FredrikE24 skrev: 01 jul 2019, 20:04
Du er nesten 2 meter og skal ha fruen bakpå? Da ville jeg nok sett på sykler over literen. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om F750GS, F800GS og F850GS fra BMW er noe særlig, men her kan du i det minste kjøre langt med feriepakket sykkel og frue bakpå, men blir nok litt spett i de tilfellene rent motormessig. Jeg er 194 selv, og K1200RS som jeg selv kjører er i snaueste laget for meg, det går akkurat, og sitter bra. Noen cm lengre og jeg ville slitt litt.. Å ha noen bakpå er helt gull, men få på to stappa kofferter og passasjer, da merkes det selvfølgelig. Ha en mindre motor og det merkes veldig.
Om man som høy sitte superkomfortabelt og samtidig ha en frue som ikke klager kunne jeg fint kjøpt en R1150GS eller Tidlig R1200GS, eller noe mer sportslig K1200GT/K1300GT.
Blir nok ikke noe mer enn turer på 1-2t maks (dagstur at most), så koffertplass osv er ikke prioritert. Blir hovedsaklig pendlersykkel / morrosykkel for eget bruk, men vil jo gjerne at fruen skal kunne sitte på under småturer ved behov/ønske.
Har ikke så veldig lyst på en litersykkel til dagligdags bruk, ihvertfall ikke i første omgang, derfor jeg ser på 650'ene o.l.
Men vetta f*en. Vanskelig å finne ut av noe/bestemme seg.
Tracer'ne så jo fine ut. Ser det er noen som bare er et par år gamle til en akseptabel pris og.