Kongsberg har vært litt vanskelig, nokså løs sandbane og noen litt tøffe oppganger til hopp (selv om man bare ruller over uten å hoppe). Nå har de kjørt på enorme mengder med sand fra bygging av nytt hotell så vet ikke hvordan banen er nå. Men går an å kjøre barnebanen, den er faktisk ganske morsom men krevende nok.
Alternativt begynne på Notodden, mye fastere underlag så lettere å begynne der og snille hopp (som man ikke må hoppe på), er 1/2t videre fra Kongsberg.
De senere årene har vel 690 Duke ikke endret seg all verden (?) Tidligere var de litt mer motard-preget så satt litt høyere, Sakkle kan sikkert si mer om detteBatwoman skrev: 26 jun 2019, 02:23Den sykkelen så ikke så verst ut, absolutt i min gate! Er det store variabler i hva butikker har utstilt, egentlig? jeg burde kanskje dra og prøve å sitte på noen. Vanntett tekstildress var lurt, det blir med på innkjøpslista.pingvin skrev: 25 jun 2019, 23:05 Sykkel: KTM 690 Duke, veldig lettkjørt og morsom!
Utstyr: Kjøp bra hjelm og støvler om begrenset budsjett. Hodet mest kritisk, beina mest utsatt for skade. Kanskje begynne med vanntett tekstildress og supplere med skinndress etterhvert? Og OK hansker, velter du kommer hendene i bakken.
Mekking: Må jo ikke mekke, alt kan settes bort, men sparer selvfølgelig litt penger på å gjøre litt selv. Er jo ikke all verden man må gjøre med asfaltsykkel (i motsetning til cross/enduro hvor er noe hele tiden). Viktigst kanskje å kunne sjekke i første omgang, f.eks. se at kjede riktig strammet og sjekke oljenivå selvfølgelig. Så kan man etterhvert begynne med enkle mekke-ting som stramming av kjede og oljeskift, mye bra på YouTube. I hvert fall ingen grunn til å ikke begynne å kjøre fordi man ikke kan mekke MC.
![]()

690 er en-sylindret så litt korterer register enn sykler men flere sylindre. Vil si at må gire litt oftere men det er bra på førstesykkel. da blir man god på det
