Veteranmotorsykkel tråden
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Nå var det jo også mye styr rundt japanske sykler på begynnelsen av 80-tallet med "proteksjonisme" rundt avgiftssystemet for større sykler. Harley har jo konkurrert med bl.a. Kawasaki når det gjelder politisykler, og Kawasaki sin motor manufacturer-enhet i USA (Nebraska) ble vel skilt ut fra Kawasaki Motor corporation også på den tiden.
Men det er mye snodig som skjer "bak kulissene", så kanskje HD har latt seg "overtale". "You never know in America!"....
Men det er mye snodig som skjer "bak kulissene", så kanskje HD har latt seg "overtale". "You never know in America!"....
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Jo,det kan nok hende, bare se på bilprodusentene. Alle har en større eller mindre andel i hverandres selskaper.
Leste litt om Kawasaki Motor Company, de setter sammen vannscootere, ATVer, hagetraktorer m.m. i USA.
Fant ikke ut om de enda monterer sykler, men Kz1000 P og 1300 Voyager ble skrudd sammen iUSA med deler fra Japan.
Honda gjorde det samme med bla a GoldWing.
Og det ble gjort for å unngå "straffetollen" på motorsykler over 700 cc som ble innført i 84.
Leste litt om Kawasaki Motor Company, de setter sammen vannscootere, ATVer, hagetraktorer m.m. i USA.
Fant ikke ut om de enda monterer sykler, men Kz1000 P og 1300 Voyager ble skrudd sammen iUSA med deler fra Japan.
Honda gjorde det samme med bla a GoldWing.
Og det ble gjort for å unngå "straffetollen" på motorsykler over 700 cc som ble innført i 84.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Hardly Indian
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Ser bildet. Var det også en artikkel?AJ skrev:Her er saken om Kawa politisykkelen:
[img]http://g.api.no/obscura/API/image/r1/ec ... 0020_1.jpg[/img]
Rettelse: Fant den, ved å klikke på bildet, men må muligens ha abonnement for å se noe særlig utover bildet..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- haakeik
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Min 1974 Laverda 750 SF2.
En fornøyelse å kjøre og en gromlyd uten like

En fornøyelse å kjøre og en gromlyd uten like

- Per K
- Motorsykkelen din: Kawasaki H1 500, 1974
1974 H1, noe av det i alle fall.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Min " nye " 1930 Mod BSA Sluper, 500 CC 

Sist redigert av BSASLUPER den 19 sep 2018, 00:30, redigert 1 gang totalt.
- MGR1
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Tøff maskin :-)
Hei folkens.
Nå har jeg bestemt meg for å virkelig prøve å finne igjen farfars gamle motorsykkel, eventuelt en tilsvarende.
Så jeg lurte på om noen kjenner igjen den her?
Nå har jeg bestemt meg for å virkelig prøve å finne igjen farfars gamle motorsykkel, eventuelt en tilsvarende.
Så jeg lurte på om noen kjenner igjen den her?
Kom over denne i dag, prøvde å få kjøpt den men ble blankt avvist

Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Kjøp denne https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=149626795 som ligger på finn isteden. Nesten helt lik.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
En ytterst sjelden sak jeg aldri hadde hørt om før inntil jeg snublet over denne videoen:
Ellers mange bilder av mange flotte veteraner i denne tråden, selv om enkelte innlegg preges av at flere bildetjenester på nett ikke var å stole på i det lange løp...
Ellers mange bilder av mange flotte veteraner i denne tråden, selv om enkelte innlegg preges av at flere bildetjenester på nett ikke var å stole på i det lange løp...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
En skikkelig og ikke minst sjelden veteran fra USA, Flying Merkel: