Subsea`s (b)logg
Re: Subsea`s (b)logg
Fulgte også opp med montering av RAM mount for mobil.
Veldig fornøyd med plassering, bortsett fra at det ble litt trangt å nå nøkkelen.
Jeg får prøve en stund, og se om jeg orker og ha det slik
Veldig fornøyd med plassering, bortsett fra at det ble litt trangt å nå nøkkelen.
Jeg får prøve en stund, og se om jeg orker og ha det slik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Dagens prosjekt var montering av GoPro kamera.
Tok en testtur og fikk lagt til noe musikk og greier (vet ikke helt hvordan) men klarer ikke laste den opp her.
Får feil i ugyldig filetternavn?? MP4 fil.
Noen som kan bidra med hva som er feil?
Tok en testtur og fikk lagt til noe musikk og greier (vet ikke helt hvordan) men klarer ikke laste den opp her.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Hvilket program redigerer du med?Subsea79 skrev: 20 jul 2019, 18:06 Dagens prosjekt var montering av GoPro kamera.
Jeg bruker for det meste GoPro Studio eller HP Movie Maker Pro. Etter å ha konvertert den ferdigredigerte filen med ett av disse programmene er det ingen problemer med opplasting på tuben

Jeg bruker Quick fra Go Pro.
Men jeg kan ikke legge videofilen rett inn her på siden altså?

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Nei... dessverre.Subsea79 skrev: 21 jul 2019, 20:15 Jeg bruker Quick fra Go Pro.
![]()
![]()
Last den opp på Youtube eller Vimeo og link den hit.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Quick liker jeg ikke, har egentlig ikke funnet noe fornuftig jeg kan bruke den til..Subsea79 skrev: 21 jul 2019, 20:15 Jeg bruker Quick fra Go Pro.
![]()
![]()
Men installer GoPro Studio. Den er gratis og har mange muligheter

kjellv skrev: 21 jul 2019, 21:16Quick liker jeg ikke, har egentlig ikke funnet noe fornuftig jeg kan bruke den til..Subsea79 skrev: 21 jul 2019, 20:15 Jeg bruker Quick fra Go Pro.
![]()
![]()
Men installer GoPro Studio. Den er gratis og har mange muligheter![]()

I dag kom toppboks fra XlMoto i posten også.
99kr for en toppboks pga noen få striper kaller ihvertfall jeg «bang for bucks»!
Jeg kommer ikke til å kjøre med den til vanlig uansett, og de få gangene jeg skal bruke den, tåler jeg litt striper på ene siden.
Får akkurat plass til hjelmen i den, liggende på siden.
99kr for en toppboks pga noen få striper kaller ihvertfall jeg «bang for bucks»!
Jeg kommer ikke til å kjøre med den til vanlig uansett, og de få gangene jeg skal bruke den, tåler jeg litt striper på ene siden.
Får akkurat plass til hjelmen i den, liggende på siden.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Flott sykkel, velkommen til MT-07 klubben
Er du fornøyd med RAM mount? Så ut som et av de bedre alternativene jeg har sett til nå.

Er du fornøyd med RAM mount? Så ut som et av de bedre alternativene jeg har sett til nå.
Takker!
Veldig fornøyd.
Eneste er at det er litt klønete og nå nøkkel (med hansker) når telefonen er montert
Veldig fornøyd.
Eneste er at det er litt klønete og nå nøkkel (med hansker) når telefonen er montert
Da har jeg fått logget noen mil på MC, og føler jeg blir tryggere og tryggere for hver dag som går.
Det som jeg merker jeg må få øvd meg på, er kjøring i mørket og i regn. Jeg har faktisk så vidt kjørt i regn, og i skikkelig mørke, ikke i det hele tatt. Litt merkelig når man bor på nordvestlandet, men sånn er det.
Grunnen til at jeg stresser litt med dette, er at før eller senere, så møter jeg regnvær på turene mine, og nå når kveldene blir mørkere så vil jeg ikke bli "fanget" av dette om jeg er på en lengre tur. En av grunnene til at jeg droppet ut av båtlivet (enn så lenge) var dette med å følge med på værmelding hele tiden. Det har jeg ikke planer om å bruke mye energi på når jeg er på MC tur!
Hadde en del regn når jeg hadde kjøretimer, men da bare kjørte jeg, uten å tenke noe særlig over det
Ser at yr.no melder regn på torsdag, så da blir det å planlegge en liten kjøretur.
Har så vidt begynt å se på ny sykkel også (steikje gale altså
)! Er veldig fornøyd med den jeg har, bortsett fra at jeg føler den blir litt fysisk liten til meg. Spesielt på lengre turer sitter jeg litt anspent. Skulle gjerne ha utvidet triangelet sete, styre, fotpinner litt.
Det er "livsfarlig" det å se litt innom finn.no! Det ender som oftest med at det vokser frem et behov som jeg egentlig ikke har.
Kjørte sykkelen inn i Vaksvika i går, og gikk en tur på Lauparen 1434 moh.
Vedlagt bilde fra den turen
Det som jeg merker jeg må få øvd meg på, er kjøring i mørket og i regn. Jeg har faktisk så vidt kjørt i regn, og i skikkelig mørke, ikke i det hele tatt. Litt merkelig når man bor på nordvestlandet, men sånn er det.
Grunnen til at jeg stresser litt med dette, er at før eller senere, så møter jeg regnvær på turene mine, og nå når kveldene blir mørkere så vil jeg ikke bli "fanget" av dette om jeg er på en lengre tur. En av grunnene til at jeg droppet ut av båtlivet (enn så lenge) var dette med å følge med på værmelding hele tiden. Det har jeg ikke planer om å bruke mye energi på når jeg er på MC tur!
Hadde en del regn når jeg hadde kjøretimer, men da bare kjørte jeg, uten å tenke noe særlig over det

Ser at yr.no melder regn på torsdag, så da blir det å planlegge en liten kjøretur.
Har så vidt begynt å se på ny sykkel også (steikje gale altså
](./images/smilies/grrr.gif)
Det er "livsfarlig" det å se litt innom finn.no! Det ender som oftest med at det vokser frem et behov som jeg egentlig ikke har.
Kjørte sykkelen inn i Vaksvika i går, og gikk en tur på Lauparen 1434 moh.
Vedlagt bilde fra den turen
Sist redigert av Subsea79 den 07 jan 2020, 12:33, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ja det har jeg nevnt flere ganger tidligere her inne. MT07 er en ganske liten sykkel. Jeg følte vertfall jeg satt på styret og kjørte. Altså ganske kort. Bortsett fra litt myke dempere og det faktum at den er ganske liten så likte jeg sykkelen godt.
En god "førstegangssykkel" som man dog vokser fort ut av. :)
En god "førstegangssykkel" som man dog vokser fort ut av. :)
- LarsE
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Oppgraderingssyka kommer fort og biter seg fort fast ja 
Men før du går til det steget hvor du selger sykkelen og kjøper noe nytt så ville jeg sjekket opp i muligheten for å bytte til høyere styre eller innkjøp av styreforhøyere. Er ganske utrolig hvordan riktig ergonomi kan vekke kjærligheten for en sykkel igjen.

Men før du går til det steget hvor du selger sykkelen og kjøper noe nytt så ville jeg sjekket opp i muligheten for å bytte til høyere styre eller innkjøp av styreforhøyere. Er ganske utrolig hvordan riktig ergonomi kan vekke kjærligheten for en sykkel igjen.
Hvor bor du om du vil dele? Selv bor jeg i Ålesund.
Jo, jeg ser den....men hjelper det mot oppgraderingssyka, eller blir det noen tusenlapper som jeg bruker og ikke får noe igjen for uansettLarsE skrev: 05 aug 2019, 16:15 Oppgraderingssyka kommer fort og biter seg fort fast ja

Jeg driver og vurderer å kjøpe et comfortsete til 3 000,- men pga. den snikende følelsen jeg har på at det blir å kjøpe annen sykkel, så nøler jeg litt med det. Må si at jeg samtidig er veldig fornøyd med sykkelen jeg har, men når finn.no syndromet først har kommet seg under huden, er det vanskelig å bli kvitt.
Sula her....