Hei :)
En stund siden jeg var aktiv her inne nå, noe av grunnen har nok vært grunnet salg av mc. Jeg har alltid vært veldig begeistret over racing segmentet og har hatt r6/R1/gsxr osv men aldri helt vært tilfreds,mulig fordi jeg er 1,86 høy og vell 100 kg :) uansett endte det opp med salg utav alle.
Nå har jeg derimot fått lånt meg en 2012 ducati multistrada 1200s og kjørt ett par dager på denne, jeg må absolutt si at denne sykkelen har overrasket stort.
For det første har jeg ikke sett for meg at denne typen sykkel var noe for meg da jeg ikke har likt denne typen sykler og heller ikke trodd at denne type kjørestilling var noe for meg, men der tok jeg jammen meg feil.... koser meg rett og slett på denne sykkelen og min neste sykkel må bli en multistrada, masse krefter fantastiske sving egenskaper, akkurat denne utgaven med masse Carbon er rett og slett sexy også :)
Legger ved ett bilde utav herligheten :)
Overrasket over multistrada 1200s
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Overrasket over multistrada 1200s
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Overrasket over multistrada 1200s
Noe en burde tenke på ved kjøp av en slik sykkel, setter pris på om noen kunne delt litt erfaring :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

Re: Overrasket over multistrada 1200s
Overasket?
Dette er en meget potent sykkel med kjøreegenskaper og effekt som de fleste ikke klarer å utnytte.
Sittestillingen er meget bra, god komfort og setehøyden er faktisk overaskende lav til denne type sykkel å være.
Løp og kjøp
Det vanlige ved bruktkjøp er servicehistorikk, reimbytte osv. Ingen store kjente problemer med denne sykkelen.
Dette er en meget potent sykkel med kjøreegenskaper og effekt som de fleste ikke klarer å utnytte.
Sittestillingen er meget bra, god komfort og setehøyden er faktisk overaskende lav til denne type sykkel å være.
Løp og kjøp

Det vanlige ved bruktkjøp er servicehistorikk, reimbytte osv. Ingen store kjente problemer med denne sykkelen.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Overrasket over multistrada 1200s
Løp og kjøp :) Veldig fin sykkel som jeg gjerne skulle prøvekjørt selv!
Lignende sykler i samme "oppreist sports tourer" segment som heller ikke ser gale ut er BMW S1000XR og MV Agusta Turismo Veloce. Det finnes sikkert flere sammenligninger av disse noe sted.
Lignende sykler i samme "oppreist sports tourer" segment som heller ikke ser gale ut er BMW S1000XR og MV Agusta Turismo Veloce. Det finnes sikkert flere sammenligninger av disse noe sted.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Overrasket over multistrada 1200s
Jeg er ikke så overrasket
Sjekk at desmoservice er utført - det er den som er kostbar. Var vel noe krøll med ringantenner og slikt tjafs i starten, men det er fikset på recalls.
Fra 2015 kom den med variabel ventiljustering (DVT) som gjorde den mykere i gangen, men kanskje mindre Ducatisk, smak og behag. (Jeg har ikke prøvd pre-2015)
Det er nok kostbart dersom elektronisk fjæring og slikt tar kvelden, men min har passert 60kkm nå uten noen problemer. Og fjæringen er virkelig gull. Kan justere nesten alt og tilpasse kjørestil, last osv. Takler variabel norsk vei med bravur.
Den liker godt dekk, og er nok mer følsom for slitte dekk enn andre sykler jeg har kjørt.

Sjekk at desmoservice er utført - det er den som er kostbar. Var vel noe krøll med ringantenner og slikt tjafs i starten, men det er fikset på recalls.
Fra 2015 kom den med variabel ventiljustering (DVT) som gjorde den mykere i gangen, men kanskje mindre Ducatisk, smak og behag. (Jeg har ikke prøvd pre-2015)
Det er nok kostbart dersom elektronisk fjæring og slikt tar kvelden, men min har passert 60kkm nå uten noen problemer. Og fjæringen er virkelig gull. Kan justere nesten alt og tilpasse kjørestil, last osv. Takler variabel norsk vei med bravur.
Den liker godt dekk, og er nok mer følsom for slitte dekk enn andre sykler jeg har kjørt.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Overrasket over multistrada 1200s
Hmmm ja her var det ikke noe lure på :) takker for tilbakemeldingene :) tror fort der blir innkjøp av en slik :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Overrasket over multistrada 1200s

Hele segmentet med større "offroadere" overrasker de fleste som ikke har prøvd en slik før.
Og Multistradaen er vel på toppen av næringskjeden når det kommer til rein asfaltkjøring.
Kjøreglede i en ny form

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;