pekle skrev: 11 sep 2019, 18:59
FredrikE24 skrev: 11 sep 2019, 17:33
Mitt inntrykk er at Android føles som en beta-versjon av et brukergrensesnitt.. iPhone fungerer alltid feilfritt spør du meg.
Delte meninger om det, men de kollegaene som sverger til Android står mye og knoter. Apple virker mer sømløst.
Mye av "problemet" er at Android ikke er ett brukergrensesnitt. Helt forskjellig grunnfilosofi gjør at (nesten) alle produsenter legger sine egne skall oppå standard Android, med varierende hell og kvalitet - og påfølgende forskjeller.
Android One er bra (Googles egne telefoner, Nokia), men ettersom de fleste kjøper Samsung, Huawei osv får de aldri oppleve det. Har hatt både Samsung og Sony, men det ble med ett forsøk på hver, ikke gode brukeropplevelser. En rekke Nexus, Pixel og Nokia (HMD, ikke Microsoft) har derimot passet meg utmerket.
Har hatt rene Android telefoner siden jeg gikk over fra iPhone, har alltid vært mye bedre enn Samsung/LG/whatever. Har en Motorola nå, og selv om den ikke er helt ren så føles den veldig slik, med noen få ekstrafunksjoner som bare hever opplevelsen.
Bjerknez skrev: 11 sep 2019, 19:23
Føler man at man har penger nok samt lyst til å brenne av 9.000 på en mobil, så kjør på.
Du kan nå heve det tallet til 17 000,- med nyeste topputgaven av iPhone...