Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Nye 1290 SA T, regner jeg med?
170 HK
...
Håper de kan lære noe av Moto Guzzi hva gjelder eksospotte design og hvor godt denne ligger inntil sykkelen som den gjør på V85TT.
Uansett er dette en spennende sykkel
.
170 HK

Håper de kan lære noe av Moto Guzzi hva gjelder eksospotte design og hvor godt denne ligger inntil sykkelen som den gjør på V85TT.
Uansett er dette en spennende sykkel

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Vil ikke påstå at den var direkte lekker.
Mener de har langt igjen når det gjelder design i forhold til sine naboer i sør.
Skulle dessuten tro at Kawasaki har laget eksos for de.
Mener de har langt igjen når det gjelder design i forhold til sine naboer i sør.
Skulle dessuten tro at Kawasaki har laget eksos for de.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Langt på vei enig med deg.simpson skrev: 19 aug 2019, 18:59 Vil ikke påstå at den var direkte lekker.
Mener de har langt igjen når det gjelder design i forhold til sine naboer i sør.
Skulle dessuten tro at Kawasaki har laget eksos for de.
Men likevel, designet på disse bildene er neppe det endelige. Tror nok også eksosen blir seende bedre ut enn det tilsynelatende kjapt sammensveisede på den avbildede prototypen.
Det endelige resultatet blir nok bedre. Men KTM Super Adventure vil nok aldri bli en designperle...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Trekkplaster
- Innlegg: 38
- Registrert: 04 jul 2017, 08:15
- Motorsykkelen din: 1290 SA S '21, Duke 390 '19
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Kan se ut som tanken kan ligge nedover siden av sykkelen som på 790 adventure.
Lavere tyngdepunkt har sikkert ikke disse syklene vondt av :)
Edit: Den åpningen i frontlykten ser jo litt spesiell ut...adaptiv cruise control på gang?
Lavere tyngdepunkt har sikkert ikke disse syklene vondt av :)
Edit: Den åpningen i frontlykten ser jo litt spesiell ut...adaptiv cruise control på gang?
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Evolusjonen har gitt nebbsykkelfamilien mer prosaisk praktikalitet enn påfuglpåfunn ja
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Ja får håpe det.AJ skrev: 19 aug 2019, 19:20Langt på vei enig med deg.simpson skrev: 19 aug 2019, 18:59 Vil ikke påstå at den var direkte lekker.
Mener de har langt igjen når det gjelder design i forhold til sine naboer i sør.
Skulle dessuten tro at Kawasaki har laget eksos for de.
Men likevel, designet på disse bildene er neppe det endelige. Tror nok også eksosen blir seende bedre ut enn det tilsynelatende kjapt sammensveisede på den avbildede prototypen.
Det endelige resultatet blir nok bedre. Men KTM Super Adventure vil nok aldri bli en designperle....
Den du har ser mye bedre ut.

-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Adaptive cruise control på 2020 modell:
Motorrad Magazin says that the revised bike will be available in 2020. Here’s what they are saying are the new tidbits:
The bike’s fairing is much larger to improve wind protection.
The fuel tanks now are at the bottom of the fairing. This move is much like the new 790 Adventure’s fuel storage.
The wider fairing provides more space for a larger two piece radiator to aid in cooling.
A larger exhaust canister helps reduce emissions and noise in keeping with the upcoming Euro 5 emission limits.
Some engine tuning will occur that will increase both power and torque.
While the frame is slightly modified, the rear sub-frame is now cast aluminum.
The bike utilizes a new larger swingarm.
Adaptive cruise control will be available as an option. Reportedly, the system provides the rider with both optical and audible warning signals.
Electronic aids are plentiful. Cornering ABS, switchable engine modes, incline based traction control, and more are available.
Motorrad Magazin says that the revised bike will be available in 2020. Here’s what they are saying are the new tidbits:
The bike’s fairing is much larger to improve wind protection.
The fuel tanks now are at the bottom of the fairing. This move is much like the new 790 Adventure’s fuel storage.
The wider fairing provides more space for a larger two piece radiator to aid in cooling.
A larger exhaust canister helps reduce emissions and noise in keeping with the upcoming Euro 5 emission limits.
Some engine tuning will occur that will increase both power and torque.
While the frame is slightly modified, the rear sub-frame is now cast aluminum.
The bike utilizes a new larger swingarm.
Adaptive cruise control will be available as an option. Reportedly, the system provides the rider with both optical and audible warning signals.
Electronic aids are plentiful. Cornering ABS, switchable engine modes, incline based traction control, and more are available.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Spennende å se hva sluttresultatet blir
!
Tipper tanken blir på 30+ liter og at sittehøyden blir et par cm. lavere på det laveste. Dermed bedre tilpasset for flere.
Og 170 HK...
.
Ikke at det er nødvendig på noen som helst måte. Men likevel...
.

Tipper tanken blir på 30+ liter og at sittehøyden blir et par cm. lavere på det laveste. Dermed bedre tilpasset for flere.
Og 170 HK...

Ikke at det er nødvendig på noen som helst måte. Men likevel...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Ikke helt uenig...
Fronten på KTM trenger god tid til tilvenning for mange av oss.
Men siden sykkelen har så mange andre utmerkede egenskaper så lærer man seg fort til å leve med det...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Synes den ser ganske så fin ut, men jeg liker nok mer 1190R looken som de først var ute med.
Ser ut som de tar litt fra 790 Adventure i denne med veldig lavmontert tank. Det hjelper nok mye på kjøreegenskapene!
Når det kommer til orginale eksosen, så er det noe jeg fint ser bort i fra på alle nye sykler. Denne er bygd for å komme igjennom Euro kravene, og ryker ganske fort om jeg skulle vurdert syklene uansett :)
Ser ut som de tar litt fra 790 Adventure i denne med veldig lavmontert tank. Det hjelper nok mye på kjøreegenskapene!
Når det kommer til orginale eksosen, så er det noe jeg fint ser bort i fra på alle nye sykler. Denne er bygd for å komme igjennom Euro kravene, og ryker ganske fort om jeg skulle vurdert syklene uansett :)
Sist redigert av Snikendeugle den 30 aug 2019, 12:47, redigert 2 ganger totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020
Jeg kan ikke annet enn å være enig med deg der. Men uansett er det kanskje den adventure sykkelen jeg liker best av de som finnes der ute. Hvis man ser bort fra Multistrada selvsagt. Den vinner overlegent på utseende og design.