ikke var noe respons på gassen og hørte et lite poff, også var alt greit igjen...

Jeg er 100% sikker på at dette ikke kommer fra potta, for her om dagen kjente jeg det til å med røska i rognpåsan.
Kjører ikke med original eksos, og har ikke testet med original potta. Dette har skjedd både en Mivv potte, og nå med SC project potte.
Har bestilt nye plugger, så prøver å bytte de først, men har noen et godt svar på dette? Virker som om det er luft/drivstoff som antenner feil i stemplet eller??
Sykkelen har gått 7500km men har merket dette helt fra jeg kjøpte den (3500km)
Takk for alle svar