Har ikke vært noe mc-aktivitet her siden jeg kom hjem etter jobb i etterkant av forumtreffet på Gullvåg. Har bare jobba, to revisjoner på rappen ...
Men, nå er siste rapport innsendt, så da kommer skuldrene ned litt
Turen til forumtreffet var årets første "tur" for mitt vedkommende. Det var også første turen med den sist innkjøpte LTen. Det gjorde godt å komme seg ut på tur, og sykkelen svarte til forventningene. Kass fjæring, litt kast i forhjulet, men ellers veldig fornøyd, tatt i betraktning hva jeg betalte for den
I tillegg var det også først tur med nytt telt, og ny campingstol og bord. Alt sammen er egentlig
Flattop sin skyld. Eller, skyld og skyld... Han har gitt meg gode tips, og det setter jeg stor pris på. Litt copycat ble det jo av meg, men gode tips skal man ikke kimse av
Så derfor tenkte jeg at dette kanskje også kunne være av interesse for andre, hvis noen er i markedet for nytt utstyr
Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe samme telt som kompis
dmorvik har, et Lone Rider Mototent. Men så fikk jeg tips om Redverz Atacama Expedition, så da måtte jeg sjekke ut det. Greia med nytt telt var at jeg ville ha et telt som både hadde romslig sovedel, god plass i ytre del, samt ståhøyde. Lavvoen ble jeg lei av for noen år siden, så den ble solgt.
Jeg landa da altså på dette Atacama Expedition teltet, fordi det har betydelig større sovedel enn Lone Rider teltet. Sovedelen i Atacama er 2,40 x 2,30, mens Lone Rider er 1,40 x 2,20. Voldsomt mye mer plass i sovedelen i Atacama, og det er verdifullt når madammen skal være med på tur. Forteltet er vel omtrent det samme, man kan både stå oppreist og parkere en mc innomhus i begge teltene.
Utstyret importeres og selges av Ledena.no her i Norge. Men de lagerfører teltet kun i grønnfarge. Jeg ville imidlertid ha et i fargen lys grå, og jeg hadde litt travelt, så da bestilte jeg et direkte fra Redverz. Grunnen til at jeg ville ha et lyst telt er for å få det litt lysere innvendig.
Og både stolen og bordet dere ser på bildene er også kjøpt av Ledena i Drammen. Utviklet av mc-folk, for mc-folk. Pakker veldig smått, og greit å få med seg. Stolen tåler 140 kg, så jeg har noen biffer å gå på
Men altså, slik ser det ut.....
IMG-1951.JPG
Ikke noe knall bilde, men det illustrerer bord og stol, og det gule feltet på teltet er "garasjedør". En på hver side, kan kjøre tvers i gjennom.
IMG-1956.JPG
God plass til to stoler og bord i forteltet, eller evt en mc....
IMG-1959.JPG
Sovedelen. Masse plass. Den madrassen er en Exped på 75 x 200 cm, 12 cm tjukk hvis ikke jeg husker feil. Og så dundyne da naturligvis. Ligger like godt som i heimen
IMG-1960.JPG
Knakende kjekt med barduner som er ferdig montert, og ligger pent pakket i små lommer. Bare å nappe ut og plugge.
IMG-1962.JPG
Åpning i front, også med myggnetting, hvis man bare vil ha luft, uten flyvende tilbehør.
IMG-1963.JPG
... og det samme bak. Her kan man altså åpne i begge ender, hvis man trenger luft, men med myggnetting på plass. Slik er det også på fronten av sovedelen, så mygg og knott slipper ikke inn.
Jeg er strålende fornøyd med hele pakka.
Så da var vel dagens reklameinnslag ferdig

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.