Alltid interessant å høre om hvordan forskjellige steder fått sine navn.niko skrev: 20 jul 2019, 07:45 Jeg har lurt på hvorfor det heter Lampeland.
http://www.numedalsnett.no/admin/print. ... enuID=8954
Ett Skogstroll på MC
- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Re: Ett Skogstroll på MC
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
- Skogstrollet
Sitter her og er ikke helt fornøyd med været, men ser ut å bli bedre over neste uke, så jeg skal prøve å ikke klage altfor mye
Skal istedet legge ut litt bilder fra et par av turene mine i juni :)

Tror kun det er én av bildene som ikke er tagen langs med en eller annen grusvei

Tror kun det er én av bildene som ikke er tagen langs med en eller annen grusvei

- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.Skogstrollet skrev: 21 jul 2019, 17:06 Sitter her og er ikke helt fornøyd med været, men ser ut å bli bedre over neste uke, så jeg skal prøve å ikke klage altfor myeSkal istedet legge ut litt bilder fra et par av turene mine i juni :)
Tror kun det er én av bildene som ikke er tagen langs med en eller annen grusvei![]()
- Skogstrollet
Er vel akkurat fordi det er litt mere utmanende enn å kjøre på asfalt, og så kommer man seg til mange flotte steder med langt mindre med folk. Føles litt mere som å være ute i naturen, liksomniko skrev: 21 jul 2019, 17:14 Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.

- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Skjønner. Jeg har googla litt etter at jeg sendte deg spørsmålet, og har forstått at det å kjøre på grus innebærer en ganske annen teknikk. Den kan ikke jeg, men tror jeg forstår hva du mener. Blir vel som forskjellen på å kjøre preppa løype og løssnø på ski kanskje ?Skogstrollet skrev: 23 jul 2019, 10:49Er vel akkurat fordi det er litt mere utmanende enn å kjøre på asfalt, og så kommer man seg til mange flotte steder med langt mindre med folk. Føles litt mere som å være ute i naturen, liksomniko skrev: 21 jul 2019, 17:14 Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.![]()

- Skogstrollet
Står ikke på ski, så kan ikke si noe om den liknelsenniko skrev: 23 jul 2019, 11:16Skjønner. Jeg har googla litt etter at jeg sendte deg spørsmålet, og har forstått at det å kjøre på grus innebærer en ganske annen teknikk. Den kan ikke jeg, men tror jeg forstår hva du mener. Blir vel som forskjellen på å kjøre preppa løype og løssnø på ski kanskje ?Skogstrollet skrev: 23 jul 2019, 10:49Er vel akkurat fordi det er litt mere utmanende enn å kjøre på asfalt, og så kommer man seg til mange flotte steder med langt mindre med folk. Føles litt mere som å være ute i naturen, liksomniko skrev: 21 jul 2019, 17:14 Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.![]()
![]()

Men jo, er litt annen teknikk. Jeg skal ikke si at teknikken min er korrekt heller. Har ikke tatt noen gruskurs, bare prøver meg frem, så jeg har mye å lære når det gjelder gruskjøring selv! Gjør sikkert mye feil og det er nok mange ting jeg ikke fått med meg om hvordan gjøre ting korrekt - men gøy er det uansett

- Skogstrollet
Da er jeg innkvartert på Toftemo turiststasjon, rett nord for Dovre. Det var fullt på Grimsdalhytten, og siden det fortsatt var relativt tidlig så kjørte jeg videre. Ikke et dumt sted å ende opp uansett, og litt billigere til og med 

Har vært en flott tur med mestadels godt vær, selv om det kommet noen dråper innimellom. Valgte å kjøre opp via Imsdalen, hvilket var en morsom grusvei og helt rett valg etter nok mil på kjedelig asfalt

Ved Sohlberplassen møtte jeg et hyggelig gjeng fra MC Avisa som var ute å testet motorsykler. Fyren som nettopp hoppet av en Moto Guzzi V85 TT fortalte med at det var den beste motorsykkelen han kjørt. Ikke så ille...
Ingen bilder på guzzien dessverre, kun på utsikten

Kjørte videre oppover og inn gjennom Grimsdalen. Utrolig flott vei, selv om det kun var gråe skyer over hodet.

Bare mobil bilder så langt, men kameraen er med så det blir flere bilder etterhvert. Nå skal jeg lese en god bok og drikke litt whisky... Gleder meg til morgendagens rute!

Har vært en flott tur med mestadels godt vær, selv om det kommet noen dråper innimellom. Valgte å kjøre opp via Imsdalen, hvilket var en morsom grusvei og helt rett valg etter nok mil på kjedelig asfalt

Ved Sohlberplassen møtte jeg et hyggelig gjeng fra MC Avisa som var ute å testet motorsykler. Fyren som nettopp hoppet av en Moto Guzzi V85 TT fortalte med at det var den beste motorsykkelen han kjørt. Ikke så ille...

Kjørte videre oppover og inn gjennom Grimsdalen. Utrolig flott vei, selv om det kun var gråe skyer over hodet.

Bare mobil bilder så langt, men kameraen er med så det blir flere bilder etterhvert. Nå skal jeg lese en god bok og drikke litt whisky... Gleder meg til morgendagens rute!
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Herlig
Godt at du koser deg. Whisky har jeg med også, men dessverre er det få i denne gjengen som er med på forumtreff som vil smake..
God tur videre, så bra du likte Grindalen
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

God tur videre, så bra du likte Grindalen

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Se her ja! Flere som er på tur
Jeg har med bourbon på lommelerka jeg da..

Jeg har med bourbon på lommelerka jeg da..

- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Det ser jo bare helt herlig ut 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Whisky, intet mindreSkogstrollet skrev: 24 aug 2019, 19:29 Nå skal jeg lese en god bok og drikke litt whisky... Gleder meg til morgendagens rute!

Gikk glipp av kjellv's brune brennvin i kveld... Får ta det igjen senere

En gjeng av oss her i Sokndal er på vei mot Dovre i morgen formiddag. Men det er vel for mye å håpe på at våre veier krysses.
Ønsker deg uansett god tur videre

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Den lykta så jeg i på den veien i dag, tror jeg bestemt!
Du stod i veikanten, mens kona og jeg kom motsatt vei.
Vinket gjorde vi og!
Det slo meg faktisk at det kanskje var deg. Har jo sett bildene dine her :)
Morsomt :)
"Do the right thing"
- Skogstrollet
Intet mindre enn skotsk whisky i en skotsk lommelerka, faktisk

Siden jeg allerede er (noenlunde) våken, er jeg nok godt på vei da... Men dere får og ha en god tur!AJ skrev: 24 aug 2019, 22:54 En gjeng av oss her i Sokndal er på vei mot Dovre i morgen formiddag. Men det er vel for mye å håpe på at våre veier krysses.
Ønsker deg uansett god tur videre.
SederjaRelax skrev: 25 aug 2019, 00:38 Den lykta så jeg i på den veien i dag, tror jeg bestemt!
Du stod i veikanten, mens kona og jeg kom motsatt vei.
Vinket gjorde vi og!
Det slo meg faktisk at det kanskje var deg. Har jo sett bildene dine her :)
Morsomt :)

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Mener å huske du lagde et langt og fyldig referat fra whiskyturen du og din søster gjorde i Scotland for noen år siden...Skogstrollet skrev: 25 aug 2019, 07:30 Intet mindre enn skotsk whisky i en skotsk lommelerka, faktisk![]()
![]()

Så hjemme hos deg regner jeg med at du har et godt utvalg til å fylle skogslerken med...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg møtte deg da du var på vei ned mot Dovre!Skogstrollet skrev: 24 aug 2019, 19:29 Da er jeg innkvartert på Toftemo turiststasjon, rett nord for Dovre. Det var fullt på Grimsdalhytten, og siden det fortsatt var relativt tidlig så kjørte jeg videre. Ikke et dumt sted å ende opp uansett, og litt billigere til og med