På formiddagen var jeg nemlig i Hønefoss for å kjøpe bl.a. bremserens og noen spesielle klipperblader til plenkantklipperen som min hageglade kone liker å holde på med.
Etter handling på Jula og Rusta dro jeg mot Hønefoss sentrum for å stikke innom en annen butikk her. Før jeg kom dit oppdaget jeg at YX hadde langt lavdere bensinpris enn på ESSO Hvervenkastet hvor jeg kom fra etter handelturen.
Så da var det inn her å fylle tanken. Av med SW-Motech tankveske , som jeg behendig la på passasjersalen. Fylte opp og dro avgårde til neste butikk, handlet og fant fram varen jeg hadde kjøpt for å legge i... tankveska.
Men hvor var den!?
I hvert fall ikke på sykkelen!
Først da gikk det opp for meg at jeg hadde glemt å feste veska til tanklokkringen igjen...

Fór tilbake til YX hvor de ikke hadde fått innlevert noen tankveske. Fikk innehaver til å se på overvåkningsvideoen hvordan det så ut da jeg dro fra stasjonen. Joda. tankveska la fint plassert bak meg hele veien ut fra stasjonsområdet, kunne innehaver fortelle.
Ruslet så et stykke ned langs veien mot sentrum for å se om veska kunne ligge i veikanten. Noe den ikke gjorde...
Kjørte strekningen ned til butikken hvor jeg handlet etter bensinfyllingen en gang til uten å si snurten av SW-Motech veska.
Men så kom jeg på at jeg skulle stikke innom politistasjonen med det håpe at noen hadde funnet og levert den der.
Dro dit, trakk kølapp og ble møtt av en politimann jeg kjenner fra før som med bredt smil mente jeg måtte ha kjørt på bakhjulet og hatt metal-musikk på øret da veska forsvant

- Den ble funnet ved bilbutikken til Haugli, fortalte han og da skjønte jeg med en gang at den var min.
Så takk til finneren, som jeg i gleden over å få tilbake veska, glemte å spørre politimamnnen om hvem var.
Hell i uhellet der, altså.
Veldig fornøyd med det. Godt man har flaksen på sin side når man tabber seg ut slik jeg gjorde i dag...