Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39859
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 22 jul 2019, 23:14 Tok Trollstigen i dag ca. 09:00. Lite trafikk. Men fra Geiranger hadde bobilturistene åpenbart våknet.
Geiranger unngikk jeg glatt da jeg var på tur i samme område og senere møtte niko.
Nettopp for å slippe busser og bobiler i hårnålene...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Bobilene ble passert med fullt gasspådrag. Men det krevde litt jobbing og kreativitet :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Ser ut som jeg har bæsja i koppen, men sannheten er at dette er siste dram før jeg går i seng her på Ringebu. Kaffe og Beyliss (eller hvordan det skrives. )
CE630C19-23F0-44EC-8FBD-E1D528E4B6A7.jpeg
Takk til Cutless med følge for et oppsiktsvekkende opphold. :)

I morgen går turen hjemmover :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Da er sommerturen over for denne gang. Det ble litt mindre kjøring enn først planlagt, mest grunnet sykdom. Lå rett ut (mer eller mindre) i 4-5 dager mens jeg var i Molde og da fristet det ikke veldig med kjøreturer.

Derimot har jeg hatt en fantastisk tur ellers. Cutless med frue disket opp med seng både hjemme på Fosen og på Hytta i Ringebu. Sistnevnte var i utgangspunktet ikke helt planlagt, men det ble da vellykket okke som :)

Været har jeg vært veldig heldig med denne gangen. Det ble litt kraftig regn på vei oppover til Molde, inkludert kraftig sludd faktisk. Men det var vel stort sett det. Ellers har været vært veldig bra.

Jeg kjenner derimot stadig på en noe dårlig rygg og sittestillingen på Bimmern er ikke optimal for min del. Det blir for spiss vinkel i beina til at jeg kan ta imot når jeg treffer dumper. Når jeg treffer dumper så gjør det såpass vondt at jeg mister pusten og treffer jeg en hards dump i en sving, så kan det faktisk være farlig. Det har jeg erfart flere ganger på denne turen. Så nå ser jeg meg nødt til å prioritere sittestilling forran alt annet hvis jeg fortsatt skal trives på to hjul.

Hva det blir er jeg egentlig veldig usikker på. Jeg vet ikke engang om jeg vil ha cruiser (Bobber) eller nakensykkel. Ikke har jeg begynt å kikke så veldig heller faktisk. Men så langt er det som tidligere nevnt Triumph Bobber, Speed Triple RS eller XSR900 som er de mest aktuelle. XSR er dne sykkelen med helt klart best sittestilling. Men med full pakke på denne inkludert Øhlins, bråkepotte og annet bling, så havner denne på samme pris som Speed Triple RS. Så spørs det da om jeg vil offre den bedre sittestillingen for en bedre totalpakke. Slik det ser ut nå så kjenner jeg at sittestilling må prioriteres.

En annen bakdel med Speed Triple RS er at man ikke får den i sort blank. Matt lakk er helt utelukket. Da må det evt. bli den hvite, men den føler jeg på en måte blir litt "girly...."

Bobbern er også aktuell hvis jeg velger å endre sykkeltype. Bakdelene med denne en veldig liten tank. Bortsett fra det så er det ingen negative sider med denne så vidt jeg kan se. Men jeg har ikke prøvekjørt den. Kun prøvesittet på messa. Sittestillingen virket veldig bra. Det positive er at beina ikke går for langt frem. Med Bobbern virker det som om jeg kan ta i mot litt med beina hvis det kommer humper.

Prismessig koster til syvende og sist alle omtrent like mye med det utstyret jeg vil ha. Bobbern blir nok hakket dyrere, uten at det gjør all verden, men alt må jo tas med når man til slutt skal utrope en "vinner".

Ducati har mange flotte sykler, men jeg stoler ikke på dem, så dem er utelukket. Honda og Suzuki er ikke aktuelt (blir litt kjipt...på en måte...) og traktor er også helt utelukket. Boxer vil jeg heller ikke ha. Så det snevrer seg egentlig ganske fort ned til 2-3 sykler for min del.

Men nok om det... nå skal jeg bruke dagene på og komme til hektene etter nesten tre uker på veien. Ny rekord vedrørende antall ØL konsumert i løpet av fire uker kan nok også noteres og alt i alt er jeg ganske sliten etter å ha vert på tur. Mange inntrykk må fordøyes.

Her kommer et lite knippe bilder fra i går på vei fra Molde til Ringebu.
Bilde-11.jpg
Bilde-10.jpg
Bilde-9.jpg
Bilde-8.jpg
Bilde-7.jpg
Bilde-6.jpg
Bilde-5.jpg
Bilde-4.jpg
Bilde-3.jpg
Bilde-2.jpg
Bilde-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Cutless »

Takk for laget!

Flotte bilder og fin flyt i teksten som vanlig. Blir spennende å se hvilken sykkel du ender opp med :)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 782
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Fsva »

Flotte bilder, Bjerknez!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det :)

Nå kan det hende jeg må svelge noen kameler her, men jeg har tidligere nevnt mye negativt om boxere. Jeg er ennå ikke overbevist selvsagt, men jeg tror at hovedgrunnen til mitt negativt syn på boxer er at jeg ikke synes dem passer i en "racing"-sykkel. Som feks. R1200RS som er en sports tourer.

Nå har jeg begynt så smått å bli litt svak for BMW R NineT. Med eikefelger ser denne veldig bra ut og dette er heller ingen sports tourer. Denne minner meg mer om en Bobber og da mener jeg kanskje en Boxer kommer mer til sin rett. Jeg synes også R NineT kler boxer motoren som stikker ut bedre enn R1200RS som i utgangspunktet har et mer moderne skall.

En vaskeekte cruiser som Harley Fatbob etc. kan jeg ikke ha. Jeg må ha en sittestilling hvor jeg har mulighet til å ta i mot stør med beina og kanskje også reise meg opp i korte stunder.

Jeg skal prøvekjøre en R NineT en dag (Kanskje i morgen?) og gjøre meg opp en mening. Skuffer dne meg, så er det jo bare å krysse den av listen og snevre inn valgene. Kanskje gir jeg også Graarud et besøk for å se på Speed Twin og Speed Triple RS samt XSR900. En prøvetur med Bobberen eller SPeed Twin hade vert spennende hvis dem har dem inne.

Jeg heller stadig mot twin føler jeg. Vil ha en sykkel med litt mer karakter og brøl. Ingen av syklene i det segmentet vil hamle opp med S1000R på bane eller på E6, men kanskje er grunnen til min elsk av E6 nettopp fordi det er der Bimmern koser seg mest med tanke på motorkarakteristikken?

S1000R er uten tvil en perfekt sykkel (bortsett fra sittestillingen for min del) men den blir "kjedelig" perfekt. Alt funker, den går som et uvær, demperne fikser biffen okke som og alt bare stemmer. Men sittestilling MÅ prioriteres for min del denne gangen.

R NineT koster like under 230k hvis jeg ikke tar i for hardt på utstyrsfronten, men til den summen får man eikefelger og full pakke. Ikke spesielt billig skal jeg inrømme og den blir vel like dyr som en S1000R, men slik kan jeg ikke tenke. S1000R blir et utgående kapittel for min del. Den har gitt meg mye glede og er dne sykkelen jeg har eid lengst med god margin, men nå må jeg tenke annerledes.

jeg vil som nevnt ha noe med litt mer karakter og bedre sittestilling, uten å føle at jeg kjører scooter.

Jeg merker også at jeg har kjørt fra meg litt. Jeg er på en måte litt ferdig (delvis vertfall) med at alt jeg eier skal prestere så voldsomt. Jeg klarer jo uansett ikke å utnytte kreftene en S1000R gir meg, untatt på E6.......

Cutless med sin 690 Motard fikk meg virkelig til å jobbe på Bimmern for å holde følge på norske svingete bygdeveier rundt på Fosen. Jeg vil nå ha en sykkel som er behagelig å kjøre med god sittestilling og godt moment. Om den har 200 hester eller 80 hester er meg revnende likegyldig. Bare den har kraft i bunnen.

Jeg husker ennå sittestillingen på Cruiseren jeg hadde (Det var før jeg fikk problemer med ryggen i stor grad). Med en 80L pakksegg fra Givi på tvers bak på sykkelen fikk jeg en myk ryggstøtte. Jeg satt som en konge. Jeg ble ikke sliten og kunne lett svelge 20 mil uten stopp. Med Bimmern kan jeg presse meg til 10 mil og da er jeg virkelig ØM i skinkene.

Jeg kjørte bak Cutless fra Oppdal til Trondheim i ett strekk (ca. 11 mil) og jeg ble direkte provosert hver gang han resite seg opp på sykkelen og viftet med stussen. Selvsagt kun for å terge meg. Det funket. :)

Når vi fikk rødt i en lyskryss følte jeg gud hadde hørt mine bønner. 1 minutt med beina i bakken gjorde at jeg igjen kunne føle skinkene.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av mekkern »

Jeg vil si at det du beskriver er en sykkel med litt «attack» samtidig bena under deg så du kan legge vekt på bena og ta dumper med bena/løfte deg/ stå.
Og et skikkelig skyv på lavt / medium turtall som ikke mister pusten med en gang.

Med blank lakk. :P
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 24 jul 2019, 08:21 Jeg vil si at det du beskriver er en sykkel med litt «attack» samtidig bena under deg så du kan legge vekt på bena og ta dumper med bena/løfte deg/ stå.
Og et skikkelig skyv på lavt / medium turtall som ikke mister pusten med en gang.

Med blank lakk. :P
Ja, det var en ganske fin oppsummering mekkern :thumleft

Jeg vil på en måte ha en cruiser med litt mer oppreist sittestilling og tøft utseende. :thumleft

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av LarsE »

Høres ut som du er i omtrent samme situasjon som eg var, vil ha noke som sender blodet ned i skrittet når du vrir på rulla, men som du slipper å grue deg til å legge ut på langtur med.

For meg vart løysinga ein KTM 990 SMT, V2er med 116hk originalt (med annet innsug og eksos er du fort opp i 120-125 som min), oppreist sittestilling og mulighet for vindbeskyttelse og bagasje. Om den blir for touring for deg så har du også 990 SMR, som ser mer ut som en supermotard, men har samme motor og oppheng i bunn.

Visst dei er for gamle så går det rykter om at KTM har planer om ein 790 SM sånn ca. neste år, det er og ein motor med godt driv :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Takker for tips LarsE :)

Jeg merker nok jeg er ute etter noe litt mer orginalt enn en sykkel som du nevner her. Ingen tvil om at det ikke er en god sykkel, men vil kanskje ha noe som er litt mer "custom" og klassisk. Triumph Bobbern blir nok feil for meg har jeg funnet ut. Mest grunnet liten tank samt at det kanskje er mer en posørsykkel og ikke langtur sykkel.

Har lest mye om R NineT nå, og ser at man kan få tøffe sidevesker og tankveske til denne:
391838E4-95EF-410E-8989-2FC58F74835E.jpeg
Sittestillingen skal være god, motoren veldig momentsterk og karakteristikken passer kanskje denne sykkelen bedre enn r1200rs som jeg testet. Med bråkepotte eikehjul, og en god baggasjeløsning som ikke gjør skam på sykkelen ser jeg en mulighet her. Men jeg er litt skeptisk til boxer motoren og jeg vil gjerne ha cruise control og quickshifter. Usikker på om denne har dette. Har den det, så er jeg ett steg nærmere. Altså hvis jeg blir overbevist etter en prøvetur. :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Stian87 »

Enig med deg i at R nine T er en superstilig sykkel! Men synes prisen er helt hinsides mtp hva man får for pengene
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 25 jul 2019, 07:19 Enig med deg i at R nine T er en superstilig sykkel! Men synes prisen er helt hinsides mtp hva man får for pengene
Ja, den er ikke gratis. Men jeg synes uansett denne ser bedre ut enn sine direkte konkurrenter. Den ser mer robust ut. Den har bredere bakhjul enn Speed Twin, har på papiret mer krefter etc.

Eksemplaret jeg satt sammen kostet 228.000,- Da tok jeg med eikefelger og en del annet. Man kan legge til MYE mer enn dette og man kan lett få denne opp i rundt 300.000,- men det blir bare idiotisk.

For den summen nærmer jeg meg faretruende en Triumph Rocket III :knegg

Jeg merker at Speed Triple RS er på en veldig god delt andreplass samens med XSR'en... XSR'en har i utgangspunktet ingen svakheter. Jeg får den i sort blank, sittestillingen er perfekt, motoren er veldig bra og man får også sidevesker som ser bra ut etc.

Speed Triple vinner en grei seier på utseendet. Den er mer moderne med LED lys og stort sexy TFT fargedisplay. Enkel svingarm og ellers alt av utstyr til samme prisen som sluttsummen på XSR900. Bakdelen med SPeed Triple RS er at man ikke får den i sort blank (må velge den hvite) og at jeg må fire litt på kravene rundt sittestilling.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Stian87 »

XSR er en knallfin sykkel. Særlig i sort. Den ser både sportslig og retro ut i ett og jeg synes den har en fin lyd. Er en sykkel med masse sjel.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg tror det er en fin sykkel, men det plagermeg litt at den havner på rundt 200k før listen er fyllt ut. Til den summen frister Speed Triple RS litt mer, hvis man tarbort sittestilling og fargevalg...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg vert en tur hos Graarud Motor for å kikke litt samt få svar på noen spørsmål. Om jeg ble så mye klokere vet jeg ikke, men det er nå uansett artig å kikke litt rundt samt prøvesitte. Prøvekjøring var vist ikke mulig i dag grunnet ferieavvikling tror jeg.

Yamaha XSR900:
Bilde-3-2.jpg
Yamaha XSR900 overrasket meg nok en gang etter å ha sett på flere sykler jeg sikler litt på. Den ser "voksen" ut og er ganske stor i størrelsen. Graarud har slike pakkeløsninger som gjør at sykkelen med ALT av utstyr, inkludert SV Motech sidevesker, Øhlins dempere, Radiator beskyttelse, Varmeholker og Quickshifter havner på litt i underkant av 190.000,- Altså 12-13.000 rimeligere enn det hjemmesidebyggeren viser.

Yamaha er også mest gunstig med tanke på service intervaller for en som trolig ikke kommer til å bikke 5.000km. i året. Hovedservice er hver 40.000km. eller fire år. (kjellv får rette på meg hvis jeg tar feil her)

Det er kun EN eneste bakdel med denne XSR'en og det er at den ikke kan fåes med Cruise Control. Ellers er alt som det skal. SYkkelen virker ikke "billig" overhodet og kan ikke sammenlignes med MT09 What so ever mener nå jeg.

Triumph Speed Twin:
Bilde-1-2.jpg
Denne ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder tatt rett fra siden. Sittestillingen var overraskende lite oppreist i forhold til hva jeg forestilte meg. Men allikevel bedre sittestilling enn S1000R. Jeg tror denne faller litt bort grunnet dette da jeg på en sykkel i den sjangeren nok ønsker en mer layd back kjørestil.

Jeg spurte ikke, men jeg tviler også på om man får en slik sykkel med både Cruise control, Quick shifter og Varmeholker. Det er liksom ikke en slik type sykkel som har slikt og jeg er usikker på om jeg også ønsker slik på en slik sykkel.

Velger jeg en Speed Twin så snakker man en helt annen kjørestil og det krever en slags omstilling for min del. Noe jeg uansett ikke er helt fremmed for, men i dag så må det førdøyes litt.

Honda CB1000R:
Bilde-2-2.jpg
Dette er ikke en sykkel som er aktuell for min del, men tok en nærmere titt på den allikevel. Dette er jo en firesylindret 1000cc og er vel en slags konkurrent til den jeg allerede har. Utseendet virker bra, men litt furuturistisk i for min del. Den blir litt for "moderne" i utseendet og føler dne mangler sjel.

Men skjønner at enkelte liker utseendet på denne. Dette er uansett en sykkel jeg ikke vurderer for min del.

Triumph Speed Triple RS:

Denne hadde dem ikke inne i dag, men denne har jeg jo prøvekjørt tidligere. Riktignok den gamle modellen. Den nye har jeg kun prøvesittet tidligere. Denne sykkelen har ALT. For rundt 207.000,- får man alt jeg ønsker av utstyr, ferdig snakka. Jeg må som sagt velge en farge jeg ikke er helt fan av (ennå vertfall) for å vå den i blank utførelse og sittestillingen er litt mer "sporty" enn på XSR900. Den koster også nesten 20k mer enn XSR900.

Triumph Bobber:
Denne prøvesatt jeg i dag. Litt tangt i lokalene så fikk ikke tatt noe ålreit bilde, men sittestillingen tiltalte meg veldig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor utenlandske magasiner mener at dette er en posørsykkel som ikke er beregnet for langturer. Joda, tanken er irriterende liten, men bortsett fra det, så er dette en veldig kul sykkel.

Her trenger jeg ikke Cruise Control og Quick shifter. Dette er en sykkel jeg på en måte synes er helt grei uten. Det handler om å endre litt kjørestil, noe jeg som sagt ikke er helt fremmed for. Jeg savner Cruiser mentaliteten inni mellom skal jeg inrømme. Man er liksom mer på tur.

Prismessig nærmer vi oss nok 220.000,- når bagasjeløsning og litt bling er påført listen. En pris som ikke skremmer meg hvis jeg en dag finner ut at det er cruiser jeg vil ha. Dette er derimot den ENESTE cruiseren som er aktuell for min del.

BMW R NineT:
Denne har jeg enda ikke sett noe nærmere på i virkeligheten. Jeg må helt til Speed MC i Sandefjord for å teste denne da Leeres Motorsport i Fredrikstad ikke lenger selger BMW. Dette er forsåvidt et lite skår i gleden for min del. Utseendemessig er det nok den som frister mest blandt Bobber og Speed Twin. XSR900 og Speed Triple RS er jo sykler i en litt annen sjanger mener jeg.

Den har mest krefter i den kategorien, mest moment, den ser ganske voksen ut og jeg synes faktisk en slik sykkel kler boxer motoren. Den er gjennomført stilig hele veien synes jeg og den frister rett og slett mer enn Speed Twin og Bobber. Altså hvis sittestillingen tilltaler meg. Føler jeg meg skikkelig hjemme på R NineT så er dette en klar vinner blant syklene i denne kategorien.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Sommerturen 2019

Legg inn av Bjerknez »

Her er forresten bilder som viser sitteposisjon og beinvinkel på sykler jeg sikler på. Stemmer bra med virkeligheten. XSR gir den desidert mest oppreiste sittestillingen. Noe som forøvrig er bra for min rygg. R Nine T kommer på en god andreplass med tanke på ønsket sittestilling.
FF2ACAB2-9FE0-4843-842F-E664CC977C1C.png
3B6A04DF-2688-49AD-9523-472FD0FD9888.png
2468B0C6-D739-439B-B924-6F0143E734D2.png
2F4C9381-0508-4D7C-B572-62F16C943CCE.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 27 jul 2019, 07:27 Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
Det skal jeg forklare deg :thumleft
Det er omtrent like langt til Sandefjord som til Oslo for min del. Dessuten liker jeg servicen der borte og jeg slipper unna Oslo gryta :thumleft

Cruise control bruker jeg veldig ofte ja. Kanskje hovedgrunnen til at jeg kan kose meg på E6 til tider. Men når det er sagt så er cruise control det jeg til nød kan gi slipp på hvis alt det andre stemmer :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 27 jul 2019, 09:39
Stian87 skrev: 27 jul 2019, 07:27 Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
Det skal jeg forklare deg :thumleft
Det er omtrent like langt til Sandefjord som til Oslo for min del. Dessuten liker jeg servicen der borte og jeg slipper unna Oslo gryta :thumleft

Cruise control bruker jeg veldig ofte ja. Kanskje hovedgrunnen til at jeg kan kose meg på E6 til tider. Men når det er sagt så er cruise control det jeg til nød kan gi slipp på hvis alt det andre stemmer :thumleft
Ser det med servicen. Men like langt er det ikke ass, du greier fint å komme til Oslo på 1 time og 15. MC Oslo ligger på Furuset så trenger inke være i Oslo gryta.

Hva med Ducati Diavel? Fetere sykkel finnes ikke, prissjiktet er rundt 200’ og sykkelen har massevis av muskler.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Kawagutten »

Tror du bør se mer på avstanden mellom sal/fothviler og knevinkel . Finne den som er nærmest riktig for deg og mulighetene for å tilpasse resten til du kommer i mål med den mc som du vil ha og en sittestilling som passer deg.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Bosted: Arendal
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av kvase »

Kose tur Plankebyen til Speed Sandefjord eller andre veien https://goo.gl/maps/1zs6ctrmmMo5Z7jR7
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av pekle »

Tja, selv om jeg bor i Oslo hadde jeg faktisk valgt en annen forhandler (trolig Nydal/Hamar) ved kjøp av bimmer (tidligere subpar erfaring med ny sykkel fra McOslo), så forstår at Sandefjord er mest aktuell.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24653
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 27 jul 2019, 12:03
Bjerknez skrev: 27 jul 2019, 09:39
Stian87 skrev: 27 jul 2019, 07:27 Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal til Sandefjord når MC Oslo har BMW, det er jo mye nærmere!

Skjønner at du vil ha varmeholker og quickshifter er jo digg, men at cruisekontroll er så viktig skjønner jeg ikke. Bruker du det noe særlig?
Det skal jeg forklare deg :thumleft
Det er omtrent like langt til Sandefjord som til Oslo for min del. Dessuten liker jeg servicen der borte og jeg slipper unna Oslo gryta :thumleft

Cruise control bruker jeg veldig ofte ja. Kanskje hovedgrunnen til at jeg kan kose meg på E6 til tider. Men når det er sagt så er cruise control det jeg til nød kan gi slipp på hvis alt det andre stemmer :thumleft
Ser det med servicen. Men like langt er det ikke ass, du greier fint å komme til Oslo på 1 time og 15. MC Oslo ligger på Furuset så trenger inke være i Oslo gryta.

Hva med Ducati Diavel? Fetere sykkel finnes ikke, prissjiktet er rundt 200’ og sykkelen har massevis av muskler.
Det er like langt jo... å dessuten har jeg til gode å lese noe negativt om Speed MC. MC Oslo har jeg hør litt av hvert om...

Ducati Diavel er helt uaktuell. Jeg stoler ikke på Ducati nok til at jeg vil blåse av 300k for en sykkel. Bare en magefølelse jeg har som jeg velger og følge.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.

Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.

Hva regner du med å få for bimmern for resten?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar