Lenge siden jeg har vært her inne.
Jeg driver og legger om kostholdet til hovedsakelig å handle rundt fisk og vegansk mat, i hvertfall i hverdagene. Det hender jeg ryker på en kylling i helgen

Storfe og annet rødt kjøtt forsøker jeg å kutte ned på til å ligge rundt 500 g måneden. Jeg er ikke superstreng, men forsøker å endre litt på det.
Jeg må si jeg har oppdaget en ny verden med vegansk mat, jeg har alltid vært glad i grønnsaker, men dette var andre "boller"

Det er flere fordeler med vegansk mat, som regel er det sunnere, ofte billigere og mer miljøvennlig. Det er klart, en skikkelig burger eller en god biff er noe helt annet. Men f.eks. i supper, pastaretter, salater eller tex-mex savner jeg overhodet ikke kjøtt.
Av en eller annen grunn kommer disse bildene feil vei i nettleser, men riktig vei på mobilen
76C33C3D-2899-4864-8734-6C9A1FFDD61A.jpeg
Dette er en knallgod rett. Den består av kikerter som er bakt med chili og garam masalakrydder til de popper. I tillegg er det bønnekrem som består av avokado, hvite bønner, spinat, koriander, lime og salt og pepper. Som dopping har jeg syltet rødløk, cherrytomater, flaket chili og cashew krem.
For dere som ikke kan tenke tanker har jeg også brukt mye tid i sommer på helgrillet kylling.
21945CA5-272B-4A3F-9884-DE77A14D8D5F.jpeg
Jeg griller den butterfly, 35 min ca. med skroget ned og 10 min på skinnsiden, da blir den som regel perfekt (175 grader på grillen) Den kan tilberedes med det krydderet og tilbehøret man ønsker, f.eks. en BBQ rub. og en glaze. Denne er mer klassisk med salt pepper, penslet med smeltet smør og grillet over vårløk og hvitløk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.