Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil tro en helicoil vil løse dette på en bra måte.Ketil skrev: 15 sep 2019, 13:03 Tok et oljeskift i dag og oppdaget at de ytterste gjengene i bunnpannen var slitt av. Byttet til noen uoriginale bunnplugger meg magnet for noen skift siden, og mulig det er en årsak til at gjengene er dradd av. Disse er noen mm kortere, så når jeg satte inn den originale fikk jeg feste på de innerste gjengene. Så plugg er på plass og etter test så er det tett, men jeg må jo gjøre noe. Bør jeg skifte bunnpanne eller kan den gamle gjenges opp? For å ha nevnt det; jeg har brukt momentnøkkel
Tusen takk for raskt svar Kjellv! Tror du jeg må av med bunnpannen for å få gjort dette?kjellv skrev: 15 sep 2019, 13:38Jeg vil tro en helicoil vil løse dette på en bra måte.Ketil skrev: 15 sep 2019, 13:03 Tok et oljeskift i dag og oppdaget at de ytterste gjengene i bunnpannen var slitt av. Byttet til noen uoriginale bunnplugger meg magnet for noen skift siden, og mulig det er en årsak til at gjengene er dradd av. Disse er noen mm kortere, så når jeg satte inn den originale fikk jeg feste på de innerste gjengene. Så plugg er på plass og etter test så er det tett, men jeg må jo gjøre noe. Bør jeg skifte bunnpanne eller kan den gamle gjenges opp? For å ha nevnt det; jeg har brukt momentnøkkel
Strengt tatt ikke, men det er en fordel. Du må bore og lage gjenger for helicoil. Det er en viss fare for aluminiumsspon som kan bli liggende igjen på innsiden. Tar du av bunnpannen er du helt sikker på at du får det helt reint igjen.Ketil skrev: 15 sep 2019, 15:13Tusen takk for raskt svar Kjellv! Tror du jeg må av med bunnpannen for å få gjort dette?kjellv skrev: 15 sep 2019, 13:38Jeg vil tro en helicoil vil løse dette på en bra måte.Ketil skrev: 15 sep 2019, 13:03 Tok et oljeskift i dag og oppdaget at de ytterste gjengene i bunnpannen var slitt av. Byttet til noen uoriginale bunnplugger meg magnet for noen skift siden, og mulig det er en årsak til at gjengene er dradd av. Disse er noen mm kortere, så når jeg satte inn den originale fikk jeg feste på de innerste gjengene. Så plugg er på plass og etter test så er det tett, men jeg må jo gjøre noe. Bør jeg skifte bunnpanne eller kan den gamle gjenges opp? For å ha nevnt det; jeg har brukt momentnøkkel
Den er god, takk igjen for raskt svarkjellv skrev: 15 sep 2019, 15:46Strengt tatt ikke, men det er en fordel. Du må bore og lage gjenger for helicoil. Det er en viss fare for aluminiumsspon som kan bli liggende igjen på innsiden. Tar du av bunnpannen er du helt sikker på at du får det helt reint igjen.Ketil skrev: 15 sep 2019, 15:13Tusen takk for raskt svar Kjellv! Tror du jeg må av med bunnpannen for å få gjort dette?kjellv skrev: 15 sep 2019, 13:38Jeg vil tro en helicoil vil løse dette på en bra måte.Ketil skrev: 15 sep 2019, 13:03 Tok et oljeskift i dag og oppdaget at de ytterste gjengene i bunnpannen var slitt av. Byttet til noen uoriginale bunnplugger meg magnet for noen skift siden, og mulig det er en årsak til at gjengene er dradd av. Disse er noen mm kortere, så når jeg satte inn den originale fikk jeg feste på de innerste gjengene. Så plugg er på plass og etter test så er det tett, men jeg må jo gjøre noe. Bør jeg skifte bunnpanne eller kan den gamle gjenges opp? For å ha nevnt det; jeg har brukt momentnøkkel