Er overdimensjonert engang et ord ?Bjerknez skrev: 14 sep 2019, 20:42
Alt er nok overdimensjonert, men jeg synes det gir et solid preg, selv om det sikkert kunne blitt gjort "smartere" :)

Er overdimensjonert engang et ord ?Bjerknez skrev: 14 sep 2019, 20:42
Alt er nok overdimensjonert, men jeg synes det gir et solid preg, selv om det sikkert kunne blitt gjort "smartere" :)
Jajo visste jo det. Mente liksom at det ikke gikk an å overdimensjonere, ihvertfall ikke en arbeidsbenk. Alle som har prøvd å skjære opp en kotelett på et campingbord er enige. Fy fa... det skrangler så plastglassene velter. Uten sammenligning forøvrig.Bjerknez skrev: 14 sep 2019, 21:36 Jada, det er et ord :)
https://nb.glosbe.com/nb/nb/overdimensjonert
Haha, var nesten litt sånn jeg følte det gamle bordet var. Så fort man hamret lit for hardt på noe, eller kom borti litt hardt, så datt den ene støtteplanken under bordet av og gjorde at bordet mistet høyde. Ingen problem å fikse dette igjen, men etter 9 år med samme problem ble frustrasjonen for høy, for å si det pent. Å det resulterte nok i det noe overdimensjonerte bordetRune75 skrev: 14 sep 2019, 21:56Jajo visste jo det. Mente liksom at det ikke gikk an å overdimensjonere, ihvertfall ikke en arbeidsbenk. Alle som har prøvd å skjære opp en kotelett på et campingbord er enige. Fy fa... det skrangler så plastglassene velter. Uten sammenligning forøvrig.Bjerknez skrev: 14 sep 2019, 21:36 Jada, det er et ord :)
https://nb.glosbe.com/nb/nb/overdimensjonert
Ja, mulig det. Men jeg trenger all den hylleplassen jeg kan få. Jeg skal også lage hyller under bordet, samt at bordsagen skal trilles under bordet. Da må kompressoren flyttes inn i et annet rom etc.Toalmar skrev: 15 sep 2019, 11:31 Synes faktisk hele oppsettet ble bedre nå som hyllen som sto på bordets venstre side er borte.
Haha. 9 år med ustødig arbeidsbord. Ingen skal si st du ikke har tålmodighet ihvertfall.Bjerknez skrev: 14 sep 2019, 22:43 ....men etter 9 år med samme problem ble frustrasjonen for høy, for å si det pent. Å det resulterte nok i det noe overdimensjonerte bordet![]()
Ja den er viktig, men likevel aller viktigst er skrustikka! Den må på plass før prosjektet er komplettRune75 skrev: 15 sep 2019, 14:52Haha. 9 år med ustødig arbeidsbord. Ingen skal si st du ikke har tålmodighet ihvertfall.Bjerknez skrev: 14 sep 2019, 22:43 ....men etter 9 år med samme problem ble frustrasjonen for høy, for å si det pent. Å det resulterte nok i det noe overdimensjonerte bordet![]()
En liten søylebormaskin er gull værdt på ethvert hobbyverksted/rom/bu.
Flere har sagt dette, men har testet med litt kraftig dobbeltsidig teip og det virker som det sitter ganske bra faktisk. Eller, bra nok sli kat ikke platene sklir.kjellv skrev: 16 sep 2019, 07:07 Ettersom du allerede har oljet bordet tror jeg ikke får hverken tape eller lim til å hefte på treverket.
Stålplaten burde vært litt større enn bordet slik at du kunne knekke den ned på utsiden av bordplaten og skrudd den fast der.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
DET!... var ingen dum ide!45316 skrev: 16 sep 2019, 08:02 Går jo an å prøve med antiskli matter, helt avhengig av hvor mye tung draing du ska gjøre oppå platene. Da blir ikke benkeplaten besudlet på noen som helst måte...
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Saga er helt kanon synes jeg. Men man må huske på at dette er den rimeligste saga til Bosch i proffserien. 4.600 kroner inkludert bord er ikke mye. Men det at det er plast er positivt for min del for da er den litt lettere. Hadde gjort en del research før kjøp så viste dette fra før av ja.simpson skrev: 16 sep 2019, 16:06 Er du fornøyd med saga di?
Jeg ble litt skuffet da jeg pakka den ut. Litt mer plast enn jeg hadde trodd, bladet en 1 mm skeivt i forhold til paralellføringen.
Gradene stemmer ganske bra, men det trengs en kalibrering før den er 100%
Synes det var litt for dårlig da dette tross alt er Bosch proffsag.
Går fint ann å bygge noe med tre meter vingespenn i kjellern. Flaskehalsen blir vel egentlig døråpningen....Rha skrev: 16 sep 2019, 18:10 Ser jo ikke gale ut, men åssen blir det når du bikker over på modellfly og vil skratch bygge en sopwith camel på 3 meter i vingespenn? Gleder meg![]()