I slike tillfeller så blinker jeg til høyre og foretar en en kontrolert nedbremsing etter å ha sjekket speilene. Er det virkelig ille så åpner jeg visiret først. Når jeg har forvisset meg om at jeg står trygt parkert, åpner jeg opp tankvesken hvor jeg alltid har en liten miniatyrspruteflaske med vann og en mikrofiber. Jeg sprayer på vann og tørker av med mikrofiberkluten. Dette går lekende lett når kadaveret er ferskt. (Fungerer dog dårlig på Rådyr og Elg. )Plastrakett_71 skrev: 27 jun 2019, 22:51 Må si det var en snodig og selsom opplevelse når et stort insekt krasjet med visiret i 80+ km/t. Selvfølgelig måtte væ*elen splattes midt i glaninga!
Hva gjør dere når sånt skjer? Gnir’n utover og håper på det beste? Eller stopper og tørker bort svineriet?
Når liket/likene er fjernet fra visiret, legger jeg spruteflaske og mikrofiber tilbake i tankvesken igjen og forvisser meg om at den blir forsvarlig lukket, før jeg i god tid gir tegn ved å blinke til venstre for å foreta en fortsettelse av ferden.
Jeg opplevde derimot og få en måke flyvende inn i hjelmen en gang. Opplevde det som langt mer dramatisk enn en mett humle. Men heldigvis svært sjelden slike ting skjer.