Mandag bestiller jeg tetninger og støvdeksel til Ducati Monster 1995 modell til forgaffelen. Snodige greier, men Cagiva OEM ringer har enkle lepper og støvdeksel uten fjær pluss at de er litt snuppete i størelsen. Ducati sine er samme størrelse men er margianlt mykere og støvdeksel har en fjær inne i gummien som gjør at de tetter bedre i motsetning til Cagiva OEM som har støvdeksel uten fjær og tetninger med enkel leppe. Snodige greier at Cagiva, som er Ducati eid, leverer møl som dette ? "Ekspertene" på Cagiva sier dette er grunnen til at alle Cagivaer har lekkasje i gaffelen etter 2000 km, det og pluss at det interne dempe systemet går apeshit hvis det er mindre enn 420 ml W 10 olje i gaffelen.
Finnes visst ombyggings sett å få hvor den enkle fjæra byttes ut med 2 enkle fjærer og no ventil greier. Da kommer visst gaflene gullkrommet tilbake
![Hæ :eh](./images/smilies/eh.gif)
Alle Mito med gullfarget gaffel er levert nye med denne modifikasjonen sa de. Og nesten alle Cagivaer er levert med for lite olje i gaffelen . Enhver entusiast som kjøper ny Cagiva kjører den hjem, demonterer gaffelene og fyller til korrekt nivå etter å ha byttet tetninger. Cagiva leveres med W 7,5 olje men Die Hard gutta anbefaler W 10 i stedet.
Lekkasje i venstre gaffel overser de glatt, den er visst passiv og mest til pynt og det er høyre demper som gjør jobben og lekkasjer i høyre gaffel beskriver de som kritisk . Gullfarget gaffel syntes jeg er Hel Harry så det blir nok bare Ducati tetninger og støvdekseler på henne.
Hvorfor det er 2 nålelager på hver side av baksvingen hadde de ikke noen god forklaring på annet enn at de mente at nålelager holder bedre enn kulelager. Forresten så bekrefte de Frodes ord, hjul lager på begge hjul MÅ byttes hvert 3dje år for å ha ggod drifts sikkerhet.