Flott, da har jeg redigert innlegget for å få med riktig navn. Æres de som æres bør, så får en bare krysse fingrene for at ingen føler seg glemt!
Godt å høre at jeg går an å omgås. Dere blir nok ikke kvitt meg så lett etter denne helgen
Flott, da har jeg redigert innlegget for å få med riktig navn. Æres de som æres bør, så får en bare krysse fingrene for at ingen føler seg glemt!
Jeg er ganske sikker på at det er et gåent startrelé. Jeg har vært i kontakt med Motorspeed på Lillehammer, og så klart så "er nok dette et litt spesielt relé", så universale kan ikke brukes. Det er leveringstid på det, men regner med at jeg har det mot helgen. Men som alle andre "spesielle" deler, så koster det flere ganger prisen av standard greier. Men må man så må man.
Tusen takk for det. Det går som det går, men følelsen er i hvert fall litt bedre nå.
Dette releet er spesielt på alle sykler, i den forstand at det tåler store strøm-laster og har tilkoblinger for tykke startstrøm-kabler. Det har som regel også egen sikring, gjerne 30A. Øvrige releer på sykkelen er langt mindre og enklere, og de koster deretter.VindR skrev: ↑27 aug 2019, 13:01Jeg er ganske sikker på at det er et gåent startrelé. Jeg har vært i kontakt med Motorspeed på Lillehammer, og så klart så "er nok dette et litt spesielt relé", så universale kan ikke brukes. Det er leveringstid på det, men regner med at jeg har det mot helgen. Men som alle andre "spesielle" deler, så koster det flere ganger prisen av standard greier. Men må man så må man.
Jeg får i hvert fall tid til å skrubbe og gni for å bli kvitt kjedeoljen som er over hele sykkelen mens jeg venter da Og jeg har jo allerede en "unik" måte å starte sykkelen på, skal den brukes før jeg får reléet.
Ja, det skal tåle litt ekstra strøm. Jeg kikket rundt etter andre startreléer, og fant en del universale. De hadde ferdige tilkoblinger for strøm og sikringer, men de manglet plass til en stor kontakt som må settes på. Hvis jeg har forstått det rett, så kan det brukes universale startreléer i noen tilfeller, men de sa selv på Motorspeed at denne var såpass spesiell at det måtte bestilles originalt.
Bildet av ditt starter-relé viser at det er likt med mitt 20 år gamle CBR-rele, med unntak av sikrings-ampere. Er det flere kontakter som skal kobles på, enn det som vises på bildet? Jeg tror ikke det.VindR skrev: ↑27 aug 2019, 14:50Ja, det skal tåle litt ekstra strøm. Jeg kikket rundt etter andre startreléer, og fant en del universale. De hadde ferdige tilkoblinger for strøm og sikringer, men de manglet plass til en stor kontakt som må settes på. Hvis jeg har forstått det rett, så kan det brukes universale startreléer i noen tilfeller, men de sa selv på Motorspeed at denne var såpass spesiell at det måtte bestilles originalt.
Det var jo litt typisk, men har hørt i etterkant at det kanskje var greit at jeg tilbrakte dagen med å bli teknisk kjent med sykkelen på campingen Men det hørtes veldig moro ut da, så satser på at jeg blir med på en skikkelig tur til neste år. Uten 'L' på ryggen og en stakker med den andre 'L'en som er ansvarlig for hva jeg nå enn måtte finne påbarske skrev: ↑27 aug 2019, 19:25 Det var skikkelig synd dette skjedde under treffet. Tror du hadde likt turen vi hadde på lørdag :) Fikk bruk for nødbremstreningen på returen fra Røros da en gjøk på en liten cruiser av no slag satt i sin egen verden da jeg skulle kjøre forbi! Utrolig viktig å trene på det man kanskje gjør minst (heldigvis) langs veien
Det som er på det, er de to sikringene på hver sin side, batteri inn (rød) og strøm ut (sort), samt den hvite kontakten i bakkant.cannon skrev: ↑27 aug 2019, 20:24 Bildet av ditt starter-relé viser at det er likt med mitt 20 år gamle CBR-rele, med unntak av sikrings-ampere. Er det flere kontakter som skal kobles på, enn det som vises på bildet? Jeg tror ikke det.
Skriver ikke dette for å kverulere, men jeg blir lettere provosert av merkeforhandlere som forteller eventyr for egen vinnings skyld....med forbehold om at releet i MT-09 faktisk kan være spesielt. Bilder fra google viser at det er helt standard, uten at jeg skal være for påståelig.
Jeg lå rett bak, men hadde ikke dessverre ikke hjelmkamera med meg på turen.