simpson skrev: 29 jul 2019, 17:07
Bjerknez skrev: 29 jul 2019, 14:23
TGR skrev: 29 jul 2019, 14:05
simpson skrev: 29 jul 2019, 14:00
Ja det må jeg si, en helt ny holdning fra deg gitt.
Men du kan bli litt tørr i halsen hvis du svelger flere kameler nå.........
Et par år til nå, så er han klar for en BMW K1200LT.
BMW K1200LT eller traktor er nok ikke en sykkel jeg kommer til å ende opp med, ever. Det blir for "gubbete" og sjeleløst synes jeg. Selv om jeg selvsagt ikke ser ned på folk som har slike sykler.
Men hvilke sykler ser du på som traktorer da? Jo helt klart GS, det mener jo jeg også, men mange ADV inspirerte sykler er faktisk noen råskinn med kjøreegenskaper, elektronikk og motorytelser som går de fleste gatesykler en høy gang.
Tror du kan bli positivt overasket over noen av disse, til og med S1000R kan risikere å måtte bite i gresset.
Men liker du ikke utseende så kan jeg forstå at du ikke tenker litt i de baner.
Men komfortmessig og mer lettkjørte sykler skal du lete lenge etter.
Jeg har hatt en haug av sykler med sjel. Også ofte referert til som Ducati
Og så har jeg hatt 6 såkalte ADV-sykler, eller enduro som de ble kalt da jeg oppdaget den form for mc.
Jeg kan skrive under på at de er komfortable, med oppreist sittestilling og lang fjæringsvei, de er lettkjørte som mopeder, og de har bakkeklaring som tilsier at det bare er å bryte ned til det ikke er mer dekkflate å gå på.
Men altså, hva angår lettkjørt og komfortabel, så er jeg nå, etter å ha "oppdaget" LT, forbauset over at de er så billige i markedet, og at det er så få å se av dem langs veien. De byr på et komfortnivå jeg aldri har opplevd maken til, og de er enormt lettsvingte i motsetning til hva de ser ut som.
Så jeg vet ikke jeg, gubbesykkel og gubbesykkel fru Blom. Det er øyet som ser, forutinntatt av preferert image

Så kan man jo diskutere sjel til man blir stuptrøtt
For min del er det sjelfullt nok å sette meg på en maskin som maler som en katt, byr på ekstrem komfort, er lett og fin å kjøre, og som tar meg på lange dagsetapper uten at jeg plages noe særlig av det. Da snakker vi sjel. Man and machine. Turkompiser