AJ skrev: ↑25 jun 2019, 23:10
Årets første ferietur på MC med kona bakpå skjer til helga.
Ikke verdens mest spennende destinasjon om man er ute etter de spektakulære MC-veiene og Alpeeventyr, men MC er MC uansett.
Så en bra tur tar vi sikte på at det blir. Gleder oss til å starte turen på den BlåGrønne veien... :) :
Kun bestilt en overnatting, på Öland sør for Stockholm, som åpenbart er et populært reisemål for mange.
Gleder oss til å ta turen dit siden ingen av oss har vært der før.
Anbefales
- en skikkelig perle
- den fineste grensovergangen jeg har kjørt med motorsykkel
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Den Blå-Gröna vegen befinner seg jo midt i sandkassa mi, så den har jeg kjørt maaaange ganger. En fin liten veistrekning det :) Men det er funnet ut et nytt navn på denne veien. Nemlig "Halden Alpene" :)
Bjerknez skrev: ↑26 jun 2019, 09:21
Den Blå-Gröna vegen befinner seg jo midt i sandkassa mi, så den har jeg kjørt maaaange ganger. En fin liten veistrekning det :) Men det er funnet ut et nytt navn på denne veien. Nemlig "Halden Alpene" :)
Det lar seg høre ! Så da kan jeg si at jeg faktisk har vært på "alpetur" til Sverige
.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bjerknez skrev: ↑26 jun 2019, 09:21
Den Blå-Gröna vegen befinner seg jo midt i sandkassa mi, så den har jeg kjørt maaaange ganger. En fin liten veistrekning det :) Men det er funnet ut et nytt navn på denne veien. Nemlig "Halden Alpene" :)
Det lar seg høre ! Så da kan jeg si at jeg faktisk har vært på "alpetur" til Sverige
.
Ja, det kan du. Jeg er helt overbevist om at dette er som å kjøre i Alpene
Bjerknez skrev: ↑26 jun 2019, 09:21
Den Blå-Gröna vegen befinner seg jo midt i sandkassa mi, så den har jeg kjørt maaaange ganger. En fin liten veistrekning det :) Men det er funnet ut et nytt navn på denne veien. Nemlig "Halden Alpene" :)
Det lar seg høre ! Så da kan jeg si at jeg faktisk har vært på "alpetur" til Sverige
.
Ja, det kan du. Jeg er helt overbevist om at dette er som å kjøre i Alpene
Nåja...
tror jeg vil antyde med rimelig stor grad av presisjon at det er en viss forskjell fra eksempelvis Stelviopassets 2760 høydemetere og uttallige skarpe svinger er noe annerledes å kjøre enn Halden-alpene... .
Men vi gleder oss absolutt til å ta turen gjennom Østfold og den Blå-Grønne veien igjen :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bjerknez skrev: ↑26 jun 2019, 09:21
Den Blå-Gröna vegen befinner seg jo midt i sandkassa mi, så den har jeg kjørt maaaange ganger. En fin liten veistrekning det :) Men det er funnet ut et nytt navn på denne veien. Nemlig "Halden Alpene" :)
Det lar seg høre ! Så da kan jeg si at jeg faktisk har vært på "alpetur" til Sverige
.
Ja, det kan du. Jeg er helt overbevist om at dette er som å kjøre i Alpene
Nåja...
tror jeg vil antyde med rimelig stor grad av presisjon at det er en viss forskjell fra eksempelvis Stelviopassets 2760 høydemetere og uttallige skarpe svinger er noe annerledes å kjøre enn Halden-alpene... .
Men vi gleder oss absolutt til å ta turen gjennom Østfold og den Blå-Grønne veien igjen :) .
Bjerknez skrev: ↑26 jun 2019, 09:21
Den Blå-Gröna vegen befinner seg jo midt i sandkassa mi, så den har jeg kjørt maaaange ganger. En fin liten veistrekning det :) Men det er funnet ut et nytt navn på denne veien. Nemlig "Halden Alpene" :)
Det lar seg høre ! Så da kan jeg si at jeg faktisk har vært på "alpetur" til Sverige
.
Ja, det kan du. Jeg er helt overbevist om at dette er som å kjøre i Alpene
Nåja...
tror jeg vil antyde med rimelig stor grad av presisjon at det er en viss forskjell fra eksempelvis Stelviopassets 2760 høydemetere og uttallige skarpe svinger er noe annerledes å kjøre enn Halden-alpene... .
Men vi gleder oss absolutt til å ta turen gjennom Østfold og den Blå-Grønne veien igjen :) .
Nå lyver du så det renner av deg AJ
Ja...
Antakeligvis så gjør jeg det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Da er det mest pakket og klart for avreise i morgen, fredag.
Været ser ut til å bli akkurat slik vi ønsker det og med nytt oljeskift og nye dekk på sykkelen ligger det an til en hyggelig Sverigetur.
Gleder oss spesielt til å oppdage Öland hvor ingen av oss har vært tidligere :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Vi kunne ikke håpet på bedre vær første kjøredag på vår MC-tur til Sverige
Var innom Lysekil, kjørte kabelferge over på den siden hvor vi overnatter, nærmere bestemt Vindøn Camping.
Og la meg bare slå fast at det slett ikke er sant at den svenske veskysten ikke har smale svingete veier å by på.
Hit til til Vindøn campingen fant vi flere. Ypperlige MC-veier!
Ellers er jo den Blå Grønbe vegen fra Halden og et godt stykke inn i Sverige en herlig MC-vei :) .
Bilder kommer etter hvert.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ser ut til å være en rimelig flott tur d der AJ. Så flott at jeg tror den må testes. Dessverre blir turen i år på 4 hjul, da dette passer best i år.
Vi skal t Oslo å hente en bil i slutten på Juli, og tenkte da å ta en liten Harry tur via Sverige før vi kjører Vestover. Og da har vi på bakgrunn av den linken du har lagt ut bestemt oss for å følge i dine fotspor
Gler oss.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Da har vi parkert for dagen på Jagersbo Camping, noen mil nord for Ystad, som var den egentlige destinasjon i dag.
Men rot og surr med veiarbeid og rimelig uklar omskilting gjorde sitt til at det ble behov for ekstra pauser for å avsette nok tid til forbannelser , og svettetørking :-)å .
Ellers lyspunkt med artig, men altfor kort svingete og kupert veistubb fra Perstorp og sørover !
Og her bilde dagens overnattingssted, en nesten luksuriøst utstyrt stuga. Her føler vi oss allerede som hjemme :) .
20190629_184458.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Viktig å opprettholde væskebalansen etter en varm dag på svenskekysten... :
20190629_192403.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Etter en uvanlig vindfull dag her i Sverige har vi parkert for dagen her på Bomstadbaden Camping utenfor Karlstad.
Mer om turen når vi lander i heimen i morra.
Her et solskinnsbilde fra campingen før et stadig tettere skylag la en demper på stemninfen... :
20190701_173151.jpg
Her på Bomstadbaden har vi campert et par-tre ganger tidligere og har alltid latt oss imponere over standarden på hyttene. Intet unntak denne gangen heller. Dessuten heldige denne gangen med hytte nærmest resepsjonen som betyr bedre nett enn andre steder på campingen.
For noen år siden arrangerte vi et av MCsidens uformelle treff her og opplevde et tildels vanvittig regnvær. Men vi fant likevel fram grillene .
Og hadde det ganske så trivelig, tross begredelig vær.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering