Liten grusveitur i ettermiddag i strålende vær

!
Opp Haakenstadlinna fra gamle riksvei 4 ved Shell på Roa, deretter første vei til høyre og så rett til skogs

.
Men på Brovoll var det stopp med skilt hvor det sto at veien var stengt for gjennomkjøring - muligens bom, noe det ikke var for noen år siden da jeg kjørte Moto Guzzi Stelvio fra Bjørgeseter til Haakenstadlinna.
Veien etter skiltet var også fylt på med grov pukk og ikke spesielt egnet for MC-kjøring uansett. I hvert fall ikke sykkel av den størrelsen jeg har og med de dekkene den har...
Og en fører som ikke er spesielt grusinteressert. Spesielt ikke med en stor tung sykkel som KTM'en.
Men en Husaberg 450 eller 570 hadde vært noe! Da trives også jeg på grusen.
Midtveis mellom Haakenstadlinna og Brovoll går det en vei til Skjerva, som da ender ut i fylkesveien som går mellom Roa og Maura. Ca. en mil med god grusvei så vidt jeg husker fra tidligere. Og ingen fysisk bom, mener jeg bestemt å huske. Men det strekket kjørte jeg ikke i dag.
Jeg kjørte derimot ut porten fra Brovoll. Spent på om den reagerte på MC, men det gjorde den.
Se for øvrig bildet nedenfor av skiltet som står i krysset hvor man kan kjøre mot Skjerva for mer info. Høyreklikk og åpne bildet i egen fane for full størrelse.
Grustur 1.JPG
Grustur 2.JPG
Grustur 3.JPG
Grustur 4.JPG
Grustur 5.JPG
Grustur 6.JPG
Grustur 7.JPG
Grustur 8.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.