Selv har jeg ikke hatt noen problemer med de få garantisakene jeg har hatt på mine KTM 1290 med tilsammen 74K km så langt.
Dugg i blinklysglass og kurvelys, sprekker i det mørke kåpeglasset (headlight mask) og først låsereparasjon på de originale sideveskene, deretter nye vesker med nye oppgraderte låser på min første KTM, ble dekket av garantien alt sammen. Uten spørsmål.
Et par andre feil som oppsto, som punktering i gummiflensen i den ene eikefelgen og lekkasje gjennom den ene simnringen i forgaffelen ble ikke dekket. Fordi vedkommende som byttet dekk for meg greide å tabbe seg ut... Og simringen i gaffelen fordi slike lekkasjer kan skje av ytre påvirkninger som grus og sandpartikler og dermed ikke som følge av produskjonsfeil eller prematur slitasje på ringen, for å si det slik.
På den jeg har nå hadde jeg litt startproblemer i fjor vår med kraftig oljesvetting fra motordeksleet på venstre side.
Dette viste seg å være feil med en oljetrykksbryter, som verkstedet brukte litt tid på å finne ut av. Men straks feilen ble sikkert lokalisert ble dette fikset på en god måte. På alle måter, vil jeg si, men god oppfølging hele veien og fri transport av sykkelen på henger til og fra verkstedet.
Har også fått nytt passasjerhåndtak på garantien etter at det ble oppdaget en bris/sprekk i et av disse.
Ellers tenker jeg at den norske kjøpsloven gir oss som MC-kjøpere solide rettigheter, som selv ikke KTM kan sno seg unna

.
Og til slutt, velkommen til oss her på MCsiden.no,
Henrik.326