BMW R 1200 GS
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Bosted: Oslo
BMW R 1200 GS
Hei
Var innom Mc Oslo i dag og kikket litt på sykler...Jeg liker best offroad sykler, og siklet litt på BMW R 1200GS. Noen som kjører denne, har inngående kjennskap til denne? En ordentlig lekkerbisken, altså!
Var innom Mc Oslo i dag og kikket litt på sykler...Jeg liker best offroad sykler, og siklet litt på BMW R 1200GS. Noen som kjører denne, har inngående kjennskap til denne? En ordentlig lekkerbisken, altså!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Hm... kjører ikke Ragnhild og gaus slike sykler, tro...gbruaset skrev:Hei
Var innom Mc Oslo i dag og kikket litt på sykler...Jeg liker best offroad sykler, og siklet litt på BMW R 1200GS. Noen som kjører denne, har inngående kjennskap til denne? En ordentlig lekkerbisken, altså!

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Bosted: Oslo
Re: BMW R 1200 GS
jo, det stemmer, det. Iallefall Ragnhild, tror jeg. Vel, da kommer det sikkert noen fagre ord fra dem :-)AJ skrev:Hm... kjører ikke Ragnhild og gaus slike sykler, tro...gbruaset skrev:Hei
Var innom Mc Oslo i dag og kikket litt på sykler...Jeg liker best offroad sykler, og siklet litt på BMW R 1200GS. Noen som kjører denne, har inngående kjennskap til denne? En ordentlig lekkerbisken, altså!
Re: BMW R 1200 GS
Har ikke den store erfaringen, men så langt (1 år /5000 km) fungerer det veldig bra. Fin motor med god trekkraft, og plenty krefter. Meget gode kjøreegenskaper og forbausende lettkjørt. Forrige offroad var Honda Dominator... GS er himmel i forhold.
Planlegger Alpetur i Juni, og tror GS'n vil trives godt der, for ikke å snakke om sjåføren
Negativt: Litt høy hvis man må manøvrere i på de skrå bredder og noe vindfullt i høy hastighet. Har tidligere hatt R1100RT og om ikke behovet for gruskjøring snart melder seg så blir det vel R1200RT som etterfølger GS'n
Planlegger Alpetur i Juni, og tror GS'n vil trives godt der, for ikke å snakke om sjåføren

Negativt: Litt høy hvis man må manøvrere i på de skrå bredder og noe vindfullt i høy hastighet. Har tidligere hatt R1100RT og om ikke behovet for gruskjøring snart melder seg så blir det vel R1200RT som etterfølger GS'n
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Se her, ja!
Flere BMW GS'ere her, skjønner jeg
Bra!
Du er veldig velkommen, beemer!
Håper du vil trives her

Flere BMW GS'ere her, skjønner jeg

Bra!
Du er veldig velkommen, beemer!
Håper du vil trives her

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Bosted: Oslo
Re: BMW R 1200 GS
kuult! er det stor forskjell på den nye utgaven og forgjengerene? den koster jo en liten formue ny, så for mitt budsjett må den nok være noen somre...beemer skrev:Har ikke den store erfaringen, men så langt (1 år /5000 km) fungerer det veldig bra. Fin motor med god trekkraft, og plenty krefter. Meget gode kjøreegenskaper og forbausende lettkjørt. Forrige offroad var Honda Dominator... GS er himmel i forhold.
Planlegger Alpetur i Juni, og tror GS'n vil trives godt der, for ikke å snakke om sjåføren![]()
Negativt: Litt høy hvis man må manøvrere i på de skrå bredder og noe vindfullt i høy hastighet. Har tidligere hatt R1100RT og om ikke behovet for gruskjøring snart melder seg så blir det vel R1200RT som etterfølger GS'n
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Bosted: Oslo
Re: BMW R 1200 GS
Jo, du har nok rett i det, Gammelgutt.Gammelgutt skrev:tageSK har vel en R1150GS?.
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Jeg har bare et års erfaring med vår GS, men etter 16000 kilometer har den absolutt overgått våre forventninger. Elskerinna sitter nesten alltid på det komfortable baksetet, og veldig ofte har vi med tre kofferter og tankveske og drar på lengre turer. Vi kjører ikke offroad, men den er veldig letthåndterlig på grusveier. På Vestlandsveier og Alpeveier er den en drøm, og transportetapper takler den lekende lett. Sittekomforten er meget bra. ABS bremsene er utrolig gode, også på våt asfalt og grus. Motoren har et behagelig rått bunndrag, og en meget jevn gange.gbruaset skrev:Hei
Var innom Mc Oslo i dag og kikket litt på sykler...Jeg liker best offroad sykler, og siklet litt på BMW R 1200GS. Noen som kjører denne, har inngående kjennskap til denne? En ordentlig lekkerbisken, altså!
Elektronisk justering av fjærspenn og støtdempere høres kanskje unødvendig ut, men det er en utolig følelse å kunne trykke på en knapp og kjenne at sykkelen får en helt annen demperkarakteristikk tilpasset det undelaget og den kjørestilen vi til enhver tid har.
Vel, nå er det ikke lenge til en ny sesong starter, så da blir det nok nye 15-16000 kilometer med R1200GS erfaringer.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Bosted: Oslo
Re: BMW R 1200 GS
Ser du har kjørt v strom tidligere. Jeg kjører v strom nå. Hvordan er gs i forhold. (jeg kjører 650,gaus skrev:Jeg har bare et års erfaring med vår GS, men etter 16000 kilometer har den absolutt overgått våre forventninger. Elskerinna sitter nesten alltid på det komfortable baksetet, og veldig ofte har vi med tre kofferter og tankveske og drar på lengre turer. Vi kjører ikke offroad, men den er veldig letthåndterlig på grusveier. På Vestlandsveier og Alpeveier er den en drøm, og transportetapper takler den lekende lett. Sittekomforten er meget bra. ABS bremsene er utrolig gode, også på våt asfalt og grus. Motoren har et behagelig rått bunndrag, og en meget jevn gange.gbruaset skrev:Hei
Var innom Mc Oslo i dag og kikket litt på sykler...Jeg liker best offroad sykler, og siklet litt på BMW R 1200GS. Noen som kjører denne, har inngående kjennskap til denne? En ordentlig lekkerbisken, altså!
Elektronisk justering av fjærspenn og støtdempere høres kanskje unødvendig ut, men det er en utolig følelse å kunne trykke på en knapp og kjenne at sykkelen får en helt annen demperkarakteristikk tilpasset det undelaget og den kjørestilen vi til enhver tid har.
Vel, nå er det ikke lenge til en ny sesong starter, så da blir det nok nye 15-16000 kilometer med R1200GS erfaringer.
ser dere har kjørt 1000)
Re: BMW R 1200 GS
Takk for det, AJ!AJ skrev:Se her, ja!![]()
Flere BMW GS'ere her, skjønner jeg![]()
Bra!
Du er veldig velkommen, beemer!
Håper du vil trives her
Alltid kjekt å lese i forumet, for å holde inspirasjonen ved like :-)
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Det er selvsagt en stor forskjell mellom en V-Strom 650 og en 1200GS med hensyn til power og moment, men sittestillingen er stor sett den samme. Ellers er det stor forskjell på fjæring/demping, bremser og sittekomfort, i favør GS'n, men prisen tilsier jo at det skal være forskjell.gbruaset skrev:Ser du har kjørt v strom tidligere. Jeg kjører v strom nå. Hvordan er gs i forhold. (jeg kjører 650,
ser dere har kjørt 1000)
Det som også er positivt for GS, men det kan bli dyrt, er at du kan få kjøpt "alt" det du trenger og det du ikke trenger av tilbehør hos for eksempel Wunderlich. Jeg har kjøpt senkesett for fothvilerne til frua, og det var så vellykket at jeg har bestilt til meg selv også. Ny vindskjerm har jeg også kjøpt, og carbon innerskjerm til bakjulet som fjernet det meste av sølespruten i regnvær.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
beemer skrev:
Takk for det, AJ!
Alltid kjekt å lese i forumet, for å holde inspirasjonen ved like :-)

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Det er alltid godt å kunne sitere seg selv.Gammelgutt skrev:tageSK har vel en R1150GS?.
Her er da et sitat fra den evig-unge TageSK:
Hentet herfra.Let me offer an advice on the 12GS: My Bamsefar is a R1150GS, and I have generally thought
that the difference between a 1150 and 1200 can’t be much to talk about. Thus I have been very happy
with my eight years old 1150.
My advice is this: If you own a 1150GS and don’t have any plans of buying a 12GS, don’t try one.
The combination of 20 extra HP and about 40 kg less steel, the ESA, combined with a very, very smooth
engine, better handling, and a lot of more power – well the combination of all this isn’t good if you haven’t
planned to spend the money. Not good at all.
Now I really, really want one.
Jeg trenger vel ikke å si mer, bortsett fra å nevne at på bruktmarkedet er det nå mule å få en 2006 12GS Adventure
for 10.000 euro.
Om 2.000 brukere her på MC-Siden kjøper boken min har jeg råd til en 2006 modell 12GS Adventure.
Løp og kjøp, sier jeg bare

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Må bli 200 brukere først... :-)tagesk skrev: Om 2.000 brukere her på MC-Siden kjøper boken min har jeg råd til en 2006 modell 12GS Adventure.
Løp og kjøp, sier jeg bare![]()
[TaSK]
Men det blir vi etter hvert!

Er ikke lov med reklame her på Forumet, men unntak kan gjøres... Så... hva med en link til denne boken

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Siden det ikke er lov med reklame skal jeg ikke peke på signaturen min.AJ skrev: Så... hva med en link til denne boken
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: BMW R 1200 GS
Om alle kjøper 5 eksemplarer, så går det vel bra.. 
Men boken var absolutt interessant...
Tar du paypal?
-mvh-
Kristian

Men boken var absolutt interessant...
Tar du paypal?

-mvh-
Kristian
Re: BMW R 1200 GS
*HOST* linker forskjellig fra vanlig skrift *HOST*AJ skrev:Må bli 200 brukere først... :-)tagesk skrev: Om 2.000 brukere her på MC-Siden kjøper boken min har jeg råd til en 2006 modell 12GS Adventure.
Løp og kjøp, sier jeg bare![]()
[TaSK]
Men det blir vi etter hvert!![]()
Er ikke lov med reklame her på Forumet, men unntak kan gjøres... Så... hva med en link til denne boken
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
tagesk skrev:Siden det ikke er lov med reklame skal jeg ikke peke på signaturen min.AJ skrev: Så... hva med en link til denne boken
[TaSK]

Nei, nei!




Så til alle MCsiden.no sine brukere: Ikke!! sjekk tagesk sin signatur nærmere, er dere snille!
:-)

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Vil dette si at det er lov å reklamere for egen virksomhet på dette forumet?AJ skrev:tagesk skrev:Siden det ikke er lov med reklame skal jeg ikke peke på signaturen min.AJ skrev: Så... hva med en link til denne boken
[TaSK]![]()
Nei, nei!![]()
Det må du ikke gjøre
![]()
![]()
Så til alle MCsiden.no sine brukere: Ikke!! sjekk tagesk sin signatur nærmere, er dere snille!
:-)
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Tror vi må si at vi begrenser det til ting som er rimelig greit MC relatert...gaus skrev: Vil dette si at det er lov å reklamere for egenvirksomhet på dette forumet?
Begynner å kjenne at det kanskje var litt dumt å 'tulle og tøyse' sånn jeg som jeg gjorde med tagesk og boken hans...

I utgangspunktet er det ikke greit å reklamere på Forumet selv om jeg neppe tror noen tar skade eller anstøt av det.
En annen side er at vi som driver dette nettstedet heller ville tilbudt interesserte en reklameplass i headingen - godt synlig for alle - om det var det vil ville.
Men vi har nå en gang valgt å holde en reklamefri linje - har til og med fjernet MC-Avisa linken - og dermed ligger det i kortene at åpen adgang for reklame i postene gis det ikke anledning til.
Men de som skriver bok om ting som knytter seg til ting som har med MC-livet å gjøre skal vi nok la passere...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Det var ikke meningen min å spore av den hemningsløse hyllesten av GS, så la oss fortsette den tråden i stedet. Det er vel egentlig reklame det også?AJ skrev:Tror vi må si at vi begrenser det til ting som er rimelig greit MC relatert...gaus skrev: Vil dette si at det er lov å reklamere for egenvirksomhet på dette forumet?
Begynner å kjenne at det kanskje var litt dumt å 'tulle og tøyse' sånn jeg som jeg gjorde med tagesk og boken hans...![]()
I utgangspunktet er det ikke greit å reklamere på Forumet selv om jeg neppe tror noen tar skade eller anstøt av det.
En annen side er at vi som driver dette nettstedet heller ville tilbudt interesserte en reklameplass i headingen - godt synlig for alle - om det var det vil ville.
Men vi har nå en gang valgt å holde en reklamefri linje - har til og med fjernet MC-Avisa linken - og dermed ligger det i kortene at åpen adgang for reklame i postene gis det ikke anledning til.
Men de som skriver bok om ting som knytter seg til ting som har med MC-livet å gjøre skal vi nok la passere...

Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: BMW R 1200 GS
Gaus har du no mer å si om GS vs V-strom ? Æ har en DL 1000 å
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
jhn, dersom vi tar turbulensen først, så er vel dette et større eller mindre problem på de fleste sykler med små vindskjermer, og føles forskjellig avhengig av førerens lengde. Jeg rager 189cm over bakkenivå, og vår første V-Strom, 2003 modell, produserte mye turbulens som traff meg midt i visiret. Den neste var utstyrt med en Touring vindskjerm, og den justerbare spoileren på toppen sørget for at det ble veldig lite turbulens. Jeg var veldig fornøyd med den siste V-Stom’en, jeg bytta den bort på grunn av at jeg ikke lenger kunne stole på at sikkerheten var ivaretatt etter service på det lokale Suzuki verkstedet.jhn skrev:Gaus har du no mer å si om GS vs V-strom ? Æ har en DL 1000 å
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.
Den originale vindskjermen til vår R1200GS fungerte elendig for meg, ved hastigheter over 100 km/t ble det så mye turbulens at hodet mitt flagret fra side til side. I høst kjøpte jeg en Touring vindskjerm fra Wunderlich med samme type spoiler som den vi hadde på V-Strom’en, og denne reduserte turbulensen betydelig.
Jeg tror den originale vindskjermen er endret noe på den nye 2010 modellen av GS, men det er vel ikke så mange her som har erfaring med den ennå.
Både GS’n og V-Strom’n er høye sykler, så de blir jo litt tunge når de ikke er helt i balanse. Hvordan tyngdepunktet er på de to syklene, vet jeg ikke, men jeg kan ikke si at det er noen stor forskjell. Styret på GS’n er nok litt bredere enn på V-Strom’en, så jeg føler at jeg har veldig god kontroll i lave hastigheter og ved stans.
For å kjøre en V-Strom må du jo ha ganske bra beinlengde, og da vil en 1200GS trolig passe deg godt. Grunnen til at jeg sier dette er at jeg antar at du må sitte forholdsvis rett i ryggen på grunn av ryggskaden, og sittestillingen på GS’n er bra. Dessuten kan du justere styret fram og tilbake, og du kan få kjøpt mellomstykker som hever styret noen cm. Det originale førersetet har to høydestillinger, høyeste posisjon er omtrent som på DL1000. Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken. Ellers kan du som jeg tidligere har nevnt kjøpe senkesett for fothvilerne, så det er mange muligheter til å tilpasse sykkelen etter kroppens behov. Dette er ikke så enkelt å få til med en V-Strom.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Bosted: Oslo
Re: BMW R 1200 GS
mens vi snakker om gs, er det noen her som har prøvd gs 800? den er lekker den også!