Jeg er 180cm og 90kg.
..men,jeg foretrekker en sport/turer som er mer allsidig og også lettere å beholde lappen på

Det er min erfaring også, etter snart 40 år på 2 hjul. Personlig tåler jeg bedre å kjøre R-sykkel enn cruiser uten kåpe, jeg må ha beina under baken, for å kunne ta av de værste humplene. En viktig ting som mange glemmer, er å ha en avslappet hoftevinkel. Mange prater om knevinkelen, men hoftevinkelen er viktigere, ihvertfall for meg.AJ skrev: 03 jun 2019, 18:37 Opprett kjørestilling med beina framover som på en cruiser? Nei, takk. Da streiker ryggen etter kort tid...
Lett framoverbøyd kjørestilling med god knevinkel og føttene plassert nær vertikalt rettlinjet med ryggen (Adenturekjørestillingen)? Ja, takk. Funker utmerket.
Moderat framoverbøyd med noe skarpere knevinkel (Sportstourerstillingen)? Funker fint det også.
Utpreget framoverbøyd racerkjørestilling med nakkeknekk for best mulig sikt framover og knekk i håndleddene på styret i tillegg til enda skarpere knevinkel? Nei takk. Funker over kortere strekninger, men blir for "mye" for en gammal kropp....