Hadde min sjef bedt meg om å reparere en dass full av "mainnskit", selv min egen, hadde jeg bedt han ryke og reise. Det er da ikke ditt ansvar at infrastrukturen ikke holder mål? Kverndass? Jobber du på ei hytte?

Jeg opplevde forøvrig noe lignende (også toalett- og jobb-relatert) for en tid tilbake. Sto og pissa i pissoaret på jobb. Merker plutselig at det begynner å bli vått på gulvet. Blir stående mer og mer bredbeint for å unngå dammen som er i ferd med å forme seg rundt sluken. Ser ut som alt jeg leverer kommer rett opp der, men jeg er "mid stream" og det får bare stå til. Etter endt besøk gjør jeg som kontor-kutymen dikterer. Jeg går tilbake på plassen min, lager en lapp med "i ustand" og henger opp over nevnte pissoar. Sender mail til sjefen om at det er noe feil. Ukene går. Plutselig en dag har noen karer fra eiendomsforvalteren vært på besøk. Lappen over pissoaret inne på toalettet er erstattet med en lapp på døra som sier omtrent "Toalettet er stengt. Etsende avløpsåpner brukt. Farlige avgasser." Tenkte ikke så mye mer over det heller, annet en at herrene i lokalet nå måtte gå opp en etasje for å gå på do. Noen uker til går. De samme karene er innom igjen. Denne gangen legger de plast over begge pissoarene og forlater stedet igjen. Det viser seg nå at de ikke har fikset noe som helst. Riktignok har de klart å ødelegge hele gulvet på toalettet. Den antageligvis livsfarlige substansen de har benyttet for å åpne avløpet har etset bort 2-3 kvadratmeter av det øverste laget i betongen, men røret er altså like tett. Jeg sluttet i jobben ca. 4 måneder etter at dette skjedde. Pissoarene var fremdeles ikke reparert... Ting tar tid.