xyvind's logg [ADVENTURE]
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Gratulerer med kjempesykkel!
Full høyde, eller senka?
Full høyde, eller senka?
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Takker for gratulasjonene. Har hatt litt noia nå i etterkant, men sånn er det bare i starten. Jeg var hos MC Oslo i dag og leverte noe av tilbehøret og originaldeler til R’en, og det var vemodig å se den stå der til salgs. R’en følte jeg var veldig meg, og jeg har hatt noen fine stunder med den sykkelen. Men men.. jeg synes det er gøy å skifte ut litt og prøve noe nytt også. Og nå som jeg var ute etter noe skikkelig tur-orientert så tror jeg dette blir gøy. Gleder meg til å ta av på en grusvei eller tre også.
Ja, den er original og fullhøyde. Setet har noen innstillinger og står på det laveste nivået. Jeg får akkurat begge føttene flatt nedi bakken når jeg sitter på sykkelen nå. Jeg er sånn ca 184/185 cm tror jeg. Så det er null stress. Men det er fortsatt uvant med høyere vekt, og jeg sparker borti sylinderne når jeg stopper og skal sette ned beina
har guttene mine denne uka og i helga, så jeg har bare fått én tur til jobb inni Oslo foreløpig. Det blir lengre tur neste helg, og fjorten dager etter det, pluss flere kveldsturer etter jobb fra midten av uka. Gleder meg veldig til å bli bedre kjent med beistet! Og ja, enkelt å pakke og dra på tur nå. Trenger å komme meg bort litt, kjenner jeg.
Ja, den er original og fullhøyde. Setet har noen innstillinger og står på det laveste nivået. Jeg får akkurat begge føttene flatt nedi bakken når jeg sitter på sykkelen nå. Jeg er sånn ca 184/185 cm tror jeg. Så det er null stress. Men det er fortsatt uvant med høyere vekt, og jeg sparker borti sylinderne når jeg stopper og skal sette ned beina

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Det jeg finner merkverdig med R1200GS Adventure er hvordan den føles som et klatrestativ når man stiger opp på den, og helt håpløs å håndtere når man er på vei oppå. Så fort man har fått den av sidestøtta derimot.. Da er det som å kjøre moped.
Kollegaene mine som har R1200GS og R1200GS Adventure stiger faktisk oppå den fra sidestøtta ved å trå med høyre fot rett på høyre fothviler fra høyre side av sykkelen. Ser litt stilig ut.
Kollegaene mine som har R1200GS og R1200GS Adventure stiger faktisk oppå den fra sidestøtta ved å trå med høyre fot rett på høyre fothviler fra høyre side av sykkelen. Ser litt stilig ut.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Kult Øyvind, håper vi får til en tur en dag :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Å halleluja....
Jaja, grattis med herresykkel. Resten holder jeg for meg selv.
Uansett, så tror jeg dette var et mer riktig valg for deg enn en S1000RR.


Jaja, grattis med herresykkel. Resten holder jeg for meg selv.

Uansett, så tror jeg dette var et mer riktig valg for deg enn en S1000RR.

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Samme for meg hva andre mener
men takk allikevel. Det viktigste for meg er hva jeg har lyst til
får jeg lyst på noe annet om et par sesonger så selger jeg GSA’en og kjøper noe annet. Akkurat nå vil denne dekke behovet. Motorsykkelinteressen peaker på 100%!


- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Er du fornøyd selv, er målet oppnåddxyvind skrev: 17 aug 2019, 17:43 Samme for meg hva andre menermen takk allikevel. Det viktigste for meg er hva jeg har lyst til
får jeg lyst på noe annet om et par sesonger så selger jeg GSA’en og kjøper noe annet. Akkurat nå vil denne dekke behovet. Motorsykkelinteressen peaker på 100%!

Nå er det bare å fylle opp metallboksene og kjøre inn i solnedgangen

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Gratulerer! Du får invitere på gruskjøring i 2020 sesongen :)
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Takk!

Grus er noe jeg har veldig lyst til å lære mer om. Startet akkurat en ny tråd, da jeg ikke vet hvor grusveiene er


Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Fikk tre timer til rådighet i ettermiddag, så jeg peisa avgårde for å kjøre Rakeievegen fra Årnes, etter tips fra Fsva i grustråden viewtopic.php?f=51&t=13701&sid=443d0c59 ... a6b3d450a0
Dette var i grunn første turen på sykkelen, da jeg kun har kjørt til jobb inni Oslo et par ganger med den. Mye som er uvant, f.eks. hvor lite luft som treffer kroppen. Jeg er jo vant til å ligge på luftstrømmen fra S1000R-dagene. Sitter også mye mer behagelig på GSA’en. Bare dette gjør jo at jeg kjører med mye roligere puls enn jeg er vant til :-)
Turbulensen er faktisk ikke så ille. Kjører med vindskjermen i helt nederste posisjon så jeg får en del luft på hjelmen. Det er mye mindre vibrasjoner enn i S1000R’en, noe jeg er veldig fornøyd med! R’en har en sånn høyfrekvent buzzing i styret, fothvilerne og setet som man kan bli litt nummen av på lengre turer.
Skal ikke gå så mye mer i dybden, men det er en fantastisk sykkel å kjøre på motorvei, og svingete asfaltveier, også kan jeg vel si at den funka bra på grus også. Ikke at jeg kan noe om gruskjøring, men det gikk helt problemfritt, i fint driv. Man merker jo ikke farta på denne doningen.
Jeg trodde jeg kunne skifte modus på motoren i fart, men jeg tror kanskje man må stoppe for å skifte modus?? Jeg skifta fra Dynamic til Enduro da jeg kom på grusen, men da jeg kom ut på asfaltert vei igjen så jeg at jeg hadde kjørt i Dynamic hele tiden
men det var helt problemfritt.
Fikk dårlig tid, da jeg måtte hjem til ungene, så jeg stoppa bare én gang for å ta noen bilder


Gleder meg til jeg har bedre tid
Dette var i grunn første turen på sykkelen, da jeg kun har kjørt til jobb inni Oslo et par ganger med den. Mye som er uvant, f.eks. hvor lite luft som treffer kroppen. Jeg er jo vant til å ligge på luftstrømmen fra S1000R-dagene. Sitter også mye mer behagelig på GSA’en. Bare dette gjør jo at jeg kjører med mye roligere puls enn jeg er vant til :-)
Turbulensen er faktisk ikke så ille. Kjører med vindskjermen i helt nederste posisjon så jeg får en del luft på hjelmen. Det er mye mindre vibrasjoner enn i S1000R’en, noe jeg er veldig fornøyd med! R’en har en sånn høyfrekvent buzzing i styret, fothvilerne og setet som man kan bli litt nummen av på lengre turer.
Skal ikke gå så mye mer i dybden, men det er en fantastisk sykkel å kjøre på motorvei, og svingete asfaltveier, også kan jeg vel si at den funka bra på grus også. Ikke at jeg kan noe om gruskjøring, men det gikk helt problemfritt, i fint driv. Man merker jo ikke farta på denne doningen.
Jeg trodde jeg kunne skifte modus på motoren i fart, men jeg tror kanskje man må stoppe for å skifte modus?? Jeg skifta fra Dynamic til Enduro da jeg kom på grusen, men da jeg kom ut på asfaltert vei igjen så jeg at jeg hadde kjørt i Dynamic hele tiden

Fikk dårlig tid, da jeg måtte hjem til ungene, så jeg stoppa bare én gang for å ta noen bilder


Gleder meg til jeg har bedre tid

Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Må vel clutche for å bekrefte endring i modus når du kjører.
Dynamic funker fint det på fin grusvei. Merker mest forskjell med Enduro når det blir løst og humpete.
Dynamic funker fint det på fin grusvei. Merker mest forskjell med Enduro når det blir løst og humpete.
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Aha..det kan hende. På S1000R mener jeg at jeg måtte slippe gassen til nullposisjon for at modusen skulle skifte, eller gjøre en liten blipp på gassen. Men jeg var så fokusert på grusveien at jeg ikke la merke til at den gikk tilbake til Dynamic. Men dette var en veldig hardpakka grusvei, selv om de hadde fylt på med løsere grus som hadde lagt seg mellom hjulsporene. Uansett, sykkelen oppførte seg veldig kontrollert og rolig på disse veiene.pekle skrev:Må vel clutche for å bekrefte endring i modus når du kjører.
Dynamic funker fint det på fin grusvei. Merker mest forskjell med Enduro når det blir løst og humpete.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Det stemmer det, måtte slå av gassen på S1000R samme på Diavelxyvind skrev: 18 aug 2019, 19:19Aha..det kan hende. På S1000R mener jeg at jeg måtte slippe gassen til nullposisjon for at modusen skulle skifte, eller gjøre en liten blipp på gassen. Men jeg var så fokusert på grusveien at jeg ikke la merke til at den gikk tilbake til Dynamic. Men dette var en veldig hardpakka grusvei, selv om de hadde fylt på med løsere grus som hadde lagt seg mellom hjulsporene. Uansett, sykkelen oppførte seg veldig kontrollert og rolig på disse veiene.pekle skrev:Må vel clutche for å bekrefte endring i modus når du kjører.
Dynamic funker fint det på fin grusvei. Merker mest forskjell med Enduro når det blir løst og humpete.

Fin farge på den nye sykkelen din, det er litt uvanlig med rødt (føler jeg) men jeg liker det, skiller seg litt ut. Det er jo en enorm sak den syklen din, men synes den er kul. Har selv prøvekjørt den og synes den var god å kjøre. Trives du med all plassen eller?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Gøy å høre at du legger merke til at fartsvinden ikke river tak i deg på samme måte som på S1000R. En av de tingene jeg liker best på slike sykler. Å sitte som et stort seil mot vinden liker jeg dårlig, blir sliten i lengden.
For min del er ikke det å vinterkjøre så ille, det er bare det at Jawa'n er blottet for vindskjerming på overkroppen. Når man da sitter rett opp og ned med "strake" armer så kommer motvinden og dytter på hele tiden når man kjører i 110+.
For min del er ikke det å vinterkjøre så ille, det er bare det at Jawa'n er blottet for vindskjerming på overkroppen. Når man da sitter rett opp og ned med "strake" armer så kommer motvinden og dytter på hele tiden når man kjører i 110+.
Re: xyvind's logg - Ny sykkel! [BMW R1200GSA]
Grattis med fantastisk fin sykkelxyvind skrev: 17 aug 2019, 16:14 Ja, den er original og fullhøyde. Setet har noen innstillinger og står på det laveste nivået. Jeg får akkurat begge føttene flatt nedi bakken når jeg sitter på sykkelen nå. Jeg er sånn ca 184/185 cm tror jeg. Så det er null stress. Men det er fortsatt uvant med høyere vekt, og jeg sparker borti sylinderne når jeg stopper og skal sette ned beina![]()

Dette med vekt er relativt. Hadde samme opplevelse da jeg gikk fra en Monster S4R til en R1200GS. Fryktelig høy og tung da gitt....

Men nå har jeg gått fra 1200GS til K1200LT, og da snakker vi vektøkning så det monner. Fra 225 kg til 387 kg. Enten venner jeg meg til det, eller så er det vel tilbake til GS, som kjennes ut som en moped i forhold
