RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Værgudene smiler likevel for morgendagen! Herlig!
EDIT: Mener torsdag selvfølgelig.
EDIT: Mener torsdag selvfølgelig.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Hva slags R1 er det du har egentlig?Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 15:26Er slipon med linkpipe på min.:) så får investere i et nytt anlegg. Ser akrapovic lager et trackday anlegg som gir 100db . Så får kjøpe det til neste sesong.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 14:22Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)![]()
Har selv en S1000R med Arrow Evo så begynner å bli litt nervøs for at jeg ikke slipper gjennom..
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Jeg har en 2018 mod r1. Med linkpipe og akrapovic slipon.Mincemeat skrev: 07 aug 2019, 18:17Hva slags R1 er det du har egentlig?Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 15:26Er slipon med linkpipe på min.:) så får investere i et nytt anlegg. Ser akrapovic lager et trackday anlegg som gir 100db . Så får kjøpe det til neste sesong.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 14:22Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)![]()
Har selv en S1000R med Arrow Evo så begynner å bli litt nervøs for at jeg ikke slipper gjennom..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Nok en fin aften på Rudskogen utført!
Det ble veldig god driv i dag og jeg har blitt mye tøffere til å holde høyere fart igjennom spesielt "angsten". Holdt rundt 140 ved første svingpunkt. I dag fokuserte jeg mest på å overdrive på å få overkroppen med i svingen til stort hell. Det endte med mitt første kneskrap i "Slakteren" og mye bedre selvtillit igjennom "karusellen"
Det ble veldig god driv i dag og jeg har blitt mye tøffere til å holde høyere fart igjennom spesielt "angsten". Holdt rundt 140 ved første svingpunkt. I dag fokuserte jeg mest på å overdrive på å få overkroppen med i svingen til stort hell. Det endte med mitt første kneskrap i "Slakteren" og mye bedre selvtillit igjennom "karusellen"

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Snikendeugle: dette er bra:) Tipper du dukker opp på et lisenskurs innen et år. Banesykkel neste. Billig, gøy, og inspirerende.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Hehe ja vi får se... Det er nok ikke i noen umiddelbar plan, men det hadde definitivt vært gøy.
Billig tror jeg ikke det er uansett
Mye utstyr og bil/henger som må på plass for å holde på med sånt.
Billig tror jeg ikke det er uansett

Mye utstyr og bil/henger som må på plass for å holde på med sånt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Joda. Men du får sykkel og det meste av depotutstyr for 50-60 lapper. Og du opplever helt nye ting på banen, ift med en dyr og fin gatesykkel. Det er kjempeforskjell.Snikendeugle skrev: 09 aug 2019, 17:58 Hehe ja vi får se... Det er nok ikke i noen umiddelbar plan, men det hadde definitivt vært gøy.
Billig tror jeg ikke det er uansett
Mye utstyr og bil/henger som må på plass for å holde på med sånt.
Mange som deg, fra SMC, inkludert meg, som går videre til racing. Miljøet er fantastisk.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Det tror jeg på!
Definitivt billigere enn å presse grenser med MVen i hvert fall. Kanskje jeg finner noen muligheter økonomisk i løpet av neste år :)
Som en instruktør sa til meg i går: Jeg må ikke prøve så hardt på å kjøre fort, men heller øve konsekvent på å bli mer avslappet og konsis i kjøringen for å utvikles på den "billige måten"
.
Og jeg er helt enig. Merker med en gang når tempoet er litt roligere enn grenseland så lærer jeg mye mer.
Definitivt billigere enn å presse grenser med MVen i hvert fall. Kanskje jeg finner noen muligheter økonomisk i løpet av neste år :)
Som en instruktør sa til meg i går: Jeg må ikke prøve så hardt på å kjøre fort, men heller øve konsekvent på å bli mer avslappet og konsis i kjøringen for å utvikles på den "billige måten"
Og jeg er helt enig. Merker med en gang når tempoet er litt roligere enn grenseland så lærer jeg mye mer.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Noen som vet når de legger ut neste/siste modul for i år?
Btw. noen på dette forumet som har laget en trackdayoversikt elns?
Btw. noen på dette forumet som har laget en trackdayoversikt elns?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Siste torsdag på Rudskogen er visst 12. September, så det er altså kun 2 ganger igjen. Det står ikke noe om det på nettsidene til SMC, men det står i kalenderen til Rudskogen (https://docs.wixstatic.com/ugd/43f8c6_0 ... f1510a.pdf)
Det burde vært lagt ut allerede for denne uken i så fall, men ser ikke at det lagt ut noe :< Jeg kommer til å satse på 12. September i hvert fall.
Det finnes ingen oversikt over alle trackdays her på forumet i hvert fall. Rudskogen sin egen kalender kan være en grei pekepinn for den banen i hvert fall.
Ellers så anbefaler jeg å følge Racing4fun på Facebook. De arrangerer også mye trackdays i både inn- og utland for bane- og gastesykler.
Det burde vært lagt ut allerede for denne uken i så fall, men ser ikke at det lagt ut noe :< Jeg kommer til å satse på 12. September i hvert fall.
Det finnes ingen oversikt over alle trackdays her på forumet i hvert fall. Rudskogen sin egen kalender kan være en grei pekepinn for den banen i hvert fall.
Ellers så anbefaler jeg å følge Racing4fun på Facebook. De arrangerer også mye trackdays i både inn- og utland for bane- og gastesykler.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Det stemmer at det ikke er lagt ut noe ja. Var et eller annet arrangement som tok torsdag hørte jeg.
Satser på den 12 selv. Forhåpentligvis første modul 5. Tok modul 4 sist torsdag.
Følger racing4fun nå. Takk for tipset. Noen erfaringer med dem så langt?
Satser på den 12 selv. Forhåpentligvis første modul 5. Tok modul 4 sist torsdag.
Følger racing4fun nå. Takk for tipset. Noen erfaringer med dem så langt?
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
SMC kjører etter veitrafikklov og banen er som en landevei. Fartsgrense er 80. Vanlig forsikring gjelder for de fleste selskaper, men ikke alle.Mincemeat skrev: 02 sep 2019, 21:15 Det stemmer at det ikke er lagt ut noe ja. Var et eller annet arrangement som tok torsdag hørte jeg.
Satser på den 12 selv. Forhåpentligvis første modul 5. Tok modul 4 sist torsdag.
Følger racing4fun nå. Takk for tipset. Noen erfaringer med dem så langt?
R4F er trackday racing med både banesykler og registrerte sykler. Her er banen ikke offentlig vei og andre regler gjelder. Særlig med tanke på forsikring.
R4F er gode på trackdays.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Sies det :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Selv om de ulike arrangørene av såkalte førerutviklingskurs sier forsikring gjelder bør man sjekke opp dette i forkant med eget forsikringsselskap. Bikeport har arrangert dette i åresvis og de skriver på hjemmesiden at vanlig forsikring gjelder for de fleste selskap. Når jeg sjekket dette med eget selskap (Sparebank 1), står det i papirene at arrangør av utviklingskurs på lukket bane skal være forhåndsgodkjent og det var ikke Bikeport. Nå fikk dem ordnet det før kurset jeg var med på startet så det ordnet seg for meg. Står for øvrig ganske tydelig i forsikringspapirene mine at ved banekjøring gjelder ikke forsikring (Utenom forhåndsgodkjente arrangører av førerutviklingskurs).