Honda ST 1100 Pan European - Litt spørsmål

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
phrode
Innlegg: 82
Registrert: 21 okt 2009, 19:59
Motorsykkelen din: Yamaha TT600R - 1998
Bosted: Arendal

Honda ST 1100 Pan European - Litt spørsmål

Legg inn av phrode »

Hei. Vurderer å handle meg en ST1100, men jeg synes å huske at det var dårlig plass til beina der? Jeg er ca 189 og husker vagt at jeg en gang testet denne sykkelen, og at kneet gikk i den kanten ved tanken.

Problemet er at den jeg vil ha står i Trondheim og jeg er på sørlandet. Kjenner heller ingen her i distriktet som har denne. Kun 1300, og de vet jeg er forskjellige pga der kan du justere salen.

Noen som har noe info her :-)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda ST 1100 Pan European - Litt spørsmål

Legg inn av AJ »

phrode skrev: 05 aug 2019, 10:22 Hei. Vurderer å handle meg en ST1100, men jeg synes å huske at det var dårlig plass til beina der? Jeg er ca 189 og husker vagt at jeg en gang testet denne sykkelen, og at kneet gikk i den kanten ved tanken.

Problemet er at den jeg vil ha står i Trondheim og jeg er på sørlandet. Kjenner heller ingen her i distriktet som har denne. Kun 1300, og de vet jeg er forskjellige pga der kan du justere salen.

Noen som har noe info her :-)
Kjenner ikke så godt til disse syklene,men er likevel godt kjent med at V-firer'n i disse er plassert på samme måte som hos Moto Guzzi. Dermed kan de utstikkende sylindrene også være en utfordring for langbeinte i tillegg til tankens utforming... :-k .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Honda ST 1100 Pan European - Litt spørsmål

Legg inn av kjellv »

rolf-arne her inne kjenner sykkelen meget godt etter en skikkelig langtur med den i sommer. Han melder seg kanskje på her med synspunkter

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Honda ST 1100 Pan European - Litt spørsmål

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 05 aug 2019, 12:35 rolf-arne her inne kjenner sykkelen meget godt etter en skikkelig langtur med den i sommer. Han melder seg kanskje på her med synspunkter Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Ja det var synd at jeg ikke så denne i fjor, men denne sykkelen passer meg som er nesten 190 cm. Og med en oppbrukt kropp så fant jeg perfekt støtte for knær, mot tank og kåpe.
I mine søk og samtaler om 1100 og 1300 eiere så er det en del som ikke ser på 1300 som den store forbedringen , ja det er til og med de som har gått fra 13 til 11 igjen. Så er det de som opplever 1300 for første gang .. med erfaring fra masse sykler som har uttrykt at de nå var kommet til himmelen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST 1100 Pan European - Litt spørsmål

Legg inn av dypen »

Har googlet, søkt og lest samt sett noen YouTube filmer i kveld (har sett noen filmer før også) om Honda ST1100 Pan European da dukket denne tråden opp. Eldre touring sykler og Honda ST1100 sine rivaler nevnes … Kawasaki GTR1000 (1986-1999), BMW K1200GT (2003-2005) og Yamaha FJR1300 (2001-2005)

Review:
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/r ... sed-review

Allen Millyard Start To Rebuild His Honda ST1100 Engine:
https://www.rideapart.com/news/629272/a ... e-rebuild/
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda ST 1100 Pan European - Litt spørsmål

Legg inn av dypen »

For interesserte så er det en kjøpeguide her: «ST1100 - Basics / Buying Guide»

https://www.st-owners.com/forums/thread ... de.172788/
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar