Slenger ut noen bilder fra gårsdagens og dagens kjøring. Startet i går med å Kjøre sammen med Bjerknez og Cutless fra Moelv til Otta. Det var mye regn og mye regnsprut fra veiene på denne strekningen, så det ble ikke tatt noen bilder. Men vi skilte lag på Otta, da jeg var litt mer eventyrlysten og ville kjøre mot Lom, for så å kjøre gjennom Geiranger og ned Trollstigen.
På vei til Lom ble været langt bedre og regndressen måtte av på denne fine rasteplassen
Stoppet i Lom for en kaffekopp og en kanelsnurr på bakeriet. Men det var lang kø ut på plassen der og varmt å stå i sola, så det ble heller en rask tur innom butikken og full fres mot fjellet og Geiranger.
Været slo raskt om igjen, og før jeg kom særlig langt oppover måtte jeg stoppe å ta på regntøyet igjen. Det begynte imidlertid ikke å regne før jeg kom til det høyeste punktet der oppe, og det var så kaldt at regnet var delvis isete mot visiret på hjelmen. Stoppet ved Djupvasshytta for å tørke briller og visir og muligens høre med andre om det var trygt å fortsette. Men ved en rask sjekk på kartet kunne jeg se at det nå bare gikk nedover mot Geiranger. Dessuten var det utallige motorsykler som suste forbi hvor alle hilste på meg uten å gi tegn om noe annet, så jeg fortsatte mot Geiranger.
Det regnet og var så innmari kaldt på vei ned mot Geiranger, så jeg orket ikke stoppe noe sted i skråninga der for å ta bilder. Har tross alt gjort det før, i solskinn. Men her er jeg vel nede ved Geirangerfjorden
Her nede var det forresten begynt å tørke helt opp, og jeg hadde en nydelig tur mot ferga til Valldal og ned Trollstigen.
Jeg tok altså ingen bilder på Trollstigen heller. Jeg stoppet faktisk ikke. Gjort det flere ganger før. Det hadde vært en lang dag, så jeg valgte å kjøre rett til ferga på Åfarnes mot Sølsnes. Begge fergene traff jeg såpass bra på tiden at jeg var sistemann ombord på begge de turene og ferga gikk med det samme. Kun 12 minutter over til Valldal og 10 minutter til Sølsnes.
Møtte igjen Bjerknez og Cutless på Kviltorp Camping i Molde, og etter bare et par minutter kom AJ og banka på døra. Niko og Kjellv var også der og vi hadde en veldig hyggelig liten prat der ute før jeg dro hjem til Nordbyen.
Det var godt å komme hjem, og etter litt mat og et par øl sov jeg som en baby
I dag har jeg besøkt familie i Kristiansund, og valgte da selvfølgelig å kjøre via Bud og Atlanterhavsveien.
Men først.. sykkelen så ikke ut etter å ha tørket opp etter alt regnværet i går, så jeg svingte innom Circle K for en avspyling. Og der dukket ingen ringere enn Pål Anders Ullevålseter opp i en svær varebil full av sponsorreklame. Han kikket på meg og lurte på om vi hadde møttes før! Nei, sa jeg, men jeg drar jo kjensel på deg da

Hadde lyst til å spørre om et bilde sammen, men blyg som jeg er lot jeg det være. Han sa også at han hadde så vondt i hodet pga en kræsj der han hadde fått hjernerystelse med hukommelsestap. Men vi utvekslet noen ord og han var veldig hyggelig.
Bryggjen i Bud
Atlanterhavsveien
Sveggesundet/Sveggen. En liten perle på Averøya
Kul liten bensinstasjon med et nydelig lyssatt fjell bak
Anbefaler alle som ferdes her å stoppe ved Farstadsanden. Jeg orket ikke gå ut dit med alt utstyret på meg, men stoppet heller her på Male for et kjapt bilde langs veien.
Nå blir det en dag eller tre i Molde før jeg setter fart mot Oslo igjen. Hvis jeg drar på tirsdag kan det hende jeg kombinerer med flere krumspring og en overnatting til i telt eller hytte. Planen er å være hjemme midt på dagen onsdag.
Har hatt en veldig fin, avslappende og svingete tur hittil. Elsker å være på veien uten noen veldig konkrete planer. Stresser ikke, kjører når jeg er klar, tar meg tid til kaffe og fotografering osv. Har til og med fått kjøre med andre, hilst på gamle kjente og nye kjente. Men jeg må si jeg trives veldig godt alene på tur også. Trenger ikke planlegge eller forklare så mye. Kjører og stopper akkurat når jeg vil. Det er rett og slett balsam for sjela