Jeg var nylig på en liten europatur med sykkelen. Den oppførte seg som normalt hele veien til Berlin for så å kutte all motorkraft på motorveien utenfor Gøteborg.
Sykkelen fortsatte å rulle, med ingen hensyn til hvilket gir jeg var i. Det var som om clutchen var koblet ut, men motoren hadde fortsatt høyt turtall. Jeg rullet til veikanten og prøvde å starte den igjen uten hell. Fault indikatoren blinket jevnt uten noe spesifikt mønster utenom det. Etter å ha tatt nøkkelen ut og inn prøvde jeg igjen og fikk startet sykkelen. Dette problemet skjedde ikke igjen på hele turen hjem til Ålesund.
I senere tid kjørte jeg den til jobb og da skjedde det igjen. På samme måte fikk jeg start igjen.
Kan noen si meg hvilket problem dette er symptom på? Mistenker en clutchfeil, men vet ikke nok til å være sikker.
Motoren er liten så den lå på høyt turtall (9-11k) mye av turen.
Alle svar er velkomne, takk på forhånd.
Kawasaki Ninja 250 kutter under kjøring
-
- Innlegg: 34
- Registrert: 12 apr 2019, 21:29
- Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04
Re: Kawasaki Ninja 250 kutter under kjøring
Hei, siden fault indikatoren blinket tyder dette på noe som trigget en feilkode.
Dra innom ett verksted å få lest ut feilkoder først, umulig å gjette på hva som er problemet.
Hvilken årsmodell har du?
Dra innom ett verksted å få lest ut feilkoder først, umulig å gjette på hva som er problemet.
Hvilken årsmodell har du?
Re: Kawasaki Ninja 250 kutter under kjøring
Jeg har en 2012-modell
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki Ninja 250 kutter under kjøring
Har en produsert i 2011 selv, men har aldri opplevd noe slikt. Har hatt en god del "fase neutrals", spesielt mellom 5. og 6. gear.
Dvs sykkelen kan havne i et falskt frigear, der motoren går, uten at det medfører fremdrift.
Gjorde du noe spesielt når situasjonen oppstod?
Jeg har vært ute for at turtall har økt under gasspådrag, uten at hastigheten har økt tilsvarende, på en Honda. Da skyldtes det slitt clutch.
(Verre på kald, enn varm, motor.)
En mere presis beskrivelse fra din side kan antakelig gjøre det lettere for folk å bidra.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Kawasaki Ninja 250 kutter under kjøring
Det eneste som var tilfellet i begge situasjonene er at jeg nylig startet fra en kald start for så å gå raskt opp i fart og ligge der i høyeste gir.
«Høy fart» betyr da 80km/t på jobbeksempelet og 100km/t på gøteborgeksempelet.
Det er som du sier at det bare har skjedd når motoren ikke har blitt helt varm ennå.
Begge gangene har jeg ligget i 6. gir uten å gire så tror ikke det er et «falskt frigear».
Når det skjedde så gikk det heller ikke an å ruse motoren. Turtallet dalte bare sakte ned sammen med farten.
«Høy fart» betyr da 80km/t på jobbeksempelet og 100km/t på gøteborgeksempelet.
Det er som du sier at det bare har skjedd når motoren ikke har blitt helt varm ennå.
Begge gangene har jeg ligget i 6. gir uten å gire så tror ikke det er et «falskt frigear».
Når det skjedde så gikk det heller ikke an å ruse motoren. Turtallet dalte bare sakte ned sammen med farten.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Kawasaki Ninja 250 kutter under kjøring
Med andre ord så kuttet motoren- enten tenning eller innsprøytning.
Må nok se om det er lagret noen feilkoder.
Må nok se om det er lagret noen feilkoder.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Kawasaki Ninja 250 kutter under kjøring
Takk for svar. Skal sjekke ut feilkodene