Jeg er ikke helt typen til å skrive blogger, men jeg tenkte "Hvorfor ikke gjøre et forsøk". Litt usikker på akkurat hva som kommer til å havne her, men det vil tiden vise. Jeg må bare starte et sted.
Jeg velger å ikke lage en lang presentasjon av meg selv. Introduksjonen av meg selv har jeg skrevet et annet sted på forumet, og den kan finnes på viewtopic.php?f=12&p=364990#p364990 for de som er interesserte.
Jeg er for øyeblikket midt i løpet når det gjelder å ta førerkortet på MC (A). Jeg har tatt unna teorien, og har hatt noen få kjøretimer. Disse har bestått av både kjøregård og i trafikk. Kjøring i trafikken er i grunn ikke noe problem, men kjøregården..... Det er vell et tema jeg gjerne skulle unngått hvis det var mulig. Jeg har full forståelse for hvorfor den er nødvendig, men litt lengre avstand mellom kjeglene i krypkjøringen hadde vært helt topp hvis det hadde vært opp til meg! Denne uken er det klart for kurs på bane, etterfulgt av langkjøring om tre ukers tid og oppkjøring et par uker etter det igjen.
Heldigvis (så lenge du ikke spør min bedre halvdel) så har jeg nå fått anskaffet meg en sykkel. Jeg brukte lang tid på å bestemme meg, leste haugevis med anmeldelser, så videoer og tester på netter, og endte til slutt opp med en 2014 Yamaha MT-09 Street Rally. Jeg er klar over at noen mener dette absolutt ikke er noen sykkel for forholdsvis ferske sjåfører, men etter å ha snakket med flere i MC miljøet og testet den, så falt altså valget på denne.
Og jeg må bare si at jeg angrer ikke! Det alle sier er galt med den (myke støtdempere og en gassrespons ut av en annen verden) har jeg ikke hatt noen problemer med. Støtdempingen fungerer helt flott til det jeg har brukt den til (gårdsvei og så vidt vanlig landevei) og jeg kan fint kjøre i min hjemmelagde krypkjøringsløype med "den totalt uforsvarlige" gassresponsen (forskjellige kjøremoduser er genialt). Gleder meg utrolig til å kunne bruke den på en lengre tur! Problemet akkurat nå, er bare at jeg ikke har noen som kan kjøre sammen med meg i trafikken. Kan jo slenge ut at hvis noen er i området og har tenkt å kjøre en tur, og har lyst på selskap, så henger jeg meg gjerne med (eller ligger forran i det tilfellet her da) for å få litt erfaring

Jeg skal forsøke å holde denne tråden oppdatert. Jeg vil legge inn bilder og skrive litt etterhvert som ting skjer, og kanskje få en liten historikk og samle minner om min første tid som MC-kjører.