Derfor må de som forventer mange bilder heller gå til nettsteder som bl.a. denne: https://www.visitnorway.no/reisemal/tro ... riksveien/
Min vurdering av strekningen er at denne passer ypperlig for både nybegynnere og de mer erfarne.
Det som slo meg først etter en god del mil på veien var de flotte svingene, forutsigbare med en fin og jevn kurve uten overraskende brå kurveendringer. Svinger som gir en god flyt i kjøringen gjennom et kupert landskap med utrolige naturskjønne scenarier svært mange steder. Stedvis majestetisk og ufattelig vakkert!
Rettstrekningene på Kystriksveien blir aldri plagsomt lange, men avløses akkurat tidsnok med både kupert terreng og disse flotte lettleste svingene, som jeg altså mener passer ypperlige for erfarne som nybegynnere.
Så til fergene. Korte og lengre strekninger hvor niko og jeg konsekvent kjørte forbi bilkøen, hvor det også befant seg motorsyklister.
Kanskje litt uerfarne flere av dem, men ønsket å gi uttrykk for noe annet. Det var nemlig en i et følge som sto i kø og ristet på hodet av oss med et lite blidt oppsyn da vi passerte dem og parkerte fremst i sidefeltet.
Sure fordi vi snek i køen? Dem om det...
Fergemannskapene på de aller flest fergene langs kysten vår foretrekker motorsyklistene fremst i køen for å fylle opp fergedekket best mulig.
For sikkerhets skyld spurte vi et fergemannskap om dette etter opplevelsen med hoderystingen og fikk selvfølgelig bekreftet det vi allerede visste.
En annen litt selsom opplevelse på en av de lengste fergestrekningene (ca. 1 time) var at alle vippet syklene opp på midtstøtta. Noen med litt større utfordringer enn andre pga. bagasjeomfanget.
Jeg var den eneste som ikke gjorde det. KTM'en ble trygt plassert på sidestøtte og i 1. gir.
I min bok er det en tydelig og klart

Og det var spesielt og ikke minst litt nesten lattervekkende komisk å se førere av tungt lastede bimmere streve med å få syklene ned av midstøtta de de skulle i land...
Det varte og rakk for de kom av båten, noe jeg tydelig la merke til der jeg sto og ventet på kaia på niko, som havnet litt bak meg som var først i køen.