Jente på 22 år her som er helt ny til alt som lager lyd og fart.

Jeg har de siste årene blitt mer og mer interessert i sykkel og bil, og med det så kommer mange spørsmål. Interessen kommer i hovedsak fra youtube hvor jeg har kikket mye på motovloggers.
Jeg kan absolutt NADA om sykler og aner ikke hvor jeg skal starte.. hvilke sykler passer for en nybegynner? Hvilke nybegynner-sykler passer til lave jenter? Finnes det dresser/utstyr uten skinn? Hva slags sko bruker man? Hvordan vedlikeholder jeg en sykkel når jeg aldri har rørt en motor før? Må den konstant inn på verksted eller er det mye jeg kan lære meg å fikse på egenhånd?
Jeg lurer også på om jeg burde starte med motorcross før jeg starter med sykkel-lappen. Eller er omvendt bedre? Eller spiller det ingen rolle? Kjører egentlig noen voksne motorcross?

Jeg er den eneste i venninnegjengen som er genuint interessert i å investere i dette, så jeg er helt uten veiledning og venner å kjøre med. I tillegg er jeg ganske sjenert så jeg vet ikke helt hvor eller hvordan jeg skal finne likesinnede. Er det noe særlig miljø for dette i Akershus-området? Kan såklart strekke meg til buskerud, vestfold osv..
Finnes det noen nybegynner-guide på forumet her eller andre steder? Mtp valg av sykkel, utstyr, klubb, bli kjent-arrangementer osv?
Om ingen har svar på spørsmålene her så er det uansett bare hyggelig å få ett hei!