jeg ser et par ting i nærmeste fremtid:
det planlegges en stor fabrikk i norge for elektrolyserør for hydrogenproduksjon og det er straks i boks med produksjon av bensin og diesel med utgangspunkt i co2 og elektrisitet..da kan vi også fortsette med eksisterende kjøretøy uten fossilt forbruk i en overgangsfase.Til dette kan vi benytte blandt annet overskuddsstrømmen fra "vårflommen" til å produsere.
Transport og lagring av energi i batterier er heller ikke på langt nær tapsfritt-det er store mengder med energi som tap.
De har forøvrig funnet feilen med stasjonen som smalt-feilmontering fra leverandøren med feil moment på bolter.
det er bare i Norge at de ikke er gjenåpnet-dessuten har eierne av hydrogenbilene fått erstatningkjøretøy mens stasjonene har vært stengt.
Andre steder i verden har tyngre kjøretøy tatt i bruk Hydrogen som energibærer-dog i liten målestokk ennå.
Tyskland har allerede begynt med tog.
https://www.dagsavisen.no/innenriks/vil ... -1.1207200
Men man får se... det er mye spennende på gang og mange stemmer som roper om mye rart..
