Hei! Har nylig kjøpt ZX-6R 2000 mod.
Ser jeg må stramme kjedet. Har ikke instruksjonsboka på sykkelen. Og slakken er på 5cm. Hvor mye må jeg stramme kjeden?
Stramming av kjede på NINJA ZX-6R
-
- Motorsykkelen din: NINJA ZX-6R,NINJA ZX-10R
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Stramming av kjede på NINJA ZX-6R
Det er ikke sikkert en slakk på 5 cm. er feil på din sykkel. Det pleier å stå i instruksjonsboken. Etter min erfaring samt diverse rykter så er det bedre med litt for slakt enn litt for stramt.
-
- Motorsykkelen din: NINJA ZX-6R,NINJA ZX-10R
Joda, er slakk på kjeden. Fant ut hvor mye det skal være på. Så skal stramme den opp nå.
2-3cm. Strammer stort sett opp på det minste som mulig. Gjør det samme med 10R’n også. Ja, drev slites ut fortere, men med min kjøring så liker jeg at den er så stramt som det står i boka.
2-3cm. Strammer stort sett opp på det minste som mulig. Gjør det samme med 10R’n også. Ja, drev slites ut fortere, men med min kjøring så liker jeg at den er så stramt som det står i boka.
- HeHy
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Slakkere kjede er bedre for både drev og girvelger. Men ikke slakkere enn hva produsent sier. Hvis anbefalt slakk er 20-30mm feks ville jeg lagt meg på 25-30mm.
Du kan finne masse fin info og servicemanualen til din zx6r på forumet zx6r.com.
Hvis du bruker Tapatalk på mobilen kan du finne det forumet der.
Du kan finne masse fin info og servicemanualen til din zx6r på forumet zx6r.com.
Hvis du bruker Tapatalk på mobilen kan du finne det forumet der.