mekkern skrev: 25 jul 2019, 17:18
Skulle jeg bare sett på penger/dingser så hadde jeg nok aldri kjøpt ny sykkel uansett typen.
Bmw’n din hadde jeg nok ikke kjøpt selv om den bare hdde kostet 100k d den ikke er intressnt.
Kort skiltoppheng finnes ikke til sykkelen.
Men det er kommet en slipon fra s&s.
Originale Varmeholker finnes ikke heller.
Heller ikke quickshift- men healteck har.
Kjøper mc helt etter hjertet ikke fornuft.
Jeg er enig med deg der. Saken er den at de syklene jeg sikler på ikke koster mer enn rundt 200K ferdig moddet. Jeg skal inrømme at sykkelen som frister mest er Triumph Rocket III. Men 350k (eller der omkring) legger jeg ikke i sykkel altså. Såpass kontroll på pengeboka har jeg.
Dessuten så tror jeg ikke en dyrere sykkel vil øke kjøregleden alene. De syklene jeg har sett meg ut koster alle omtrentlig like mye. Etter prøvekjøringer er det godfølelsen som bestemmer. Er det helt taight, så blir det pengene som rår.
Utvalget er ganske dårlig med mine kriterier. Twin eller tripple, cruiser lignende sittestilling, men med beina under meg og ikke forran. Cruise control, varmeholker og quickshift er et must. Så kommer utseendet inn i bildet og brått snevrer det seg bra sammen til kun noen få sykler.
FTR1200 er dyr, men for meg er også tilgang til verksteder (hvis uhellet skulle være ute) samt pålitelighet også mye å si. Nå har ikke jeg noen erfaring med Indian, men skulle det vise seg at Spinin Wheel la ned, eller skulle slå seg vrang i en konflikt etc. Så er vel mulighetene mine ganske dårlige.
Yamaha, Triumph og BMW har jeg innenfor umiddebar nærhet. Spesielt Yamaha og Triumph.
Når alt kommer til alt, så kjøper jeg den sykkelen jeg har mest lyst på, uavhengig av pris. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt.