Etter tips fra AJ, ser det ut til at turen blir lagt mot vår nabo i Øst. Nærmere bestemt Torsby. AJ hadde noen gode forslag til kjørerute både til og fra, så jeg tenkte å få prøvd ut disse veiene.
Jeg har bare så vidt sjekket litt rundt overnatting i Torsby, og det er både hotell, campingplasser og vandrerhjem der. Personlig falt jeg litt for et sted som heter "The Lodge - Torsby" (https://thelodgetorsby.com/), men jeg har ikke sett noe nærmere på det. Priser for overnatting til helgen ligger på cirka 800 NOK hvis man vil sove på hotell. Jeg har heller ikke sett noe nærmere på hvor det evt. er ledig, men dette kan jo undersøkes nærmere i samråd med de som evt. kunne tenke seg å bli med.AJ skrev: 18 sep 2019, 11:26 Men til VindR og flere: ta gjerne turen til Charlottenberg via Bjørkelangen og Skotterud og videre derfra til Torsby med overnatting i nettopp Torsby på et av hotellene der, Hotel Örnen eller Björnidet i sentrum, og fres hjemover igjen på E-16, som fra Torsby til Kongsvinger faktisk er en brukbart artig MC-vei mange steder.
Men det finnes også alternative og mer svingete ruter. Ta en runde på Google map og sjekk selv :) .
For å slippe den smått kjedelige ruta fra Fetsund til Bjørkelangen er veien fra Fetsund til Sørumsand og videre derfra mot Aurskog en artig rute for de som ikke har kjørt der før, på vei til Charlottenberg.
Fra Aursmoen må man bare holde ut noen km. med kjedelig vei før svingeldoradoet fra Bjørkelangen til Skotterud.
Jeg kommer til å reise fra Gjøvik på formiddagen på Lørdag, men jeg er ikke bundet til noe bestemt tidspunkt. Møteplasser kan jo avtales nærmere mot helgen.
Er det noe stemning for dette og noen som har lyst til å ta en tur til helgen? Som sagt, værmeldingen for Torsby ser veldig bra ut :)