Takker for både hyggelig prat, og ett trivelig møte med AJ. Etter at vi passerte vel 600 km på telleren i går, så får jeg si at Stelvioen svarte ( selvfølgelig) til forventningene.

Etter at jeg ble plassert i baksete fra Kongsberg, - overtok jeg igjen førerplassen på siste strekningen fra Røldal til Sauda (fv520), hvor vi stoppet. Og for de som har kjørt denne veien, så vet man at den representerer alt hva som event. måtte ligge i begrepet "Vestlandsveier". Både Marzocchi demperene og Brembo bremsene fremme fikk virkelig kjørt seg.
Med en god dose hjemlengsel som fikk utløp via rulla, i tillegg til telehiv og svinger så det holder, og på toppen av dette så kommer det jeg vil kalle en godt lastet sykkel.
Jauda. Super Treneren var god den, men når det kommer til denne type kjøring, så er Stelvioen helt enestående. Selv om Yamaha reklamerer med 84 forskjellige innstillinger for elektronisk demper/fjæring oppsett og ABS, som de kaller avansert UBS system, så når den dessverre ikke helt opp når det gjelder denne type kjøring,
- sammenligning med Stelvio. Selvfølgelig har Yamahaen mange kvaliteter jeg har satt stor pris på de 3 årenne jeg har hatt den. Men du verden hvor godt det var å få Stelvioen tilbake.

Screenshot_20190623-075418_Gallery.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.