Jeg har tenkt veldig mye på valg av min andre motorsykkel og det kommer til et punkt hvor jeg bare tenker de samme tankene om og om igjen :) Lurer derfor på om noen av dere har noen innspill å komme med.
Slik er altså situasjonen: Jeg er nettopp ferdig studert og begynt i jobb. Budsjett er derfor en begrensende faktor. Jeg har for øyeblikket en
Yamaha WR250x som jeg bruker til pendling og litt kosekjøring. Jeg har lyst på ny motorsykkel og spesielt på noe som er litt mer "smooth". Jeg har også lyst til å kjøre litt tur med den. I første omgang blir det helgeturer, eller kanskje så mye som en uke, vi får se. Gjerne grus og litt lett offroad hvis mulig

Jeg ser for meg to sykler. Den første er å kjøpe en Honda CB 500x 2019 modell neste år. Har hørt at hjul og dempere ikke egner seg til offroad, men disse kan utbedres med et rally raid kit, men dette koster minst 30 000 sendt til Norge. Fordelen med kitet er at jeg kan kjøpe det del for del.
Det andre alternativet er å kjøpe en Yamaha T700 i starten av neste sesong. Denne koster 40 000 mer i innkjøp ny. Noe som betyr at jeg må ut med mye mer penger nå. Har sett en del reviews etter releasen tidligere i år, hvor nesten alle syns den er svært bra. (Mulig alle sier dette for å få komme på andre Yamaha events senere :))
Så her er problemet. Det er synd å bruke så mye mer penger på en sykkel jeg ikke trenger hvis touring og offroad ikke er min greie, men det er jo også morsomt med mer hester og med den større sykkelen tror jeg ikke jeg kommer til å føle at jeg vil ha noe med mer trøkk i :) Jeg er på ingen måte noen fartsdemon.
Åpen for alle innspill.