Blir mer stress en fryd!
Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
LADETID
Normal(10 amp): 9,8 timer
Med chargetank : 2,5 timer
Vet ikke helt hvordan det vil bli med motorsykkel men de som kjører el-bil sier ihvertfall at det passer fint å spise, tisse og strekke litt på beina hver gang det må lades. Det er faktisk sånn at de nesten ikke kan forstå hvordan noen kan kjøre mer enn 15-20 mil uten 30-40 minutters pause.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
![]()
men så er jo spørsmålet HVOR en skal ha pause... ikke alltid en synes "bensern" er det fineste stoppested....Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:15Vet ikke helt hvordan det vil bli med motorsykkel men de som kjører el-bil sier ihvertfall at det passer fint å spise, tisse og strekke litt på beina hver gang det må lades. Det er faktisk sånn at de nesten ikke kan forstå hvordan noen kan kjøre mer enn 15-20 mil uten 30-40 minutters pause.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
![]()
Det med å tenke ut et sted å lade klarer de fleste i det daglige-tenker heller på at det ikke er så trivlig å bestandig stoppe å strekke på beina på et slikt sted.Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:43 Trenger ikke tenke på hvor du skal ha pause, flatskjermen setter opp rute og høvelige ladestopp. Bare å følge instruksjonene. Hva du vil spise og drikke velger du dog selv.
mekkern skrev: 26 jul 2019, 10:47Det med å tenke ut et sted å lade klarer de fleste i det daglige-tenker heller på at det ikke er så trivlig å bestandig stoppe å strekke på beina på et slikt sted.Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:43 Trenger ikke tenke på hvor du skal ha pause, flatskjermen setter opp rute og høvelige ladestopp. Bare å følge instruksjonene. Hva du vil spise og drikke velger du dog selv.
Fortsatt helt uaktuelt med EL sykkel om den ladet fullt på 2 minutter.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
![]()
Den gamle Zero SR er veldig kjedelig designmessig, men veldig artig å kjøre. Nye Zero SR/F er jo en helt ny sykkel og jeg synes den ser svært bra utBjerknez skrev: 26 jul 2019, 14:15 Jeg var på Leeres i går å kikket på den nye Zero som jo er elektrisk.
Utseendemessig synes jeg den ikke ser bra ut overhodet. Her har dem ikke lagt mye penger i design for å si det pent. Det var ingenting med denne sykkelen som virket påkostet. Utrolig kjedelig rett og slett.
Fsva skrev: 26 jul 2019, 22:35Den gamle Zero SR er veldig kjedelig designmessig, men veldig artig å kjøre. Nye Zero SR/F er jo en helt ny sykkel og jeg synes den ser svært bra utBjerknez skrev: 26 jul 2019, 14:15 Jeg var på Leeres i går å kikket på den nye Zero som jo er elektrisk.
Utseendemessig synes jeg den ikke ser bra ut overhodet. Her har dem ikke lagt mye penger i design for å si det pent. Det var ingenting med denne sykkelen som virket påkostet. Utrolig kjedelig rett og slett.
Ny
Gammel.
Helt enig!simpson skrev: 26 jul 2019, 13:52Fortsatt helt uaktuelt med EL sykkel om den ladet fullt på 2 minutter.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
![]()
Litt av meningen med sykkelkjøring er etter min mening lyd, lukt, vibrasjoner. Gire ned ett par tre hakk å fleske til.
Nei, når det blir slutt på bensin blir hjelmen lagt på hylla for godt.