Jeg er vel ikke helt derBjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:39Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie.


Jeg er vel ikke helt derBjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:39Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie.
Nå fikk jeg ikke kjørt Scrambleren, så sittestillingvurderingen blir litt så som så. Salen var mykere, jeg følte at jeg satt fremoverlent uten at det var ubehagelig. Vinkelen på beina var mer behagelig enn på S1000R. På Scrambleren er det et langt sal som gir seg litt mer mulighet til å justere selv. Sittestillingen på Urban GS var mer rett opp og ned, slik du forbinder med GS, uten at den har et traktorpreg. Det var behagelig kontakt med bakken, men sen var noe høyere enn de andre.Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22 Spennende...
Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)
TGR skrev: 01 aug 2019, 13:04Altså, frese forbi en bil som ligger i 120, type powerwheelie, det betyr at når framhjulet har god kontakt igjen, så snakker vi 150. Spørsmålet blir således hvor mange ganger man skal miste lappen, før man lærer ....
![]()
Det du nevner om sittestillingen sier meg at denne kanskje ikke er like "rett opp og ned" som jeg først annslo. Selv om den er mer oppreist enn S1000R selvsagt. Hvis sittestillingen blir som feks. på Speed Triple RS så ser jeg ikke noe poeng i å velge R NineT.Stian87 skrev: 01 aug 2019, 13:00Nå fikk jeg ikke kjørt Scrambleren, så sittestillingvurderingen blir litt så som så. Salen var mykere, jeg følte at jeg satt fremoverlent uten at det var ubehagelig. Vinkelen på beina var mer behagelig enn på S1000R. På Scrambleren er det et langt sal som gir seg litt mer mulighet til å justere selv. Sittestillingen på Urban GS var mer rett opp og ned, slik du forbinder med GS, uten at den har et traktorpreg. Det var behagelig kontakt med bakken, men sen var noe høyere enn de andre.Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22 Spennende...
Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)
Motoren var mer karaktersterk, bråkete og mer rampete enn en firesylinder. Det var fryktelig uvant når man er vant til fire sylindre og quickshift. Blir litt hopping og lugging, men set gikk seg til. Mer vanesak. Ingen ting å utsette på motorlyden, den var gøyal. Oppsummert krever motoren mer konsentrasjon av deg som fører, noe jeg synes er positivt. Det er massevis av muskler i nedre registeret, men de forsvinner litt etterhvert uten at jeg fikk prøvd å dra ut i det røde (uten omdreininger var det litt vanskelig å vite hvor var også) jeg kjørte den ikke i 120, så det er vanskelig å svare på, men jeg savnet ikke noen hk i det hele tatt. Nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om å kjøre fort på motorvei heller da. Uansett en toyota yaris eller en vw polo kan også kjøre fort på motorveien.
Jeg er litt spent på bagasjeløsninger osv. Man bør kunne dra på litt tur om sykkelen skal være aktuell. Uansett er det fantastisk gøyale sykler som har masse sjel, et stykke unna andre bimmere. Enorm forskjell fra min nåværende sykkel.
Jeg ser ikke helt poenget med å velge den dyreste modellen. Ja den har bedre bremser og dempere, men mtp ytelsen har de andre sykler mer enn nok. Som selgeren sa: poenget er at den skal være toppspekket.
150?? Må du ikke være beskjeden
Ja, i utgangspunktet en fin sykkel, men jeg synes ikke en slik type sykkel kler en bokser motor. Dessuten er den svindyr.FredrikE24 skrev: 01 aug 2019, 13:40 Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.
Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
Vel... Hvis du har forventninger om bortimot power-wheelies ved forbikjøringer i 120km/t + ,så trur jeg kanskje ikke en slik type boxer-BMW er helt det rette for deg menBjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:39 Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie. At man virkelig har krefter igjen. Ikke at man bare kan kjøre forbi.![]()
Ta utsagnet met en klype salt, men jeg vil liksom at det "skjer noe"biker7 skrev: 01 aug 2019, 15:10Vel... Hvis du har forventninger om bortimot power-wheelies ved forbikjøringer i 120km/t + ,så trur jeg kanskje ikke en slik type boxer-BMW er helt det rette for deg menBjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:39 Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie. At man virkelig har krefter igjen. Ikke at man bare kan kjøre forbi.![]()
![]()
Men er greit drag i disse :)
Hadde tenkt til det, men ble ikke tid til det. Liker den nye looken godt. Men den nye prisen er ikke så hyggeligFredrikE24 skrev: 01 aug 2019, 13:40 Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.
Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
Sånn ca hvor ofte ligger du å freser forbi biler på e6 med din sykkel i 120+kmt?Bjerknez skrev: Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)
Overraskende ofte egentlig...hakhap skrev: 01 aug 2019, 18:30Sånn ca hvor ofte ligger du å freser forbi biler på e6 med din sykkel i 120+kmt?Bjerknez skrev: Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)
Synes det kravet blir litt før dumt hvis du nå ikke skal ha en 1290, Tuono, S1000R eller RR sykler.
Er vel ikke helt der som gleden og mengden av motorsykkelkjøring er i Norge?
Viktigere er vel håndtering i svingete veier i +-80kmt og forbikjøring på disse veiene?
Klart hvis det er viktig for deg på veien til Høk så for all del![]()
misspelling with autocorrect