Jobbing med litt farting rundt i distriktet her jeg bor i dag.
Valgte sykkelen, nettopp pga. av regnet for å teste ut den nye Aquashell onepiece regndressen, de nye Diadora "Hurricane" kjørestøvlene og det nye visiret med ferdig montert Pinlockvisir til Held hjelmen.
Regndressen synes å leve opp til forventningene. Holdt tett de ca. 3 milene jeg kjørte i regn i dag. Pinlockvisiret funket også som det skal.
Men så er jeg litt mer tvilende til Diadorastøvlene... Kjente at jeg ble litt kald på oversiden av føttene de siste kilometerne i dag. Ikke uvanlig at man kjenner det siden regnvann har en kjølende effekt uten at fuktigheten trenger gjennom.
Da jeg tok av meg støvlene var det faktisk fuktflekker på oversiden av sokken på begge føttene. Ikke bare venstrefoten som man bruker mer enn den høyre under kjøring.
Girhåndteringen med venstrefoten gir jo press på overlæret på støvelen som kan tenkes å gi etter for regnvannet og dermed fuktgjennomtrengning.
Så disse støvlene synes å ikke innfri, tross VeraTEX vanntettmembran...

.
Her tror jeg nok det må til med noe effektivt smøremiddel for å sikre at man holder seg tørr på beina.
Jeg har lest et sted at lanolinbaserte Fluid Film er godt egnet.
Verd et forsøk.
Her bilde etter dagens rundtur:
Regnværstest.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.