hei!
ducati 748, 1997 modell.
sliter med at den går over på 1 sylinder. har en følelse på at det kan være strømrelatert.
måler 13v på tomgang, og 13,6 ved rusing på 4-5000 rpm. (uten lysene på).
er ikke dette litt lite? jeg har rengjort batteripolene. batteriet er nytt gelbatteri fra i høst. (slet med samme problemet da)
akseptabel lading?
- Honda-Bjarne
- Innlegg: 55
- Registrert: 29 jan 2018, 16:12
- Motorsykkelen din: V-tec 800
Re: akseptabel lading?
Det er ikke akseptabel lading. Skal være rundt 13,8v på tomgang og godt over 14 ved rusing.
Re: akseptabel lading?
okei. takk for svar.
erfaringer med laderegulatorer fra ebay? originalt fra ducati koster endel tipper jeg..
erfaringer med laderegulatorer fra ebay? originalt fra ducati koster endel tipper jeg..
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: akseptabel lading?
Ladespenningen er for lav, men trolig ikke så lav at du skal få tenningskutt. Det er normalt med ca 14,3 volt, også på tomgang.
Hvilken batterispenning måler du når tenning er avslått?
Hvilken batterispenning måler du når tenning er avslått?
Re: akseptabel lading?
batteriet var toppladet når jeg gjorde denne testen, 12,7v mener jeg.
det gir litt lite mening vedr. ladingen og. vil ikke ladespenningen bli dratt ned dersom batteriet er veldig utladet? noe den i dette tilfellet ikke burde.
jeg har en annen teori også, og det er at sykkelen går fett. det sees på eksosen at den er veldig sotete, og tennpluggene like så.
det merkelige er at den alltid kutter på den vertikale sylinderen. kan det være at den rett og slett drunker i bensin?
det gir litt lite mening vedr. ladingen og. vil ikke ladespenningen bli dratt ned dersom batteriet er veldig utladet? noe den i dette tilfellet ikke burde.
jeg har en annen teori også, og det er at sykkelen går fett. det sees på eksosen at den er veldig sotete, og tennpluggene like så.
det merkelige er at den alltid kutter på den vertikale sylinderen. kan det være at den rett og slett drunker i bensin?
Re: akseptabel lading?
Regner med at det er syrebatteri eller gel du har, eller?
Tommelfinger regelen at et batteri skal "overlades" med 20%. Dvs. at 12 V batteri = 14,4 V når topp ladet. hvile spenning etter noen timer burde være rundt 12,7 V.
Spenningen under lade prosessen vil begynne lavt = mye strøm inn på batteriet, etter som spenningen går opp vil lade strømmen reduseres.
Derfor vil det ta lengre tid å toppe batteriet mot 14,4 V i slutten av lade prosessen.
Tommelfinger regelen at et batteri skal "overlades" med 20%. Dvs. at 12 V batteri = 14,4 V når topp ladet. hvile spenning etter noen timer burde være rundt 12,7 V.
Spenningen under lade prosessen vil begynne lavt = mye strøm inn på batteriet, etter som spenningen går opp vil lade strømmen reduseres.
Derfor vil det ta lengre tid å toppe batteriet mot 14,4 V i slutten av lade prosessen.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: akseptabel lading?
det er gel batteri ja.
noen som har formening om det om den kan drukne i bensin da? evt at tennpluggen soter såpass at den mister effekt/kutter til slutt?
noen som har formening om det om den kan drukne i bensin da? evt at tennpluggen soter såpass at den mister effekt/kutter til slutt?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: akseptabel lading?
Hvis kompressjon er bra på begge sylindere vil jeg tro at du kan ha et problem med coil eller ledning/plugghette.
Men også sannsynlig at du kan ha et problem med forgasser på den sylinderen- mulig dritt i luftkorreksjons dysa eller emulusjonsrør.
Eller bare at pluggen er kaputt..
Men også sannsynlig at du kan ha et problem med forgasser på den sylinderen- mulig dritt i luftkorreksjons dysa eller emulusjonsrør.
Eller bare at pluggen er kaputt..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: akseptabel lading?
748 har ikke forgasseremekkern skrev: 05 jun 2019, 19:12
Men også sannsynlig at du kan ha et problem med forgasser på den sylinderen- mulig dritt i luftkorreksjons dysa eller emulusjonsrør.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: akseptabel lading?
Oki så de var tidlig ute der ja...
Da spørs det om dysa ikke holder tett eller om den ikke forstøver skikkelig
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: akseptabel lading?
Jeg hadde problemer i den tiden jeg hadde 748 at hvis jeg startet den uten å kjøre så ble pluggene veldig våte og måtte ofte ut med pluggene for å få startet igjen, men den kuttet aldri når jeg først hadde begynt å kjøre eller hvis den var varm. Men flere kaldstarter druknet pluggene.
Ladinga var heller ikke høyere enn 13,6-13,7 på den men det førte ikke til noe problem.
Ladinga var heller ikke høyere enn 13,6-13,7 på den men det førte ikke til noe problem.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: akseptabel lading?
Da kan det faktisk være «kald motor» anrikningen som er litt fet på de.
Har også sykler som ikke liker start/stopp uten belastning/kjøring.
Har også sykler som ikke liker start/stopp uten belastning/kjøring.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后