Subsea`s (b)logg
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Subsea`s (b)logg
Grattis!!!! Mye moro i vente. Kjør relativt pent :-)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Hiver meg på denne - gratulerer så mye! Helt klart rette tiden å sikre seg lappen

Og rett tid til å kjøre nettopp relativt pent for å beholde den lengst mulig...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
GratulererSubsea79 skrev: 26 jun 2019, 17:36 Lappen!!!!
![]()
![]()
![]()
#denfølelsen!
Må dessverre på biltilsynet og hente ut midlertidig førerkort før jeg får kjøre, men DEN klarer jeg nå!


Re: Subsea`s (b)logg
GratulererSubsea79 skrev: 26 jun 2019, 17:36 Lappen!!!!
![]()
![]()
![]()
#denfølelsen!
Må dessverre på biltilsynet og hente ut midlertidig førerkort før jeg får kjøre, men DEN klarer jeg nå!

Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Subsea`s (b)logg
Digg! Gratulerer!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Gratulerer så mye! 

Re: Subsea`s (b)logg
Takker for gratulasjoner.
Godt å kjenne litt på den følelsen man hadde når man var 18 og fikk billappen. Ikke ofte man får frem i den lengre
Så da var et 8 mnd. langt prosjekt kommet til veis enda, og en ny reise starter.
Det gledes
Godt å kjenne litt på den følelsen man hadde når man var 18 og fikk billappen. Ikke ofte man får frem i den lengre

Så da var et 8 mnd. langt prosjekt kommet til veis enda, og en ny reise starter.
Det gledes

- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Subsea`s (b)logg
Gratulerer, og akkurat i tide til sommerværet som kommer neste uke! 

- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Ikke mye sommervær i vente her på Nordvestlandet i neste uke dessverre..

Re: Subsea`s (b)logg
Takker

Men Kjellv har nok rett. Neste uke ser meget trist ut med 10 grader og regn.
Men med en så fersk lapp så er jeg ikke kresen på været. Regner med at akkurat det vil endre seg med tiden.
Re: Subsea`s (b)logg
God morgen.
Da har jeg fått noen få mil på egen sykkel 8-9 mil i går, og begynner og føle at jeg er litt tryggere på den.
Må si at GS`en jeg kjørte på kjøreskolen var veldig forskjellig fra Mt-07`en min. Spesielt så merker jeg stor forskjell på dekkene som er av en helt annen type, og jeg føler at bakdekket mitt vandrer litt sideveis inni mellom. Nå skal det være sagt at dekket er helt nytt, og at det kanskje er en faktor, samt at jeg kjørte i relativ sterk vind.
Jeg merker også at jeg må kjøre med et helt annet turtall på min enn på GS`en.
Litt overrasket av at forskjellen er såpass stor på disse syklene, men det går nok på inkompetanse og uerfarenhet.
Kjørte faktisk ned i kjøregården i går kveld, og gikk gjennom sving, unnamanøver, brems, etc for å bli litt kjent med sykkelen, og for det er eneste plassen der jeg har et skikkelig sammenligningsgrunnlag.
Må si at det hjalp veldig på usikkerheten min og få testa og pressa den litt skikkelig i kontrollerte omgivelser
Har lest litt om dempere på mt-07 (tidlige modeller) og jammen botna disse fort i nødbrems.
Nå er helga nærmere enn på flere dager, og jeg håper været spiller på lag slik at jeg kan få meg en litt lengre tur i helgen.
I den forbindelse, for å slippe å lære "the hard way" lurte jeg litt på om det er noe utstyr dere alltid har med på tur? Tenker da ikke på overnattingsturer og slikt, men typisk 1-3timers turer.
Jeg prøvde og søke litt på siden her via google, men fant ingenting. Kanskje er jeg dårlig på søkeord, med om noen vil bidra her, så hadde det vært kjekt.
Så langt så har jeg dekktrykksmåler og ekstra hansker som på planen på det som alltid skal med.
Tar ihvertfall gjerne mot noen tips, om dere mener det er noe som MÅ være med....
Da har jeg fått noen få mil på egen sykkel 8-9 mil i går, og begynner og føle at jeg er litt tryggere på den.
Må si at GS`en jeg kjørte på kjøreskolen var veldig forskjellig fra Mt-07`en min. Spesielt så merker jeg stor forskjell på dekkene som er av en helt annen type, og jeg føler at bakdekket mitt vandrer litt sideveis inni mellom. Nå skal det være sagt at dekket er helt nytt, og at det kanskje er en faktor, samt at jeg kjørte i relativ sterk vind.
Jeg merker også at jeg må kjøre med et helt annet turtall på min enn på GS`en.
Litt overrasket av at forskjellen er såpass stor på disse syklene, men det går nok på inkompetanse og uerfarenhet.
Kjørte faktisk ned i kjøregården i går kveld, og gikk gjennom sving, unnamanøver, brems, etc for å bli litt kjent med sykkelen, og for det er eneste plassen der jeg har et skikkelig sammenligningsgrunnlag.
Må si at det hjalp veldig på usikkerheten min og få testa og pressa den litt skikkelig i kontrollerte omgivelser

Har lest litt om dempere på mt-07 (tidlige modeller) og jammen botna disse fort i nødbrems.
Nå er helga nærmere enn på flere dager, og jeg håper været spiller på lag slik at jeg kan få meg en litt lengre tur i helgen.
I den forbindelse, for å slippe å lære "the hard way" lurte jeg litt på om det er noe utstyr dere alltid har med på tur? Tenker da ikke på overnattingsturer og slikt, men typisk 1-3timers turer.
Jeg prøvde og søke litt på siden her via google, men fant ingenting. Kanskje er jeg dårlig på søkeord, med om noen vil bidra her, så hadde det vært kjekt.
Så langt så har jeg dekktrykksmåler og ekstra hansker som på planen på det som alltid skal med.
Tar ihvertfall gjerne mot noen tips, om dere mener det er noe som MÅ være med....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Subsea`s (b)logg
Om du har plass til det så er det veldig kjekt med et dekkplugg-kit om du skulle punktere. Veldig kjedelig å bli stående med flatt dekk om du er et stykke fra nærmeste bensinstasjon som sikkert ikke har slike kit heller.
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/atv/ ... 2000022836
Jeg har det i sekken når jeg kjører med sekk, men det er vel heller sjeldent. Veldig enkelt å bruke i hvert fall.
Veldig bra å fremdeles øve i kjøregård og bruke det som referansepunkt på hvor mye tryggere du føler deg på sykkelen. Gjorde det selv et par ganger etter at jeg tok lappen og lærte mye :)
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/atv/ ... 2000022836
Jeg har det i sekken når jeg kjører med sekk, men det er vel heller sjeldent. Veldig enkelt å bruke i hvert fall.
Veldig bra å fremdeles øve i kjøregård og bruke det som referansepunkt på hvor mye tryggere du føler deg på sykkelen. Gjorde det selv et par ganger etter at jeg tok lappen og lærte mye :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Dekkene skal ikke "vandre" sideveis. Det kan hende at de myke demperne lurer deg litt muligens? For demperne på MT07 og gamle versjonen MT09 er ikke mye å skryte av. Lufttrykket kan du sjekke på nærmeste bensinstasjon. Hva trykket skal være står nok i instruksjonsboken.Subsea79 skrev: 28 jun 2019, 08:18 God morgen.
Da har jeg fått noen få mil på egen sykkel 8-9 mil i går, og begynner og føle at jeg er litt tryggere på den.
Må si at GS`en jeg kjørte på kjøreskolen var veldig forskjellig fra Mt-07`en min. Spesielt så merker jeg stor forskjell på dekkene som er av en helt annen type, og jeg føler at bakdekket mitt vandrer litt sideveis inni mellom. Nå skal det være sagt at dekket er helt nytt, og at det kanskje er en faktor, samt at jeg kjørte i relativ sterk vind.
Jeg merker også at jeg må kjøre med et helt annet turtall på min enn på GS`en.
Litt overrasket av at forskjellen er såpass stor på disse syklene, men det går nok på inkompetanse og uerfarenhet.
Kjørte faktisk ned i kjøregården i går kveld, og gikk gjennom sving, unnamanøver, brems, etc for å bli litt kjent med sykkelen, og for det er eneste plassen der jeg har et skikkelig sammenligningsgrunnlag.
Må si at det hjalp veldig på usikkerheten min og få testa og pressa den litt skikkelig i kontrollerte omgivelser![]()
Har lest litt om dempere på mt-07 (tidlige modeller) og jammen botna disse fort i nødbrems.
Nå er helga nærmere enn på flere dager, og jeg håper været spiller på lag slik at jeg kan få meg en litt lengre tur i helgen.
I den forbindelse, for å slippe å lære "the hard way" lurte jeg litt på om det er noe utstyr dere alltid har med på tur? Tenker da ikke på overnattingsturer og slikt, men typisk 1-3timers turer.
Jeg prøvde og søke litt på siden her via google, men fant ingenting. Kanskje er jeg dårlig på søkeord, med om noen vil bidra her, så hadde det vært kjekt.
Så langt så har jeg dekktrykksmåler og ekstra hansker som på planen på det som alltid skal med.
Tar ihvertfall gjerne mot noen tips, om dere mener det er noe som MÅ være med....
I følge bakdekket ditt på bildet over så har du nok ikke presset den så mye som du ønsker å tro (hvis det bildet er tatt etterpå). Det vi ofte kaller for "pysestriper" viser hvor mye nedlegg du har hatt. ("pysestripen" er den delen av dekket som ikke har vert i kontakt med asfalten)
Mest trolig er det mye dempere kanskje i kombinasjon med lite luft i dekket som er synderen?
Sikkert greit med dekkplugg sett, men det koster meg 500 kroner og ringe Falk. Dem plugger dekket ditt på stedet og går ikke det så frakter dem sykkelen til nærmeste verksted eller evt. hjem til deg for samme sum. Det der gidder jeg ikke å knote med selv.
Brukte sist Falk når jeg fant en spiker i dekket mens sykkelen sto hjemme. Falk kom og plugget dekket. Enkelt og greit. :)
Re: Subsea`s (b)logg
Jeg presst den nok ikke så mye nei, men litt mer enn jeg følte jeg kunne gjøre på vei.Bjerknez skrev: 28 jun 2019, 10:08Dekkene skal ikke "vandre" sideveis. Det kan hende at de myke demperne lurer deg litt muligens? For demperne på MT07 og gamle versjonen MT09 er ikke mye å skryte av. Lufttrykket kan du sjekke på nærmeste bensinstasjon. Hva trykket skal være står nok i instruksjonsboken.Subsea79 skrev: 28 jun 2019, 08:18 God morgen.
Da har jeg fått noen få mil på egen sykkel 8-9 mil i går, og begynner og føle at jeg er litt tryggere på den.
Må si at GS`en jeg kjørte på kjøreskolen var veldig forskjellig fra Mt-07`en min. Spesielt så merker jeg stor forskjell på dekkene som er av en helt annen type, og jeg føler at bakdekket mitt vandrer litt sideveis inni mellom. Nå skal det være sagt at dekket er helt nytt, og at det kanskje er en faktor, samt at jeg kjørte i relativ sterk vind.
Jeg merker også at jeg må kjøre med et helt annet turtall på min enn på GS`en.
Litt overrasket av at forskjellen er såpass stor på disse syklene, men det går nok på inkompetanse og uerfarenhet.
Kjørte faktisk ned i kjøregården i går kveld, og gikk gjennom sving, unnamanøver, brems, etc for å bli litt kjent med sykkelen, og for det er eneste plassen der jeg har et skikkelig sammenligningsgrunnlag.
Må si at det hjalp veldig på usikkerheten min og få testa og pressa den litt skikkelig i kontrollerte omgivelser![]()
Har lest litt om dempere på mt-07 (tidlige modeller) og jammen botna disse fort i nødbrems.
Nå er helga nærmere enn på flere dager, og jeg håper været spiller på lag slik at jeg kan få meg en litt lengre tur i helgen.
I den forbindelse, for å slippe å lære "the hard way" lurte jeg litt på om det er noe utstyr dere alltid har med på tur? Tenker da ikke på overnattingsturer og slikt, men typisk 1-3timers turer.
Jeg prøvde og søke litt på siden her via google, men fant ingenting. Kanskje er jeg dårlig på søkeord, med om noen vil bidra her, så hadde det vært kjekt.
Så langt så har jeg dekktrykksmåler og ekstra hansker som på planen på det som alltid skal med.
Tar ihvertfall gjerne mot noen tips, om dere mener det er noe som MÅ være med....
I følge bakdekket ditt på bildet over så har du nok ikke presset den så mye som du ønsker å tro (hvis det bildet er tatt etterpå). Det vi ofte kaller for "pysestriper" viser hvor mye nedlegg du har hatt. ("pysestripen" er den delen av dekket som ikke har vert i kontakt med asfalten)
Mest trolig er det mye dempere kanskje i kombinasjon med lite luft i dekket som er synderen?
Sikkert greit med dekkplugg sett, men det koster meg 500 kroner og ringe Falk. Dem plugger dekket ditt på stedet og går ikke det så frakter dem sykkelen til nærmeste verksted eller evt. hjem til deg for samme sum. Det der gidder jeg ikke å knote med selv.
Brukte sist Falk når jeg fant en spiker i dekket mens sykkelen sto hjemme. Falk kom og plugget dekket. Enkelt og greit. :)
Dekktrykket mitt er bra, men tenkte litt på det du skrev om dempere.
Kan det være myke dempere gjøre at jeg får denne følelsen av at bakenden flyter?
Jeg har innstillingen på nivå 6 av 9, og iflg. instruksjonsmanual skulle det være plenty.
Når jeg kjøpte sykkelen, merket jeg den sto på 9, men iflg. boka skulle det være med passasjer og bagasje.
- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Subsea`s (b)logg
Jeg tror andre må svare deg på dette, men hvis sykkelen komprimerer mye sving vil man kanskje få følelsen av at den "vandrer" litt. Men med riktig lufttrykk og ganske ny sykkel høres dette nesten litt rart ut uansett...
Men det overlater jeg til andre og svare deg på.
Men det overlater jeg til andre og svare deg på.