Bremsedeler er ikke originalt til sykkelen(custom), og det å kjøpe slike deler fra feks butikker som McOslo er ikke lett da de for det meste bare går etter modell. Apropos McOslo så var jeg innom der idag for å hente noe jeg hadde bestilt og spurte likeså verkstedet om de hadde en bremseslange til lengden jeg måtte ha. Som forventet hadde de ikke dette da de trengte å vite merke, modell og årsmodell til sykkelen, noe som ikke hadde noe å si for dette tilfellet

Her kommer spørsmålet: De mente at jeg kunne bruke bensinslange/drivstoffslange siden bensin var "kraftigere" enn bremsevæske, så det skulle den tåle! Men bensin og bremsevæske er to forskjellige..... Jeg er 103% sikker, sa mannen bak skranken før jeg fikk fullført setningen. Jackpot tenkte jeg da, jeg som hadde kjøpt 1 meter lang bensinslange for litt siden som jeg bare trengte 10 cm av. Skulle til å fikse bremsen nå, men googlet kjapt før jeg gikk ut i garasjen:
Hvilken type slange kan jeg bruke med DOT 5.1 bremsevæske?Brake fluid will soften and sweat through fuel hose. If you use fuel hose in a few day there will be little drops of brake fluid on the outside of the ...